Шуменски университет „Епископ Константин Преславски”

50 години заедно пишем историята
Кандидатсвай онлайн

  • en
  • Преподаватели

    Гл. ас. д-р    Петранка Тодорова Иванова
    Гл. ас. д-р Петранка Тодорова Иванова

    Факултет: Колеж - Добрич

    Катедра: НАЧАЛНА И ПРЕДУЧИЛИЩНА ПЕДАГОГИКА, ИНФОРМАТИКА И МАТЕМАТИКА

    Кабинет: Корпус A, стая 206

    Телефон: 603 209 вътр.49

    Email: petranka.ivanova@shu.bg

    Приемно време: понеделник 8:30 - 16:30 и четвъртък 8:30 - 16:30


    2020 Ivanova, P. The language phenomenon of clean. Научни трудове - Колеж-Добрич, том XII, Шумен: Епископ Константин Преславски, 2020, с. 5-11. ISSN 2367-8356.
    2019 Иванова, П. The Binomial Structure of “Peace and Quiet” BETA E-Newsletter, Issue 42, year 8,pp. 104-115, 2019. ISSN 1314-6874. http://www.beta-iatefl.org/tag/blog-enewsletter/
    2019 Иванова, П. Фреймове в чуждоезиковото обучение. Научни трудове – Колеж- Добрич, том XI, Шумен: Епископ Константин Преславски, 2019, с. 5-10. ISSN 2367-8356.
    2018 Ruseva, P. Imperatives in classroom language. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica 8 (2018) , pp. 62-70. ISSN 2299-2111, DOI 10.24917/22992111.8.6.
    2018 Ivanova, P. Binomials Joined By And Conjunction In Some Fairy Tales. BETA E-Newsletter, Issue 36/7, 2018, pp. 82-94. ISSN 1314-6874 http://www.beta-iatefl.org/tag/blog-enewsletter/
    2017 Ruseva, P. Ways of Expressing Inducement In Classroom Language: Comparison Between Bulgarian and English. In: Humanising Language Teaching, Year 19; Issue 5; October 2017, ISSN 1755-9715. http://www.hltmag.co.uk/oct17/idea.htm
    2017 Seizova-Nankova,T. & Ruseva, P. BYU-BNC and Ways of Expressing Inducement in Classroom Language. In special issue of BETA E-Newsletter - a collection of selected papers from the 1st FIPLV East European Regional Congress and 26th BETA-IATEFL Annual International Conference, 22nd-25th June 2017, Varna, Bulgaria, pp. 239-260.
    2017 Ruseva, P. The Structure of ‘I want you to+v’ in English Language Classroom. In: Knowledge International Journal vol.19.3 with Global Impact Factor 1.322 (2016), XIV-th International Scientific Conference The Power of Knowledge, Agia Triada, Greece, September 2017, pp. 1201-1204. ISSN 1857-923X for e- version, ISSN 2545-4439 for printed version.
    2016 Ruseva, P. Imperatives and Structures with Imperative Meaning in English Language Teaching, Humanising Language Teaching, Year 18; Issue 3; June 2016, ISSN 1755-9715 http://www.hltmag.co.uk/jun16/mart04.htm
    2016 Ruseva, P. Comparison between have and you can have/ you must have/ you will have as structures conveying inducement in the BYU-BNC, JoLIE 9/2016 no.3, pp. 133-152. Universitatea „1 Decembrie 1918” din Alba Iulia - The Journal of Linguistic and Intercultural Education - JoLIE
    2016 Русева, П. Използване на някои електронни ресурси при адаптиране на приказка за целите на успешната подготовка на бъдещите учители/ Научни трудове – Колеж - Добрич, том IX, Шумен: Епископ Константин Преславски, 2016, с. 15-21. ISSN 2367-8356.
    2015 Русева, П. Some directive clauses in the light of linguistic pragmatics, Литермедия, 2015 - http://litermedia.com/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=184
    2015 Русева, П. Приложение на WORDSMITH 6.0 в обучението по английски език // Научни трудове – Колеж - Добрич, том VIII, Шумен: Епископ Константин Преславски, 2015, с. 55-63.ISSN 2367-8356.
    2014 Ibryam, I., Ilieva, Zh., Ruseva, P. Acquisition of Notions in English and Information Technology by Means of Microsoft Access and Microsoft Visual C++// Technics And Informatics In Education, Cacak, 30-31 May, 2014, pp. 281- 288
    2014 Русева, П. Negative imperatives with let’s in the context of corpus linguistics, In: English Studies: Translation and Linguistics, Shumen: Konstantin Preslavsky University Press, 2014, с.137-144.
    2014 Русева, П. Британският нaционален корпус като източник на примери в императив в полза на подготовката на колежаните за педагогическата практика // Научни трудове – Kолеж-Добрич, том VII, Шумен: Епископ Константин Преславски, 2014, с.17 – 23. ISSN 2367-8356.
    2013 Ruseva, P. Diversity of Subjects in English Imperatives, E-Newsletter ISSN 1314-6874, Selected papers from the 22nd Annual International Conference of BETA-IATEFL (21st – 23rd June 2013, Varna, Bulgaria) Openness and Connectedness: Exploring the Landscape of English Language Teaching in the Modern World, pp.77-85
    2013 Русева П., Информационните и комуникационни технологии в обучението по английски език на колежаните// сборник „Интегративни връзки в обучението на студентите – колежани” към фонд "Научни изследвания" на ШУ “Епископ Константин Преславски”, 2013, с. 137 - 143
    2013 Русева, П. Груповата дискусия като метод за оценяване в семинарите, свързани с подготовката за текуща и преддипломна педагогическа практика на студентите // Научни трудове – Педагогически колеж, Добрич, том VI, Шумен: Епископ Константин Преславски, 2013, с.222 – 228
