Кандидатсвай онлайн

  • en
  • ru
  • Преподаватели

    Доц. д-р    Живка Стоянова Илиева
    Доц. д-р Живка Стоянова Илиева

    Факултет: Колеж - Добрич

    Катедра: НАУКИ ЗА ОБРАЗОВАНИЕТО

    Кабинет: Корпус , стая 206

    Телефон:

    Email: zh.ilieva@shu.bg

    Приемно време: понеделник и вторник 8.00-16.00


    2007 Илиева Ж. Приказката – средство за развиване на устни комуникативни умения на английски език в начална училищна степен.
    2015 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ "Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015.
    2023 Илиева, Ж. Формулярът за оценяване при подготовката на учители по чужд език в детска градина и начален етап. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, сс. 62-76.
    2022 Ilieva, Zh. Free Online Video Materials in Teaching English to Young and Very Young Learners. // Edu&Tech Образование и технологии. Иновации в обучението и познавателното развитие, 2022, 13:1, 124-129. ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE)
    2022 Ilieva, Zh. Developing Materials for Young Learners. // Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски,“ Факултет по хуманитарни науки, том XXХIII A / 1, 2022, УИ “Епископ Константин Преславски”, Шумен, 2022, 309-317. ISSN 1311-7300 за печатно издание | ISSN 2603-512Х за онлайн издание
    2021 Ilieva, Zh. (2021) Books and songs for children for developing multiple literacies, JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), 14:1/2021 doi: https://doi.org/10.29302/jolie.2021.14.1.3, ISSN: 2065-6599, pp. 45-63.
    2020 Ilieva Zh. Picture Books in Early Childhood Foreign Language Education. PROCEEDINGS OF THE WORLD CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES. 12th December, 2019, Barcelona, Spain, Category: Social Sciences and Humanities. Diamond Scientific Publication, ISBN: 978-609-8239-98-0 pub. https://www.dpublication.com/proceeding/shconf/ https://www.shconf.org/proceedings-first/
    2020 Илиева, Ж. Драматизацията в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XII, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2020, сс. 23-32.
    2019 Ilieva Zh., I. Iliev. Cross-Curricular Activities Through Arts and Crafts and English with Young Learners, Humanizing Language Teaching, 21:1, February 2019, ISSN 1755-9715, https://www.hltmag.co.uk/feb19/, https://www.hltmag.co.uk/feb19/cross-curricular-activities
    2019 Ilieva Zh., D. Terzieva. Forest School for Very Young Learners. In BETA E-Newsletter 42/8. Papers from the 28th BETA-IATEFL Annual International Conference Changing the World One Class at a Time: Getting Through to Students, 3-5 May 2019, Plovdiv, Bulgaria, pp. 116-130. ISSN 1314-6874. http://www.beta-iatefl.org/category/blog-enewsletter/ https://www.beta-iatefl.org/wp-content/uploads/2020/04/BETA-E-Newsletter-issue%E2%80%9342.pdf
    2018 Ilieva Zh., D. Terzieva. Rehearsal time (Very Young Learners). In BETA E-Newsletter 36/7. Papers from the 27th BETA-IATEFL Annual International Conference Promoting 21st century ELT: language, life skills and digital literacies, 22nd-24th June 2018, Burgas, Bulgaria, pp. 96-104. ISSN 1314-6874. http://www.beta-iatefl.org/category/blog-enewsletter/
    2017 Terzieva D., Ilieva Zh. Fun and Play with Very Young Learners. Humanizing Language Teaching, 19:5, October 2017, http://old.hltmag.co.uk/oct17/index.htm http://old.hltmag.co.uk/oct17/sart01.htm
    2017 Ilieva Zh., Iliev I. Creativity and Arts and Crafts in Teaching English to Young Learners. Humanizing Language Teaching, 19:5, October 2017, http://old.hltmag.co.uk/oct17/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/oct17/sart04.htm
    2017 Ilieva Zh., D. Terzieva. End of the year celebrations with very young learners. In BETA E-Newsletter 30/6.Learning and Teaching Languages: Creating Bridges to the Future: Papers from The1st FIPLV East European Regional Congress and 26th BETA-IATEFL Annual International Conference, 22nd - 25th June 2017, Varna, Bulgaria, pp.112-125 http://www.beta-iatefl.org/cogitoergosum/wp-content/uploads/2018/01/BETA-IATEFL-Newsletter_July_August_2017-Special-Issue.pdf
    2017 Ilieva Zh., Analysis of texts for children: lexical approach for young learners. JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), 2017, 1/10, ISSN: 2065-6599, pp.93-119
    2016 Ilieva Zh. Using Picture Books to Motivate Children Read in Project "Library a Magic Place", One Person - One Book European Symposium, Dobrich 2016, pp.11-15.
    2016 Илиева Ж. (2016) Текстовете за деца в ранното чуждоезиково обучение, Научни трудове, Колеж – Добрич, т. IX, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2016, сс. 5-14.
    2016 Ilieva, Zh. (2016) Approaches in the Education of Young Learners Foreign Language Teachers, Conference on Linguistic and Intercultural Education, CLIE 2016, Alba Iulia, Romania, 22-24.04.2016. JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), ISSN: 2065-6599, 1/9, pp. 47-64.
    2015 Ilieva Zh. Stories with Young Learners. MELT 18 (magazine for English language teachers), pp. 34-36.
    2015 Ilieva Zh. Variety of Activities (and approaches) in TEYLs. In Z. Markova, S. Velikova (eds), -Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Celebrating Variety: Making the Most of Your Teaching and Learning Context Papers from the 24 th BETA-IATEFL Annual International Conference, pp. 53-67, Issue 18, year IV, July-August, 2015. http://www.beta-iatefl.org/cogitoergosum/wp-content/uploads/2015/08/BETA-IATEFL-Newsletter_July_August_2015.pdf
    2015 Ilieva Zh. Stories and rhymes with young and very young learners. ELTA Newsletter, September-October 2015. ISSN 1820-9831 (online). http://us11.campaign-archive1.com/?u=03c12b991b352ba7714c5fa40&id=52dc81521f, http://elta.org.rs/new/wp-content/uploads/2015/09/Young-Learners-Playground-Zhivka-Ilieva.pdf
    2015 Ilieva Zh., B. Templer. Using stories and picture books to improve communicative competence among young EFL learners in Bulgaria: an empirical study. In C.N. Giannikas, L. McLaughlin, G. Fanning, N.D. Muller (eds) Children Learning English: From Research to Practice. Garnet Educaton, 2015, p.p. 97-114.
