Шуменски университет "Епископ Константин Преславски"

  • en
  • Център за дигитализация на информацията и документацията

    ПРАВИЛНИК

    НА ЦЕНТЪРА ЗА ДИГИТАЛИЗАЦИЯ НА ИНФОРМАЦИЯТА И ДОКУМЕНТАЦИЯТА КЪМ ШУМЕНСКИЯ   УНИВЕРСИТЕТ

    „ЕПИСКОП  КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ”

    Общи положения

     

    Чл.   1.   С   този   правилник   се   уреждат   устройството   и   дейността   на   Центъра   за дигитализация  на  информацията  и  документацията  (ЦДИД)  към  Шуменския  университет

    „Епископ Константин Преславски” като обслужващо звено с общоуниверситетско предназначение.

    Чл. 2. Този  правилникът е разработен съобразно мисията, целите и приоритетите на ШУ

    „Епископ Константин Преславски” и не може да противоречи на вътрешните и външни нормативни актове, уреждащи дейността на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски”.

    Цел на Центъра за дигитализация на информацията и документацията

    Чл. 3. Целта на ЦДИД е да организира и администрира дейностите по създаване, интегриране и администриране на цифрова система за управление на документи и физически архив, за информационно комуникационно осигуряване дейността на факултетите, обслужващите и спомагателни звена към Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“.

     

    Функции на Центъра за дигитализация на информацията и документацията

    Чл. 4. Основните функции на ЦДИД са:

    • поддържа  логическа  структура  за  описание  на  физическа  инфраструктура  във  вид„архив“;
    • поддържа модерна технология за идентификация на компонентите;
    • поддържа потребителски интерфейс;
    • поддържа и администрира възможности за достъп.

     

    Задачи на Центъра за дигитализация на информацията и документацията

    Чл. 5. ЦДИД изпълнява следните задачи:

    1. Изграждане, поддръжка и развитие на логическа структура;
    2. Осигуряване модерни технологични решения за идентификация на компонентите;
    3. Администриране  възможностите  за  достъп  към  инфраструктурата  за  обслужване дейността на основните структурни звена;
    4. Софтуерно осигуряване и контрол за осъществяване на ефективни работни процеси;
    5. Администриране  и ограничаване  на достъп по  нива  на служители в изпълнение  на Регламент (ЕС) 2016/649 на Европейския парламент и на Съвета;
    6. Предоставяне  на  отчети  за  анализи,  свързани  с  допълнително  оптимизиране  на използваните ресурси;
    7. Онагледяване и обработка на всички информационни и архивни фондове;
    8. Разпределение и индексиране на информационните и архивни единици;
    9. Създаване на логически теми и разпределението на записите в библиотеки;
    10. Създаване и поддръжка на общ регистър на идентификаторите;
    11. Проследяване  на движението на  информационни  и архивни  единици  между  ОСЗ и извън структурата на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“
    12. Участие  в  научни  проекти  в  сферата  на  информационните  и  комуникационните технологии в обучението;
    13. Изучаване, анализиране  и прилагане  на опита на  други  висши училища  у  нас и  в чужбина.

    Структура и управление

    Чл.  6.  Структурата  на  Центъра  за  дигитализация  на  информацията  и  документацията (ЦДИД) включва следните длъжности и съответните отговорности:

    1. Директор – назначава се от Ректора:
      • организира и ръководи дейността на ЦДИД и го представлява пред АС на ШУ;
      • следи за изпълнението по създаване, интегриране и администриране на цифрова система за управление на документи и физически архив, за информационно комуникационно осигуряване дейността на факултетите, обслужващите и спомагателни звена към Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“;
      • представя работата на Центъра при необходимост.
    1. Системен  Администратор:
      • администрира процесите и достъпа;
      • осъществява   оперативна   връзка   с   ОСЗ   на   ШУ   по   въпроси,   свързани   с организирането дейността на центъра във връзка с поддържането на база данни;
      • извършва дейности по разработване и утвърждаването на електронни помагала за използване в процеса на работа;
      • актуализира информацията за ЦДИД, представена на сайта на ШУ.
    1. Оператор на техника
      • извършва дейности по сканиране и обработка на документи и информация;
      • съдейства на администратора;

    Преходни и заключителни разпоредби

           Чл.  7.  Правилникът  подлежи  на  актуализиране  при  промени  в  Закона  за  висшето образование и Правилника за устройството и дейността на Шуменския университет.

    Чл. 8. За всички неописани в настоящия Правилник дейности по функционирането и развитието на ЦДИД се прилагат законодателните и правно- нормативни документи, произтичащи от ЗВО и решенията на АС на Шуменския университет.

    Чл. 9. Контролът върху дейността на ЦДИД се осъществява от Ректора.

     

    Правилникът     на     Центъра     за     дигитализация    на     информацията     и документацията е приет от Академическия съвет на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски” с Протокол РД-05-09 от 18.05.2018 г.