ПРАВИЛНИК
НА ЦЕНТЪРА ЗА ДИГИТАЛИЗАЦИЯ НА ИНФОРМАЦИЯТА И ДОКУМЕНТАЦИЯТА КЪМ ШУМЕНСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ
„ЕПИСКОП КОНСТАНТИН ПРЕСЛАВСКИ”
Общи положения
Чл. 1. С този правилник се уреждат устройството и дейността на Центъра за дигитализация на информацията и документацията (ЦДИД) към Шуменския университет
„Епископ Константин Преславски” като обслужващо звено с общоуниверситетско предназначение.
Чл. 2. Този правилникът е разработен съобразно мисията, целите и приоритетите на ШУ
„Епископ Константин Преславски” и не може да противоречи на вътрешните и външни нормативни актове, уреждащи дейността на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски”.
Цел на Центъра за дигитализация на информацията и документацията
Чл. 3. Целта на ЦДИД е да организира и администрира дейностите по създаване, интегриране и администриране на цифрова система за управление на документи и физически архив, за информационно комуникационно осигуряване дейността на факултетите, обслужващите и спомагателни звена към Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“.
Функции на Центъра за дигитализация на информацията и документацията
Чл. 4. Основните функции на ЦДИД са:
- поддържа логическа структура за описание на физическа инфраструктура във вид„архив“;
- поддържа модерна технология за идентификация на компонентите;
- поддържа потребителски интерфейс;
- поддържа и администрира възможности за достъп.
Задачи на Центъра за дигитализация на информацията и документацията
Чл. 5. ЦДИД изпълнява следните задачи:
- Изграждане, поддръжка и развитие на логическа структура;
- Осигуряване модерни технологични решения за идентификация на компонентите;
- Администриране възможностите за достъп към инфраструктурата за обслужване дейността на основните структурни звена;
- Софтуерно осигуряване и контрол за осъществяване на ефективни работни процеси;
- Администриране и ограничаване на достъп по нива на служители в изпълнение на Регламент (ЕС) 2016/649 на Европейския парламент и на Съвета;
- Предоставяне на отчети за анализи, свързани с допълнително оптимизиране на използваните ресурси;
- Онагледяване и обработка на всички информационни и архивни фондове;
- Разпределение и индексиране на информационните и архивни единици;
- Създаване на логически теми и разпределението на записите в библиотеки;
- Създаване и поддръжка на общ регистър на идентификаторите;
- Проследяване на движението на информационни и архивни единици между ОСЗ и извън структурата на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“
- Участие в научни проекти в сферата на информационните и комуникационните технологии в обучението;
- Изучаване, анализиране и прилагане на опита на други висши училища у нас и в чужбина.
Структура и управление
Чл. 6. Структурата на Центъра за дигитализация на информацията и документацията (ЦДИД) включва следните длъжности и съответните отговорности:
- Директор – назначава се от Ректора:
- организира и ръководи дейността на ЦДИД и го представлява пред АС на ШУ;
- следи за изпълнението по създаване, интегриране и администриране на цифрова система за управление на документи и физически архив, за информационно комуникационно осигуряване дейността на факултетите, обслужващите и спомагателни звена към Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“;
- представя работата на Центъра при необходимост.
- Системен Администратор:
- администрира процесите и достъпа;
- осъществява оперативна връзка с ОСЗ на ШУ по въпроси, свързани с организирането дейността на центъра във връзка с поддържането на база данни;
- извършва дейности по разработване и утвърждаването на електронни помагала за използване в процеса на работа;
- актуализира информацията за ЦДИД, представена на сайта на ШУ.
- Оператор на техника
- извършва дейности по сканиране и обработка на документи и информация;
- съдейства на администратора;
Преходни и заключителни разпоредби
Чл. 7. Правилникът подлежи на актуализиране при промени в Закона за висшето образование и Правилника за устройството и дейността на Шуменския университет.
Чл. 8. За всички неописани в настоящия Правилник дейности по функционирането и развитието на ЦДИД се прилагат законодателните и правно- нормативни документи, произтичащи от ЗВО и решенията на АС на Шуменския университет.
Чл. 9. Контролът върху дейността на ЦДИД се осъществява от Ректора.
Правилникът на Центъра за дигитализация на информацията и документацията е приет от Академическия съвет на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски” с Протокол РД-05-09 от 18.05.2018 г.