    2015 Илиева Ж. Лексикалният подход и Мечо Пух. Научни трудове, Колеж – Добрич, т. VIII, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015, сс. 64-72.
    2015 Ilieva Zh., Ibryam I. ESP and the new technologies in teacher training. In Book of Proceedings from Third International Conference Language for Specific Purposes: Past, Present, Future, September 26-27, 2014, Faculty of Philology and Faculty of Organizational Sciences, University of Belgrade, Belgrade: 2015, pp. 209-215. http://1drv.ms/1YyAWRw.
    2015 Ilieva Zh. Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. Humanizing Language Teaching, 17:6, Dec 2015, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm
    2014 Ibryam, I., Ilieva, Zh., Ruseva, P. Acquisition of Notions in English and Information Technology by Means of Microsoft Access and Microsoft Visual C++// 5-TH INTERNATIONAL CONFERENCE TIO 2014, Technics And Informatics In Education, Cacak, Serbia, 30-31 May, 2014, pp. 281- 288. http://www.ftn.kg.ac.rs/konferencije/tio2014/PDF/408%20Ibryam%20et%20all.pdf
    2014 Tsankova M. I., Baycheva B. R., Ilieva Zh. I. ORGANIZING STUDENT TEACHERS’ PREPARATION IN THE COLLEGE DEGREE OF HIGHER EDUCATION. //Теоретические и прикладные аспекты современной науки, г. Белгород, 2014, ч. ІV, с.143-148. ISBN 978-5-9905837-7-1 http://issledo.ru/wp-content/uploads/2014/10/Sbornik-3_4.pdf
    2014 Ilieva Zh. 4.6. Lexical approach with young learners. In T. Pattison (ed), IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections. 48th International Conference, Harrogate, 2-5 April 2014. Editorial Committee E. de Chazal, C. Lima, A. Paran, ISBN 1-901095-64-9, IATEFL: Faversham, pp.86-87.
    2013 Ilieva Zh. Language and Culture in Teaching through Literature. "Памет и спомен", "Епископ-Константинови четения" том 19, УИ "Епископ Константин Преславски Шумен, 2013 г., сс. 181-190. http://shu.bg/sites/default/files/harakteristiki/fhn/EK_19a.pdf
    2013 Ilieva Zh. Change of activities and cross-curricular connections in the kindergarten. In E-Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Selected Papers from the 22nd Annual International BETA-IATEFL conference, pp.67-76, Issue 7, year II, 2013. http://www.beta-iatefl.org/4832/blog-publications/openness-and-connectedness-exploring-the-landscape-of-english-language-teaching-in-the-modern-world-selected-papers/
    2013 Илиева Ж. Реализиране на разнообразие от подходи чрез текстове за деца. сб. "Интегративни връзки в обучението на студентите", УИ "Епископ Константин Преславски, Шумен, 2013 г., сс. 30-37.
    2013 Ilieva Zh. Ibryam I. Teaching ESP to IT Students. The Magic of Innovation: New Techniques and Technologies in Teaching Foreign Languages, 70th Anniversary of the School of International Relations 4-5 Oct. 2013: MGIMO University, Moscow. Сборник Магия ИННО: новые технологии в языковой подготовке специалистов-международников. Материалы научно-практической конференции к 70-летию факультета международных отношений (Москва, 4–5 октября 2013 г.), Том 1, Секции 1–3, Издательство МГИМО–Университет, Москва, 2013, сс. 221-226. http://www.inno-conf.mgimo.ru/materials_e.html, http://www.inno-conf.mgimo.ru/i/tom_1_web.pdf .
    2013 Ilieva Zh. An alternative assessment strategy: talking about free time and hobbies. Akhmanova Readings 2012, conference proceedings, Maks Press, Moscow, 2013, pp. 21-26.
    2012 Ilieva Zh. Teddy’s picnic – preparing for outings in the primary classroom. // BETA annual conference, 2012, Ruse, http://www.beta-iatefl.org/3904/blog-publications/teddy-s-picnic-preparing-for-outings-in-the-primary-classroom/
    2012 Илиева Ж. Повторение и имитация чрез приказки в ранното чуждоезиково обучение // Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич, т. V, Шумен, 2012, сс.134-138.
    2011 Илиева Ж. Овладяване на английски език чрез поп музика. Сборник научни трудове „Национална конференция с международно участие 40 години Шуменски университет”, 2011, (в съавт. с Б. Байчева), сс. 24-29.
    2011 Ilieva Zh. The Modern Technologies And Their Contribution To College Students’ FL Development. Linguistics and ELT Today: Tradition and Innovation, Proceedings of the 10th International Conference LATEUM 2011, Macs Press, Moscow 2011, pp 67-70.
    2010 Илиева Ж., Организиране на преддипломната педагогическа практика по английски език в специалностите “Предучилищна педагогика и чужд език” и “Начална училищна педагогика и чужд език” // Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич, т. IV, Шумен, 2010 (в съавт. с П. Русева) сс. 92-97.
    2010 Илиева Ж. Приказката – източник на комуникативни ситуации в ранното чуждоезиково обучение, Международен семинар “Образование за всички”, т. І Предучилищно и начално училищно образование, Шумен 2010, 231-239.
    2010 Ilieva, Zh. Tales And Children’s Books In Teaching Young Learners. BETA annual conference 2010, http://www.beta-iatefl.org/1663/blog-publications/tales-children-books-teaching-young-learners/.
    2010 Илиева, Ж., Развиване на музикални и езикови умения чрез детски песни на английски език, Международна конференция “Предизвикателствата пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”, т. 1, БСУ, Бургас 2010 г . /в съавт. с Б. Байчева/, сс. 234-240.
    2010 Ilieva Zh. Developing Sociocultural Communicative Competence Through Childrens Literature. Crosscurrents: Studies in English Linguistics 3/28. Kielce: Holy Cross University Publications, 2010, pp.107-113.
    2009 Ilieva Zh., Storytelling as a preparation for extensive reading, IATEFL Young Learners and Teenagers Special Interest Group CATS, 1/2009, 16-17.
    2009 Ilieva, Zh. Interdisciplinary Relations in the Primary Classroom. TESOL France Colloquium 2009, http://www.tesol-france.org/Colloquium09/Ilieva_Handouts.pdf Jan.2010.
    2008 Илиева Ж. Приказката като стимул за възприемане и усвояване на езиков материал в началното училище, ЧЕО, 3:2008, 29-35.
    2008 Ilieva, Zh. Investigating Oral Communicative Competence in the Primary Classroom. // Vth International Conference, The Language - A Phenomenon without Frontiers, Varna Medical University, 12-14 June 2008, Varna, Bulgaria, pp 461 – 464, ISBN: 978-954-9685-43-5.