    2012 Русева, П. Тестовете като средство за повишаване качеството на обучението по английски език в колежанските специалности // Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич, т. V (сборник 2007-2011), Шумен, 2012, с.165-169.
    2012 Русева, П. Социалната мрежа Facebook и обучението по английски език на студентите от педагогическите специалности// Научни трудове – Педагогически колеж, Добрич, т. V (сборник 2007-2011), Шумен, 2012, с. 170-171.
    2012 Русева, П. Дейности, свързани с творческото писане по английски език на бъдещите учители // Научни трудове – Педагогически колеж, Добрич, том V (сборник 2007-2011), Шумен, 2012, с. 172-173.
    2012 Ruseva P., Vasileva S. Cross-curricular teaching of spreadsheets practice in a workshop on English language of the college students// Technics And Informatics In Education, Cacak, 1-3 June, 2012, volume II, pp. 681-687
    2012 Русева П., Педагогическата практика – предизвикателство към студентите в тяхната подготовка като бъдещи учители//Образование и технологии// Иновации в обучението и познавателното развитие/Годишно научно-методическо списание, 3, 2012, сс.100-104.
    2011 Русева, П. Проблеми, свързани с педагогическата практика по английски език на студентите от специалност НУПЧЕ и предложения за тяхното разрешаване // Сборник Научни трудове – Национална конференция с международно участие „40 г. ШУ 1971-2011”, ШУ, 2011, с. 474-479
    2010 Русева П., Самостоятелната писмена задача в подготовката по чужд език на колежаните от педагогическите специалности// Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич, т. IV (сборник 2004-2006), Шумен, 2010, с. 97-99.
    2010 Русева П., Готварските рецепти като начин за развиване на умението за писане при изучаване на английски език// Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич, т. IV (сборник 2004-2006), Шумен, 2010, с. 100-102.
    2010 Русева П., Организиране на преддипломната педагогическа практика по английски език в специалностите Предучилищна педагогика и чужд език и Начална училищна педагогика и чужд език в Колеж - Добрич, Шуменски университет// Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич, т. IV(сборник 2004-2006), Шумен, 2010, с. 92-96 ( в съавт. с Ж. Илиева).
    2010 Ruseva P, Vasileva S, Paper tests and /or computer tests in English language seminars: Advantages and disadvantages of the two types// Език, култура, идентичност, том II – Културология, методика и педагогика, Шумен, 2010, сс.136 - 142
    2010 Русева, П. Задачи, свързани с електронното обучение в семинарите по английски език// Научни трудове на РУ -2010, том 49, серия 6.2, с. 59-63.
    2004 Русева, П., Създаване на възможности за активно участие на студентите в упражненията по чужд език // Образование и изкуство, т.1, Шумен, УИ Епископ К. Преславски, 2004. с.199-202.
    2003 Русева, П., Игрите в часовете по английски език и обучението на колежаните от специалност НУПЧЕ // Съвременни предизвикателства към началната училищна педагогика. (Сб. от науч. докл.). Китен, 6-9 октомври 2003. София , Веда Словена - ЖГ, 2003, с.59-64.
    2002 Русева, П., Разширяване на речниковия запас на колежаните при изучаване на чужд език // Научни трудове, Педагогически колеж- Добрич, т.ІІ, Шумен, 2002, с. 61-63.
    2002 Русева, П., Диалогът в часовете по английски език - необходимост за развиване на говорните умения // Науката, методиката и училището - конфликтни точки, срещи и разминавания П.У., Филиал - Смолян, 2002, с.59-61.
    2000 Русева, П., Някои методи и стратегии в обучението по английски език на колежаните - бъдещи учители в детската градина // Научни трудове, Педагогически колеж- Добрич, т. І , Шумен, 2000, с. 56-59.
    2000 Русева, П., Развиване на езикови умения у колежаните в процеса на изучаване на чужд език // // Научни трудове, Педагогически колеж- Добрич, т. І , Шумен, 2000, с. 60-64.
    2014 Русева, П. Въведение в английския език чрез теми от растениевъдството (модул за дистанционно обучение), 57 стр. ISBN 978-954-577-851-3, 2014.
    2020 Ivanova, P. ‘Clean’ as an adjective in two binomials. 24th International Symposium on Theoretical and Applied Linguistics, 2-4 October, 2020, Thessaloniki, Greece, Book of abstracts - p. 114 http://www.new.enl.auth.gr/istal24/book-of-abstracts/ участие с постер - http://www.new.enl.auth.gr/istal24/istal24-posters/
    2020 Ivanova, P. Flower Kingdom In: Stories for young and very young learners. Ilieva, Zh. (Ed.), Konstantin Preslavsky Publishing House, Shumen, 2020, pp. 37- 40. (електронен сборник с приказки за деца на английски език) ISBN 978-619-201-452-0 https://dikpo.shu.bg/dox/pk/STORIES_FOR_YOUNG_AND_VERY_YOUNG_LEARNERS.pdf
    2016 Ruseva, P. The Imperative Use of have and you can have/ you must have/ you will have in Classroom Language. In: Book of Abstracts from the Conference on Linguistic and Intercultural Education – CLIE-2016, 22-24 April, 2016, Alba Iulia: “1 Decembrie 1918” University of Alba Iulia, Romania, pp. 57-59.