2023 |
Rizova, M., Il. Rizov. Does the Game Disappear in Kindergartens? - Knowledge -International Journal. Scientific Papers, Vol. 42.2., p. 333, Skopje, 2020, ISSN 2545-4439. Цитиране в: Димитрова, Зл. Игрови модели на дневно педагогическо взаимодействие на открито за формиране на здравна и екологична култура в предучилищна възраст - Management & Education / Управление и образование . 2023, Том 19 Брой 3, стр. 116-121. 6п.
|
2022 |
Минчева-Ризова, М. и кол. Мониторинг на етноцентризма в началното образование (I – II клас). Шумен, Университетско издателство, 2005. Цитиране в: Тоцева, Я. Педагогически подход към интеркултурната комуникация - РЕТОРИКА И КОМУНИКАЦИИ. A Peer Reviewed Scientific Journal – ISSN 1314-4464. (03.12.2022) |
2021 |
Минчева-Ризова, М. и кол. Интерактивни модели за развитие на личностни и социални умения в начална училищна възраст. Второ преработено и допълнено издание, Варна, Съучастие, 2009. Цитиране в: Енчева, Т. и М. Кънчева. Иновативни и интерактивни подходи в обучението чрез проект „Създаване на фирма чрез доставка на храна по домовете във време на извънредно положение“ - Сб. Актуални политики и практики в образованието. Дигитална образователна реалност. Плевен, ВТУ, Педагогически колеж – Плевен, 2021., с.148. |
2020 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Концепция за стратегическо управление на взаимодействието между училищната и семейната среда.
http://www.sauchastie.org/pubs/docs/Doc_28_Concepcia_Parents_1.pdf Цитиране в: Krasteva, M., S. Georgieva, THE IDEA OF THE COMMUNITY AND THE SCHOOL AS A VALUE - A WAY TO TAKE OVER THE WASTE - PROCEEDINGS OF UNIVERSITY OF RUSE - 2020, volume 59, book 6.5., THU-ONLINE-SSS-PP-10, ISSN 2603-4123 (on-line).
|
2020 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Модели за обучение по правата на детето (I-IV клас). Варна, 2000. Цитиранe в: Kolarova, D., Minkovski, M., Kalcheva, A. YOUNG PEOPLE АBOUT HUMAN RIGHTS. National Study Report. Sofia, Partners Bulgaria Foundation, 2020. |
2020 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Правата на детето – като методология на гражданското образование и предмет на учебно познание. // LiterNet, 2002, https://liternet.bg/publish/ irizov/pravata.htm. Цитиранe в: Kolarova, D., Minkovski, M., Kalcheva, A. YOUNG PEOPLE АBOUT HUMAN RIGHTS. National Study Report. Sofia, Partners Bulgaria Foundation, 2020. |
2019 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Програма „РаМО“. Образователна програма за развитие на междукултурен опит. Методическо ръководство. С., Фондация „Междуетническа инициатива за човешки права”, 2000. Цитиране в: Стойков, А. Проблеми на междукултурното общуване в предучилищното възпитание. – В: Интеркултурното образование като средство за намаляване отпадането на ромските деца от училище. Доклади. Научно-практическа конференция 1-2 юли 2015, Велико Търново, 2019. |
2019 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Да играем заедно. 100 игри за развитие на личностни и социални умения. Варна. 2018. Цитиране в: Teachers Leaders Project. Trainingkit. Project number: 2018-1-PL01-KA201-050605. Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji – National Agency of Erasmus+ in Poland, 2019. |
2018 |
Минчева-Ризова M. Несъстоялото се порастване или накратко за затруднените родители, детската градина и за детето между тях, с.53, Варна, 2010. Цитирано от Rizov, Il. School development – key these in search of change. Knowledge -International Journal. Scientific Papers, Vol 26.2., p 501, Skopje, 2018. |
2018 |
Минчева-Ризова, М. и кол. Интерактивни модели за развитие на лични и социални умения в начална училищна възраст. Варна, 2004. Цитирано в: Атанасова, Н. Интерактивно групово и проектно обучение лице в лице (теоретико-приложни аспекти). Пловдив, 2018. ISBN: 978-619-236-034-4. (Цитатът е на с.10) |
2018 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Модели за обучение по правата на детето (I-IV клас). Варна, 2000. Цитирано от Легурска, М. (2018) Гражданско образование в детската градина и началното училище. С., Университетско издателство „Св.Кл.Охридски“, с.71. |