    2008 Ilieva, Zh. Vocabulary development through Stories and Children’s Books. // BETA annual conference, May 2008, Sofia, http://www.beta-iatefl.org/1773/blog-publications/vocabulary-development-through-stories-children-books/ .
    2007 Илиева Ж. Приказката – средство за активизиране речника на учениците на английски език, ЧЕО, 2:2007, 66-73.
    2007 Илиева Ж. Място и роля на приказката в ранното чуждоезиково обучение, Начално образование, 3:2007, 14-20.
    2007 Ilieva Zh., Stories in Spoken Communication Skills Development: Teaching English to Young Learners, TESOL France Colloquium 2007, http://www.tesol-france.org/OnlineJournal.php, http://www.tesol-france.org/Documents/Colloque07/Ilieva.pdf .
    2007 Ilieva, Zh., Stories in the Primary Classroom. // BETA annual conference 2007, http://www.beta-iatefl.org/1536/blog-publications/stories-in-the-primary-classroom/ .
    2006 Илиева Ж. Приказката и дейностите, свързани с нея, при изграждане на комуникативни умения в ранното чуждоезиково обучение // Научна конференция Комуникативни стратегии в хуманитаристиката, БСУ, Център по хуманитарни науки, Бургас 2005, Ирита принт ООД, Казанлък, 2006, сс.219-225.
    2004 Ilieva Zh. Creating Communicative Situations through Stories in the Primary Classroom // Сборник научни доклади, конференция на докторанти, УИ „Епископ Константин Преславски, изд. Фабер, В. Търново, 2004, с.206-216.
    2004 Ilieva Zh. Tales and Stories in Teaching English to Student-Teachers of English in the Primary Classroom // BETA Conference proceedings 1999-2004 (Collection), ISSN 1311-7351 (CD), http://www.beta-iatefl.org/869/blog-publications/tales-stories-teaching-english-student-teachers-english-primary-school/ .
    2003 Илиева, Ж. Обучението по практически английски език в специалността Предучилищна педагогика и чужд език // Научни трудове Педагогически колеж, Добрич, т.3С, 2003, УИ „Епископ Константин Преславски”, cс. 99-100.
    2002 Илиева, Ж. Приказката в обучението на деца по английски език // Научни съобщения на СУБ - кл. Добрич, Доклади от Научно-приложната конф. “Образователният процес - традиции и иновации”, 15 май 2002, т.4, №2, сс.399-402.
    2002 Илиева, Ж. Regular Tests - Regularity in Learning the New Words // Научни съобщения на СУБ - кл.Добрич, т.4, № 1, 2002, сс. 232-235.
    2002 Ilieva Zh. Stories and Games in Teaching English to Young Learners, LATEUM Newsletter N1 2002, Moscow pp. 54-55, available at http://www.lateum.ru/Conference_2002/Ilieva.htm, downloaded:2005.
    2001 Илиева, Ж. Моделиране на езикова среда при усвояване на английски език в детска градина и начално училище // Сб. науч. трудове, т.38, с.6 “Педагогика и обществознание”, РУ, Русе 2001, сс. 103-106.
    2001 Илиева, Ж. Presenting and Teaching Vocabulary in the Foreign Language Classroom // Морски науч. форум “Приложна лингвстика и чуждоезиково обучение”, ВВМУ “Н.Й.Вапцаров”, Варна, т.3, 2001, с. 199-202.
    2001 Илиева, Ж. Приказката в часовете по английски език при подготовка на студентите за работа в детската градина и началното училище // Научни трудове Педагогически колеж, Добрич, т. 2, 2001, сс. 58-60.
    2001 Илиева, Ж. и др. Играта в обучението по чужд език // Научни трудове Педагогически колеж, Добрич, т. 2, 2001, (в съавт. с: Р. Атанасова), сс. 126-129.
    2001 Илиева, Ж. Песни в обучението по английски език // Научни трудове Педагогически колеж, Добрич, т. 2, 2001, сс. 130-132.
    2000 Илиева, Ж. Обучението по чужд език - начин за разширяване знанията на учениците за културата на съответната страна // Юбил. конф. “Българското образование между традицията и бъдещето”, Варна, ИПКУ, 18-19 май 2000, сс.76-79.
    2000 Илиева, Ж. Развиване на комуникативни способности в часовете по английски език със студенти - бъдещи учители в детската градина и началното училище // Научни трудове Педагогически колеж, Добрич, т.1, 2000, сс. 52-55.
    2021 Ilieva, Zh. Materials Development for Young Learners. Student Teachers Participation. 14th International LATEUM Conference: Language Communication Society: Current Challenges and Beyond. LMSU 22-24 September, 2021.
    2019 Forest School for Very Young Learners, The 28th BETA-IATEFL Annual International Conference Changing the World One Class at a Time: Getting Through to Students, 3-5 May 2019, Plovdiv. (в съавт. с Десислава Терзиева).
    2019 Picture Books in Early Childhood Foreign Language Education, World Conference on Social Sciences and Humanities, (SHCONF), December 12 – 14, 2019, Barcelona, Spain
    2018 Ilieva Zh. Developing 21st Century Literacies Through Texts for Children. FIPLV Nordic-Baltic Region (NBR) Conference 2018 “Teaching and Learning Languages in the 21st Century: Linguistic, Educational and Cultural Aspects”
    2018 Rehearsal time (Very Young Learners). The 27th BETA-IATEFL Annual International Conference Promoting 21st century ELT: language, life skills and digital literacies, 22nd-24th June 2018, Burgas, Bulgaria. ( в съавт. с Десислава Терзиева)
    2017 English in the Kindergarten: a world of change and emotion. 24th Annual International Conference: Teachers,Trends, Techniques: A world of Change, 10-12 Feb 2017, TESOL Macedonia-Thrace, Northern Greece, Thesssaloniki.
    2017 Creativity and integration with young learners. Forum on CLIL during the 51st Annual International IATEFL Conference and Exhibition, 4-7 April 2017, Glasgow.
    2017 Developing Various Literacies Teaching English to Young Learners In LETTERS: INTERNATIONAL AND INTERDISCIPLINARY ACADEMIC CONFERENCE, 27-29 APRIL 2017 – INTERHOTEL CHERNO MORE, VARNA, BULGARIA, организирана съвместно от THE BULGARIAN SOCIETY FOR BRITISH STUDIES (BSBS), THE BULGARIAN AMERICAN STUDIES ASSOCIATION (BASA), ALMA MATER CENTRE OF EXCELLENCE IN THE HUMANITIES, SOFIA UNIVERSITY ST. KLIMENT OHRIDSKIST. CYRIL AND ST. METHODIUS, UNIVERSITY OF VELIKO TARNOVO, FACULTY OF MODERN LANGUAGES
    2017 End of the year celebrations with very young learners. 1st FIPLV East european Regional Congress and 26thbeta-IATEFL Annual Conference, 22-25 June 207, Varna. (в съавт. с Десислава Терзиева).
    2016 Having Fun with Young Learners, The 23rd TESOL Macedonia-Thrace Northern Greece Annual International Convention "Beyound Teaching: Inspiring Others", 26-27 March 2016, Thessaloniki.
    2016 Approaches in the Education of Young Learners Foreign Language Teachers, Conference on Linguistic and Intercultural Education, CLIE2016, Alba Iulia, Romania, 22-24.04.2016.
    2016 Фрагменти от текстове в речта и работата на децата в XXIII-ти "Епископ-Константинови четения" на тема: "Фрагментирани светове", 19 май 2016 г.
    2016 Пленарен доклад: CLIL or an Integrative Approach to Teaching English to Young Learners. In 25th BETA-IATEFL Annual International Conference: Teaching and Learning English: from No Tech to High Tech. How to Motivate Learners, Pre-Conference Event CLIL with Young Learners; Plovdiv University “Paisii Hilendarski”, Bulgaria, 3rd – 5th June 2016
    2016 Terzieva D. Ilieva Zh. Play with Very Young Learners. In 25th BETA-IATEFL Annual International Conference: Teaching and Learning English: from No Tech to High Tech. How to Motivate Learners, Plovdiv University “Paisii Hilendarski”, Bulgaria, June 2016
    2016 Using Stories and Books for Children: Traditional and Innovative, The FIPLV Nordic-Baltic Region (NBR) Conference The Language Teacher and Teaching at Crossroads, 9-11 June 2016, Tallinn, Estonia
    2014 Just a storytelling session, 23rd Annual BETA-IATEFL Conference, The English Language Classroom: Can Research Meet Practice?, Blagoevgrad, April 2014.
    2012 Ilieva Zh. “Kitty and her Red Ribbon: Experimentation in Storytelling”, 19th International Annual Convention of TESOL Macedonia-Thrace, N. Greece: Experimentation: That’s the name of the game! 10-11 March, 2012.
    2021 Ilieva Zh. A Handbook with Drama and Total Physical Response Activities for Pre-School and Primary School Teachers. Konstantin Preslavsky University Press, Shumen, 2021.
    2013 Ilieva Zh. A Handbook with Stories in English for Future Pre-School and Primary School Teachers. Konstantin Preslavsky University Publishing House, Shumen, 2013.
    2013 Илиева Ж. Ранно чуждоезиково обучение: Актуални проблеми. (модул за дистанционно обучение), ISBN 978-954-577-782-0
    2022 Илиева, Ж. За играта като феномен в чуждоезиковото обучение. Чуждоезиково обучение, 1, 2022, 94-96
    2020 становище: член на Научно жури в конкурс за заемане на академичната длъжност "доцент" по област на висше образование 1. Педагогически науки, професионално направление 1.3. Педагогика на обучението по… (английски език), Нов български университет, гл. ас. д-р Мария Тодорова Нейкова
    2018 Ilieva Zh., Game in Teaching of Russian as a Foreign Language. Exploration of Game as an Educational Phenomenon, reviewed by Zhivka Ilieva, Bulgaria https://www.hltmag.co.uk/oct18/ https://www.hltmag.co.uk/oct18/game-in-teaching
    2016 становище за присъждане на образователната и научна степен „доктор” на Анна Арнаудова-Отузбирова – Тракийски Университет - Стара Загора – 2016 г.
    2023 Ilieva Zh., Analysis of texts for children: lexical approach for young learners. JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), 2017, 1/10, ISSN: 2065-6599, pp.93-119. Цитирано в: Grozdeva, R. (2023). Dara and Friends - for Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 25:3, June 2023, https://www.hltmag.co.uk/jun23/dara-and-friends.
    2023 Ilieva, Zh. (2016) Approaches in the Education of Young Learners Foreign Language Teachers, Conference on Linguistic and Intercultural Education, CLIE 2016, Alba Iulia, Romania, 22-24.04.2016. JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), ISSN: 2065-6599, 1/9, pp. 47-64. Цитирано в: Grozdeva, R. (2023). Dara and Friends - for Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 25:3, June 2023, https://www.hltmag.co.uk/jun23/dara-and-friends.
    2023 Ilieva Zh. Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. Humanizing Language Teaching, 17:6, Dec 2015, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm Цитирано в: Grozdeva, R. (2023). Dara and Friends - for Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 25:3, June 2023, https://www.hltmag.co.uk/jun23/dara-and-friends.
    2023 Ilieva Zh. 4.6. Lexical approach with young learners. In T. Pattison (ed), IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections. 48th International Conference, Harrogate, 2-5 April 2014. Editorial Committee E. de Chazal, C. Lima, A. Paran, ISBN 1-901095-64-9, IATEFL: Faversham, pp.86-87. Цитирано в: Grozdeva, R. (2023). Dara and Friends - for Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 25:3, June 2023, https://www.hltmag.co.uk/jun23/dara-and-friends.
    2023 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – УИ \"Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. Цитирано в: Петкова, М. Ефективността на приказките и детските книжки в чуждоезиковото обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 16-27.
    2023 Ilieva Zh. Picture Books in Early Childhood Foreign Language Education. PROCEEDINGS OF THE WORLD CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES. 12th December, 2019, Barcelona, Spain, Category: Social Sciences and Humanities. Diamond Scientific Publication, ISBN: 978-609-8239-98-0 pub. https://www.dpublication.com/proceeding/shconf Цитирано в: Петкова, М. Ефективността на приказките и детските книжки в чуждоезиковото обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 16-27.
    2023 Ilieva, Zh. Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. // Humanizing Language Teaching, Dec 2015, 17:6, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm Цитирано в: Петкова, М. Ефективността на приказките и детските книжки в чуждоезиковото обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 16-27.
    2023 Ilieva, Zh. Books and songs for children for developing multiple literacies. // JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), 2021, 14:1, pp. 45-63. https://doi.org/10.29302/jolie.2021.14.1.3, 45-63. ISSN: doi: 2065-6599. Цитирано в: Петкова, М. Ефективността на приказките и детските книжки в чуждоезиковото обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 16-27.
    2023 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – УИ \"Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. Цитирано в: Николова, Д. Приказката в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, / сс. 28-36.