2018 |
Минчева-Ризова, М. и Ил.Ризов. Настръхнала пиеса за чин, показалка и тийнейджър. Учебно помагало. Второ издание, С., Булвест-2000, 1993. Цитирано от Желязкова – Тея, Т. и М. Банчева (2018) Ученическо самоуправление. МОН, С., Национално издателство „Аз-Бки“. |
2018 |
Минчева-Ризова, М. и кол. Интерактивни модели за развитие на личностни и социални умения в начална училищна възраст. Второ преработено и допълнено издание, Варна, Сучастие, 2009. Цитиране в: Николова, М., Андрова, Д. Използването на интерактивни методи – път за повишаване интереса на учениците в процеса на обучение.- В: Известия на Съюза на учените, Сливен, ISSN:1311 2864, том 33 (2), 2018. Announcements of Union of Scientists Sliven, ISSN: 1311 2864, volume 33 (2), 2018. |
2017 |
Mincheva – Rizova, М. Integrative potential of first grade textbooks in environment. Knowledge-International Journal, Vol 19.2. Skopje 2017, цитирано от Rizov, I. Assesment of the integrative potential of textbooks.2017 |
2017 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов (2018) Програма “РаМО” - една изгубена възможност. В: Многообразие без граници. В.Търново, Фабер, с.112. Цитирано от Лазарова, Сн. (2017) Гражданското образование в началното училище – история и актуално състояние. Шумен, Университетско издателство, с.92-93. |
2017 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Как учебникът подкрепя интегративността в ученето - цитирано от Димитрова, С. Интегративни връзки на образователно направление „Музика“ с останалите образователни направления в обучението в детската градина // Образование и квалификация на педагогическите кадри. Приложно – практически аспекти. 2017г. |
2017 |
Минчева-Ризова, М. и И. Ризов. Модели за обучение по правата на детето (I–IV клас). Варна, 2000. Цитиране в: Гюрова, В. Социалната чувствителност към проблемите на децата и техните права – Годишник на Софийския университет „Св. Климент Охридски“, Факултет по педагогика, Книга Социални дейности, 2017, том 110, с.5. |
2016 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Образователен подход „Умения за живот”. Развитие на личностни и социални умения в училище. С., УНИЦЕФ, 2002. Цитиране в: Панайотова, М. (2016) Модел на училищна политика за промоция на здравето – В: Научни трудове на Съюза на учените в България–Пловдив, Серия A. Обществени науки, изкуство и култура, том II, Съюз на учените сесия 5 - 6 ноември 2015. Scientific works of the Union of Scientists in Bulgaria-Plovdiv, series А. Public sciences, art and culture, Vol. II., Union of Scientists, ISSN 1311-9400, Session 5 – 6 November 2015. |
2015 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Интерактивни модели за обучение на деца от предучилищна възраст, насочени към интегративно развитие на социални и познавателни умения., цитирано от Димитрова, С. Интерактивни методи в обучението по музика. // Интерактивно обучение и квалификация на учители. Шуменски университет. Шумен, 2015, с.62. |
2015 |
Минчева-Ризова, М.и кол. Интерактивни модели за развитие на личностни и социални умения в начална училищна възраст. Варна, 2004. Цитирано в: Атанасова, Н. Мисловните карти като интерактивна техника за учене и преподаване. Пловдив, 2015. ISBN: 078-619-7034-74-5. (Цитатът е на с.131) |
2015 |
Минчева-Ризова, М. и кол. Интерактивни модели за развитие на личностни и социални умения в начална училищна възраст. Варна, 2004. Цитиране в: Петров, П. и М. Темникова (2015) Процесът решаване на задачи и интерактивните му особености – Списание за образователна наука и изкуства, Тракийски университет, Том 2 / 2014-2015, с.70-76. |
2014 |
Минчева - Ризова, М. и Ил. Ризов. Концепция за стратегическо управление на взаимодействието между училищната и семейната среда. http://www.sauchastie.org/pubs/docs/Doc_28_Concepcia_Parents_1.pdf Цитирано от Балканска, Н. и А.Трошева-Асенова (2014) Приобщаване на детето с увреден слух в образователната среда. С., с.148. |
2014 |