    2023 Ilieva, Zh. 4.6. Lexical approach with young learners. In T. Pattison (ed), IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections. 48th International Conference, Harrogate, 2-5 April 2014. Editorial Committee E. de Chazal, C. Lima, A. Paran, ISBN 1-901095-64-9, IATEFL: Faversham, pp 86-87. . Цитирано в: Николова, Д. Приказката в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, / сс. 28-36
    2023 Ilieva, Zh. Approaches in the Education of Young Learners Foreign Language Teachers. in JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education) // vol. 9, No 1, 2016. . Цитирано в: Николова, Д. Приказката в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, / сс. 28-36.
    2023 Ilieva, Zh., Stories in Spoken Communication Skills Development: Teaching English to Young Learners, TESOL France Colloquium 2007, OnlineJournal http://www.tesol france.org/Documents/Colloque07/Ilieva.pdf Цитирано в: Матеева, К. Приказката като средство за изучаване на английския език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 37-45.
    2023 Ilieva, Zh., Developing Sociocultural Communicative Competence Through Childrens Literature. Crosscurrents: Studies in English Linguistics 3/28. Kielce: Holy Cross University Publications, 2010, 107-113. Цитирано в: Матеева, К. Приказката като средство за изучаване на английския език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 37-45.
    2023 Ilieva, Zh., Storytelling as a preparation for extensive reading, IATEFL Young Learners and Teenagers Special Interest Group CATS, 1/2009, 16-17. Цитирано в: Матеева, К. Приказката като средство за изучаване на английския език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 37-45.
    2023 Ilieva, Zh. Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. // Humanizing Language Teaching, Dec 2015, 17:6, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm Цитирано в: Алексиева, Ж. Играта в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 46-54.
    2023 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – УИ \"Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. Цитирано в: Алексиева, Ж. Играта в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 46-54.
    2023 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – УИ \"Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. Цитирано в: Халкаджиева, Кр. Игри на английски език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 55-61.
    2023 Ilieva, Zh. Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. // Humanizing Language Teaching, Dec 2015, 17:6, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm. Цитирано в: Халкаджиева, Кр. Игри на английски език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 55-61.
    2023 Ilieva, Zh. Lexical approach with young learners. In T. Pattison (ed), IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections. 48th International Conference, Harrogate, 2-5 April 2014. Editorial Committee E. de Chazal, C. Lima, A. Paran, ISBN 1-901095-64-9, – Faversham, IATEFL, 2014, pp.86-87. Цитирано в: Халкаджиева, Кр. Игри на английски език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2023, CEEOL, сс. 55-61.
    2022 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ \"Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. Цитирано в Йорданова, К., М. Цанкова. Интегриране на езиковата компетентност на студентите – бъдещи начални учители в практическата подготовка по методика на обучението по природознание. // Edu&Tech Образование и технологии. Иновации в обучението и познавателното развитие, 2022, 13:1, 85-90. ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE)
    2022 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ \"Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. 3. Цанкова, М., К. Йорданова. Формиране на умения у студентите за възпитание на учениците в процеса на обучение. // Edu&Tech Образование и технологии. Иновации в обучението и познавателното развитие, 2022, 13:1, 27-31. ISSN 1314-1791 (PRINT), ISSN 2535-1214 (ONLINE)
    2022 1. Ilieva, Zh. A Handbook with Drama and Total Physical Response Activities for Pre-School and Primary School Teachers. – Shumen, Konstantin Preslavsky University Press, 2021. https://dikpo.shu.bg/dox/pk/HANDBOOK_DRAMA_TPR_e-1.pdf?fbclid=IwAR0TMbbU5uOHHXIkwvq1lUHffWqSA2vQAdPFEnRj5iACfoSYTneMOs-0Nug Цитирано в Маринова, Е., М. Михайлова. Играта в чуждоезиковото обучение в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 57-65, стр. 63.
    2022 1. Илиева, Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – Шумен, УИ \"Епископ Константин Преславски”, 2015. Цитирано в Маринова, Е., М. Михайлова. Играта в чуждоезиковото обучение в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 57-65, стр. 64.
    2022 1. Ilieva, Zh., D. Terzieva. Forest School for Very Young Learners. // BETA E-Newsletter 42/8. Papers from the 28th BETA-IATEFL Annual International Conference Changing the World One Class at a Time: Getting Through to Students, 3-5 May 2019, Plovdiv, Bulgaria, pp. 116-130. ISSN 1314-6874. http://www.betaiatefl.org/category/blog-enewsletter/ https://www.betaiatefl.org/wp-content/uploads/2020/04/BETA-E-Newsletterissue%E2%80%9342.pdf 11. Цитирано в Маринова, Е., М. Михайлова. Играта в чуждоезиковото обучение в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 57-65, стр. 60.
    2022 1. Ilieva, Zh., D. Terzieva. Rehearsal time (Very Young Learners). // BETA E-Newsletter 36/7. Papers from the 27th BETA-IATEFL Annual International Conference Promoting 21st century ELT: language, life skills and digital literacies, 22nd-24th June 2018, Burgas, Bulgaria, pp. 96-104. ISSN 1314-6874. https://www.betaiatefl.org/wp-content/uploads/2018/12/BETA-E-Newsletter-issue36_final-1.pdf Цитирано в Маринова, Е., М. Михайлова. Играта в чуждоезиковото обучение в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 57-65, стр. 60.
    2022 1. Ilieva, Zh. Books and songs for children for developing multiple literacies. // JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), 2021, 14:1, 45-63. doi: https://doi.org/10.29302/jolie.2021.14.1.3, ISSN: 2065-6599. Цитирано в Атанасова, К. Играта като средство за изучаване на английския език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 66-74, стр. 68.
    2022 1. Ilieva, Zh. Developing Materials for Young Learners. // Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски,“ Факултет по хуманитарни науки, том XXХIII A / 1, 2022, Шумен, УИ “Епископ Константин Преславски”, 2022. Цитирано в Атанасова, К. Играта като средство за изучаване на английския език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 66-74, стр. 67.
    2022 1. Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – УИ \"Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2015. Цитирано в Атанасова, К. Играта като средство за изучаване на английския език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 66-74, стр. 68.
    2022 Ilieva, Zh. Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. // Humanizing Language Teaching, Dec 2015, 17:6, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm Цитирано в Атанасова, К. Играта като средство за изучаване на английския език в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 66-74, стр. 68.
    2022 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – УИ \"Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2015. Цитирано в Пазарджъклъ, Д. Играта в прехода от детска градина в училище. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 75-85, стр. 77. OpenAIRE, DRJI
    2022 Ilieva, Zh. Free Online Video Materials in Teaching English to Young and Very Young Learners. // Edu&Tech Образование и технологии. Иновации в обучението и познавателното развитие, 2022, 13:1, 66-68. Цитирано в Петкова, М. Лесно и ефективно изучаване на английски език чрез стихотворения в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 46-56, стр. 47.
    2022 Ilieva, Zh. Developing Materials for Young Learners. // Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски,“ Факултет по хуманитарни науки, том XXХIII A / 1, 2022, Шумен, УИ “Епископ Константин Преславски”, 2022. Цитирано в Петкова, М. Лесно и ефективно изучаване на английски език чрез стихотворения в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 46-56, стр. 47.
    2022 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). – УИ \"Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2015. Цитирано в Петкова, М. Лесно и ефективно изучаване на английски език чрез стихотворения в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 46-56, стр. 48.
    2022 Ilieva, Zh. Books and songs for children for developing multiple literacies. // JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), 2021, 14:1, 45-63. DOI:.29302/jolie.2021.14.1.3, ISSN: 2065-6599. Цитирано в Петкова, М. Лесно и ефективно изучаване на английски език чрез стихотворения в детската градина. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 46-56, стр. 48.
    2022 Илиева, Ж. Ранно чуждоезиково обучение: Актуални проблеми. (модул за дистанционно обучение), УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2013, ISBN 978-954-577-782- 0, https://drive.google.com/drive/folders/1cN_vZG1rUrMJc4hy0I3tlfX kUWNedcHN Цитирано в Жекова, В. Приказката в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 38-45. OpenAIRE, DRJI стр. 40.
    2022 Илиева, Ж. Текстовете за деца в ранното чуждоезиково обучение. // Научни трудове, Колеж – Добрич, т. IX, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2016, сс. 5-14. Цитирано в Жекова, В. Приказката в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 38-45. OpenAIRE, DRJI стр. 40.
    2022 Ilieva, Zh. Vocabulary development through stories and children’s books. BETA annual conference, May 2008, Sofia, http://www.beta-iatefl.org/1773/blog-publications/vocabularydevelopment-through-stories-children-books/. Цитирано в Жекова, В. Приказката в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 38-45. OpenAIRE, DRJI стр. 41.
    2022 Ilieva, Zh., D. Terzieva. Rehearsal time (Very Young Learners). // BETA E-Newsletter 36/7. Papers from the 27th BETA-IATEFL Annual International Conference Promoting 21st century ELT: language, life skills and digital literacies, 22nd-24th June 2018, Burgas, Bulgaria, pp. 96-104. ISSN 1314-6874. https://www.betaiatefl.org/wp-content/uploads/2018/12/BETA-E-Newsletter-issue36_final-1.pdf . Цитирано в Жекова, В. Приказката в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове на Колеж Добрич, т. XIV, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2022, сс. 38-45. OpenAIRE, DRJI стр. 42.
    2021 Ilieva, Zh., (2015). Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. Humanizing Language Teaching, 17:6, Dec 2015, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm цитирано в Grozdeva, R. (2021). For Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 23:5, Oct 2021, https://www.hltmag.co.uk/oct21/for-young-readers-of-fairy-tales.
    2021 Ilieva, Zh., (2019). Picture Books in Early Childhood Foreign Language Education. PROCEEDINGS OF THE WORLD CONFERENCE ON SOCIAL SCIENCES AND HUMANITIES. 12th December, 2019, Barcelona, Spain, Category: Social Sciences and Humanities. Diamond Scientific Publication, ISBN: 978-609-8239-98-0 pub. https://www.dpublication.com/wp-content/uploads/2019/12/19719.pdf цитирано в Grozdeva, R. (2021). For Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 23:5, Oct 2021, https://www.hltmag.co.uk/oct21/for-young-readers-of-fairy-tales.
    2021 Ilieva, Zh., Terzieva, D., (2018). Rehearsal time (Very Young Learners). In BETA E-Newsletter. Papers from the 27th BETA-IATEFL Annual International Conference Promoting 21st century ELT: language, life skills and digital literacies, 22nd-24th June 2018, Burgas, Bulgaria, 36:7, pp. 96-104. ISSN 1314-6874. http://www.beta-iatefl.org/category/blog-enewsletter/цитирано в Grozdeva, R. (2021). For Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 23:5, Oct 2021, https://www.hltmag.co.uk/oct21/for-young-readers-of-fairy-tales.
    2021 Ilieva, Zh., Terzieva, D., (2019). Forest School for Very Young Learners. In BETA E-Newsletter, 42:8. Papers from the 28th BETA-IATEFL Annual International Conference Changing the World One Class at a Time: Getting Through to Students, 3-5 May 2019, Plovdiv, Bulgaria, pp. 116-130. ISSN 1314-6874. http://www.beta-iatefl.org/category/blog-enewsletter/ https://www.beta-iatefl.org/wp-content/uploads/2020/04/BETA-E-Newsletter-issue%E2%80%9342.pdf цитирано в Grozdeva, R. (2021). For Young Readers of Fairy Tales. Humanizing Language Teaching, 23:5, Oct 2021, https://www.hltmag.co.uk/oct21/for-young-readers-of-fairy-tales.
    2021 Ilieva, Zh., Iliev, I. (2019). Cross-Curricular Activities Through Arts and Crafts and English with Young Learners. Humanizing Language Teaching, 21:1, February 2019, https://www.hltmag.co.uk/feb19/cross-curricular-activities. цитирано в Tsoneva, A. & A. Baychev (2021). A Summer Memory: A Story for Very Young Learners. Humanizing Language Teaching, 23:5, Oct 2021, https://www.hltmag.co.uk/oct21/a-summer-memory
    2021 Ilieva, Zh., Iliev, I. (2017). Creativity and Arts and Crafts in Teaching English to Young Learners. Humanizing Language Teaching, 19:5, Oct. 2017, http://old.hltmag.co.uk/oct17/sart04.htm. цитирано в Tsoneva, A. & A. Baychev (2021). A Summer Memory: A Story for Very Young Learners. Humanizing Language Teaching, 23:5, Oct 2021, https://www.hltmag.co.uk/oct21/a-summer-memory
    2021 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2015 г. Цитирано в Бирова, И. 2021. Играта като образователен феномен в чуждоезиковото обучение (монография), УИ Св. Климент Охридски, София. с. 17.
    2021 Илиева, Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). Шумен, УИ Епископ Константин Преславски, 2015. Цитирано в Цанкова, Н., 2021. Песните в чуждоезиковото обучение в детската градина, Научни трудове, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2021 г., т. XIII. сс 29-35. https://www.shu.bg/wp-content/uploads/file-manager-advanced/users/faculties/kolezh/trudove/Nauchni_Trudove_KD_2021_t.pdf ISSN 2367-8356, НАЦИД.