Минчева-Ризова, М. и Ил.Ризов. Образователен подход “Умения за живот”: Развитие на личностни и социални умения в училище. С., Отдел за социално развитие към ООН, 2002. Цитирано от Пенкова, Р. Играта като средство за развитие на социални умения в начална училищна възраст в условията на неформално образование – Научни трудове на Русенски университет - 2014, том 53, серия 6.2., с.138 - 142 |
2014 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Програма „РаМО“. Образователна програма за развитие на междукултурен опит. Методическо ръководство. С., Фондация „Междуетническа инициатива за човешки права”, 2000. Цитиране в: Атанасова, Н. Методът на проектите в процеса на обучение при студентите – бъдещи педагози – В: Управление и образование, Бургас, Университет „Проф. д-р Асен Златаров”, том X, (3 ) 2014. |
2014 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Образователен подход „Умения за живот”. Развитие на личностни и социални умения в училище. С., УНИЦЕФ, 2002. Цитиране в: Mitova, D. Developing fundamental skills at students using technological education. – KNOWLEDGE International Journal Scientific and applicative papers, V- 7, Skopje, 2014. |
2014 |
Минчева-Ризова, М. и кол. Интерактивни модели за развитие на личностни и социални умения в начална училищна възраст. Второ преработено и допълнено издание, Варна, Съучастие, 2009. Цитиране в: Начева, Ив. Технология за развитие на емоционалната интелигентност чрез музикално изкуство при учениците в началното училище. – Сборник доклади и презентации. Десета студентска научна сесия, Велико Търново, ВТУ, 2014. с. 103. |
2013 |
Минчева-Ризова, М. и Ил.Ризов. Модели за обучение по правата на детето (I-IV клас). Варна, 2000. Цитирано от Недялкова, Хр., Гюров, Д. и др. (2013) Обучение на детски учители за работа в групите за задължителна предучилищна подготовка. С., МОН, с .179. |
2013 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Програма „РаМО“. Образователна програма за развитие на междукултурен опит. Методическо ръководство. С., Фондация „Междуетническа инициатива за човешки права”, 2000. Цитиране в: Атанасова, Н. Приобщаващото образование в контекста на избираемата дисциплина „Интеркултурно образование“. – В: Традиции, посоки, предизвикателства. Юбилейна национална научна конференция с международно участие, Смолян 19 – 21 октомври 2012г., Издателство ПУ „Паисий Хилендарски“, филиал – Смолян, 2013. |
2012 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Модели за обучение по правата на детето (I-IV клас). Варна, СЪУЧАСТИЕ, 2000. Цитиране в: Легкоступ, М. Обучението по религия - диалог и инклузия. Велико Търново, Фабер, 2012.
|
2010 |
Минчева - Ризова, М. и Ил. Ризов. Образователна програма за развитие на междукултурен опит (Програма \"Рамо\"). Методическо ръководство. С., МИЧП, 2000. Цитирано от Сотирова, М. (2010) Интеркултурни процеси в образованието. С., Издателство \"Пропелер\". (Цитатът е на с.128-129) |
2008 |
Минчева-Ризова, М. и кол. (2005) Мониторинг на етноцентризма в началното образование (І-ІІ клас). Шумен, ШУ „Еп.К.Преславски”. Цитирано от: Йочева, К. Представяне на културното многообразие в училище - формалност или реалност. - Сб. Образование и културна интеграция на ромските деца. Дупница, Югозападен университет, 2008. |
2008 |
Минчева-Ризова, М. Училището като посредник в интеркултурния диалог между двата пола. - В: Тоцева Я., Иванов, И. и К.Йочева. Образование и толерантност. Доклади и научни съобщения от конференция, 5-6 ноември 2004г., Шумен. Цитиране в: Апостолова, В. Огледало. Отразяване в погледа на другия. – В: Да преподаваме антидискриминация и толерантност. Информационен офис на Съвета на Европа, София, 2008. |
2005 |
Минчева-Ризова, М. и Ил. Ризов. Програма „РаМО“. Образователна програма за развитие на междукултурен опит. Методическо ръководство. С., Фондация „Междуетническа инициатива за човешки права”, 2000. Цитиране в: Building Bridges for Dialogue and Understanding. Institute for International Cooperation of the German Adult Education Association, Bonn, 2005. |
2004 |
Минчева-Ризова, М., и Ил. Ризов. Модели за обучение по правата на детето. В. 2000. Цитирано от Митева, П. (2004) Как да формираме социални умения. С. с.34-37. |