    2021 • Илиева, Ж., Б. Байчева. Развиване на музикални и езикови умения чрез детски песни на английски език. // Международна конференция “Предизвикателствата пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”, т. 1, Бургас, БСУ, 2010, 234-240. Цитирано в Цанкова, Н., 2021. Песните в чуждоезиковото обучение в детската градина, Научни трудове, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2021 г., т. XIII. сс 29-35. https://www.shu.bg/wp-content/uploads/file-manager-advanced/users/faculties/kolezh/trudove/Nauchni_Trudove_KD_2021_t.pdf ISSN 2367-8356, НАЦИД.
    2021 • Ilieva, Zh.. Analysis of texts for children: lexical approach for young learners. // JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), 2017, 1/10, ISSN: 2065-6599, 93-119. Цитирано в Цанкова, Н., 2021. Песните в чуждоезиковото обучение в детската градина, Научни трудове, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2021 г., т. XIII. сс 29-35. https://www.shu.bg/wp-content/uploads/file-manager-advanced/users/faculties/kolezh/trudove/Nauchni_Trudove_KD_2021_t.pdf ISSN 2367-8356, НАЦИД.
    2021 • Terzieva, D., Zh. Ilieva. Fun and Play with Very Young Learners. // Humanizing Language Teaching, 2017, 19:5, http://old.hltmag.co.uk/oct17/sart01.htm Цитирано в Цанкова, Н., 2021. Песните в чуждоезиковото обучение в детската градина, Научни трудове, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2021 г., т. XIII. сс 29-35. https://www.shu.bg/wp-content/uploads/file-manager-advanced/users/faculties/kolezh/trudove/Nauchni_Trudove_KD_2021_t.pdf ISSN 2367-8356, НАЦИД.
    2020 Ilieva, Zh., (2009). Storytelling as a preparation for extensive reading, CATS, 1/2009, pp 16-17.. Цитирано в Tsoneva A.K., The Three Sisters: Storytelling for Very Young Learners. In Humanizing Language Teaching, 22:3, June 2020, ISSN 1755-9715, https://www.hltmag.co.uk/june2020/, https://www.hltmag.co.uk/june2020/three-sisters.
    2020 Ilieva, Zh., Templer, B. (2015). Using stories and picture books to improve communicative competence among young EFL learners in Bulgaria: an empirical study. In C.N. Giannikas, L. McLaughlin, G. Fanning, N.D. Muller (eds) Children Learning English: From Research to Practice. Garnet Educaton, pp 97-114. Цитирано в Tsoneva A.K., The Three Sisters: Storytelling for Very Young Learners. In Humanizing Language Teaching, 22:3, June 2020, ISSN 1755-9715, https://www.hltmag.co.uk/june2020/, https://www.hltmag.co.uk/june2020/three-sisters.
    2020 Ilieva, Zh., (2015). Acquiring Expressions through Texts for Children: Lexical Approach with Young and Very Young Learners. Humanizing Language Teaching, 17:6, Dec 2015, http://old.hltmag.co.uk/dec15/index.htm, http://old.hltmag.co.uk/dec15/idea.htm. Цитирано в Tsoneva A.K., The Three Sisters: Storytelling for Very Young Learners. In Humanizing Language Teaching, 22:3, June 2020, ISSN 1755-9715, https://www.hltmag.co.uk/june2020/, https://www.hltmag.co.uk/june2020/three-sisters.
    2020 Ilieva, Zh., (2014). 4.6. Lexical approach with young learners. In T. Pattison (ed), IATEFL 2014 Harrogate Conference Selections. 48th International Conference, Harrogate, 2-5 April 2014. Editorial Committee E. de Chazal, C. Lima, A. Paran, ISBN 1-901095-64-9, IATEFL: Faversham, pp 86-87. Цитирано в Tsoneva A.K., The Three Sisters: Storytelling for Very Young Learners. In Humanizing Language Teaching, 22:3, June 2020, ISSN 1755-9715, https://www.hltmag.co.uk/june2020/, https://www.hltmag.co.uk/june2020/three-sisters.
    2020 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2015 г. Цитирано в Иванова Т., Иванова Сн., Играта в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XII, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2020 г., сс. 33-41.
    2020 Илиева Ж., Б. Байчева. Развиване на музикални и езикови умения чрез детски песни на английски език. // Международна конференция “Предизвикателствата пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”, т. 1, БСУ, Бургас 2010 г., сс. 234-240. Цитирано в Иванова Т., Иванова Сн., Играта в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XII, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2020 г., сс. 33-41.
    2020 Ilieva Zh. Change of activities and cross-curricular connections in the kindergarten. // E-Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Selected Papers from the 22nd Annual International BETA-IATEFL conference, Issue 7, year II, 2013. http://www.betaiatefl.org/4832/blog-publications/openness-and-connectednessexploring-the-landscape-of-english-language-teaching-in-themodern-world-selected-papers/ Цитирано в Иванова Т., Иванова Сн., Играта в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XII, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2020 г., сс. 33-41.
    2020 Ilieva, Zh. Approaches in the Education of Young Learners Foreign Language Teachers. JoLIE (Journal of Linguistic and Intercultural Education), vol. 9, No 1, 2016. Цитирано в Иванова Т., Иванова Сн., Играта в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XII, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2020 г., сс. 33-41.
    2020 Байчева Б., Ж. Илиева. Овладяване на английски език чрез поп музика. Сборник научни трудове „Национална конференция с международно участие 40 години Шуменски университет”, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2011, сс. 24-29. Цитирано в Димитрова Ц., Песните в чуждоезиковото обучение в детската градина. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XII, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2020 г., сс. 53-60.
    2020 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен,2015. Цитирано в Димитрова Ц., Песните в чуждоезиковото обучение в детската градина. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XII, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2020 г., сс. 53-60.
    2020 Илиева Ж., Б. Байчева. Развиване на музикални и езикови умения чрез детски песни на английски език. Международна конференция “Предизвикателствата пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”, т. 1, БСУ: Бургас, 2010, сс. 234-240. Цитирано в Димитрова Ц., Песните в чуждоезиковото обучение в детската градина. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XII, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2020 г., сс. 53-60.
    2019 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2015 г. Цитирано в Иванова М., Иванова В., Методите "Геймификация" и "Обучение, базирано на игри" в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XI, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2019 г.
    2019 Илиева Ж. Ранното чуждоезиково обучение: Актуални проблеми. (модул за дистанционно обучение), УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2013, ISBN 978-954-577-782-0. Цитирано в Иванова М., Иванова В., Методите "Геймификация" и "Обучение, базирано на игри" в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XI, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2019 г.
    2019 Илиева Ж., Р. Атанасова. Играта в обучението по чужд език // Научни трудове – Педагогически колеж, Добрич, т. 2, 2001, сс. 126-129. УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2001. Цитирано в Иванова М., Иванова В., Методите "Геймификация" и "Обучение, базирано на игри" в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XI, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2019 г.
    2019 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2015 г. Цитирано в ГаневаГ., Дикова Б., Приказката в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XI, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2019 г.
    2019 Илиева Ж. Повторение и имитация чрез приказки в ранното чуждоезиково обучение // Научни трудове, Педагогически колеж – Добрич, т. V, Шумен, 2012, сс.134-138. Цитирано в ГаневаГ., Дикова Б., Приказката в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XI, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2019 г.
    2019 Илиева Ж. Място и роля на приказката в ранното чуждоезиково обучение, Начално образование, 3:2007, pp. 14-20. Цитирано в ГаневаГ., Дикова Б., Приказката в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XI, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2019 г.
    2019 Ilieva, Zh. Developing Sociocultural Communicative Competence Through Children‘s Literature. Crosscurrents: Studies in English Linguistics 3/28. Kielce: Holy Cross University Publications, 2010,pp.107-113. Цитирано в ГаневаГ., Дикова Б., Приказката в ранното чуждоезиково обучение. В Научни трудове, Колеж - Добрич, том XI, УИ „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2019 г. сс. 38-48.
    2018 Байчева, Б., Илиева, Ж., Развиване на музикални и езикови умения чрез детски песни на английски език, Международна конференция “Предизвикателствата пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”, т. 1, БСУ, Бургас 2010 г . , сс. 234-240. Цитирано в Парушева, С. Игри в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове, Колеж – Добрич, т. X, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2018, сс. 22-28.
    2018 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ "Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. Цитирано в Парушева, С. Игри в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове, Колеж – Добрич, т. X, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2018, сс. 22-28.
    2018 Илиева Ж. Ранно чуждоезиково обучение: Актуални проблеми. (модул за дистанционно обучение), ISBN 978-954-577-782-0. УИ "Епископ Константин Преславски, Шумен, 2013. Цитирано в Парушева, С. Игри в ранното чуждоезиково обучение. Научни трудове, Колеж – Добрич, т. X, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2018, сс. 22-28.
    2016 Ilieva, Zh. Interdisciplinary Relations in the Primary Classroom. TESOL France Colloquium 2009, http://www.tesol-france.org/Colloquium09/Ilieva_Handouts.pdf Jan.2010. цитирано в дисертация на Анна Арнаудова-Отузбирова на тема "Интегративен подход за изучаване на английски език чрез екологично учебно съдържание при студенти педагози", 2016 г. стр. 9, стр. 15.
    2016 Ilieva Zh. Change of activities and cross-curricular connections in the kindergarten. In E-Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Selected Papers from the 22nd Annual International BETA-IATEFL conference, pp.67-76, Issue 7, year II, 2013. http://www.beta-iatefl.org/4832/blog-publications/openness-and-connectedness-exploring-the-landscape-of-english-language-teaching-in-the-modern-world-selected-papers/ цитирано в дисертация на Анна Арнаудова-Отузбирова на тема "Интегративен подход за изучаване на английски език чрез екологично учебно съдържание при студенти педагози", 2016 г. стр. 24.
    2016 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ "Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. цитирано в Birova I. L. Game as a Method in Language Teaching: Findings of a Teacher Survey, British Journal of Education, Society & Behavioural Science, 16 (4): 1-9, 2016. http://www.journalrepository.org/media/ journals/BJESBS_21/2016/Jun/Birova1642016BJESBS26684.pdf
    2016 Илиева Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца). УИ "Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015. цитирано в дисертация на Петранка Тодорова Русева на тема "Императивът в английския език - лингвистични и комуникативни аспекти", 2016 г. стр. 29.
    2016 Илиева, Ж. Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца), УИ „Епископ Константин Преславски,” 2015. Цитирано в Парушева, С. Детската приказка като средство за контекстуализиране процеса на усвояване на чужд език в предучилищна възраст станислава. Научни трудове, Колеж – Добрич, т. IX, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2016, сс. 63-71.
    2015 Илиева, Ж., Лексикалният подход в ранното чуждоезиково обучение (реализиране на модела на Луис чрез текстове за деца), Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски”, 2015. Цитирано в Пейчева Р. Димитрова Е. Ролята на дигиталната приказка и модерните технологии в ранното чуждоезиково обучение в Научни трудове, Колеж – Добрич, т. VIII, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015.
    2015 Илиева, Ж., Приказката като стимул за възприемане и усвояване на езиков материал в началното училище, Чуждоезиково обучение, 3:2008, сс. 29-35. Цитирано в Пейчева Р. Димитрова Е. Ролята на дигиталната приказка и модерните технологии в ранното чуждоезиково обучение в Научни трудове, Колеж – Добрич, т. VIII, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015.
    2015 Ilieva, Zh., Vocabulary development through Stories and Children’s Books. BETA annual conference, May 2008, Sofia, http://www.beta-iatefl.org/1773/blog-publications/vocabulary-development-through-stories-children-books/ Цитирано в Пейчева Р. Димитрова Е. Ролята на дигиталната приказка и модерните технологии в ранното чуждоезиково обучение в Научни трудове, Колеж – Добрич, т. VIII, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2015.
    2015 Байчева, Б., Ж. Илиева, Развиване на музикални и езикови умения чрез детски песни на английски език, Международна конференция “Предизвикателствата пред висшето образование и научните изследвания в условията на криза”, т. 1, БСУ, Бургас 2010 г . сс. 234-240. Цитирано в Байчева, Б., Ц. Байчев. Подготовка на студентите за музикално-образователния процес в началното училище, Научни трудове, Русе, 2015.
    2014 Овладяване на английски език чрез попмузика. Сборник Научни трудове, Национална конференция с международно участие „40 години Шуменски университет 1971-2011”, част І, УИ Епископ Константин Преславски, Шумен, 2011, сс. 24-29. (в съавт. с Б. Байчева) Цитирано в: Dimitrova L., Tacheva S. Teaching Young Learners through Rhymes. In E-Newsletter Bulgarian English Teachers’ Association, 3:9, 2014, pp. 26-32. http://www.beta-iatefl.org/cogitoergosum/wp-content/uploads/2014/03/E-Newsletter_Jan-Feb-2014.pdf
    2014 Илиева Ж. Приказката като стимул за възприемане и усвояване на езиков материал в началното училище, ЧЕО, 3:2008, 29-35. Цитирано в Байчева Б. и Йорданова К. Възможности за интердисциплинарно обучение чрез музика, български език и литература, в сп. Образование и технологии, Бургас, кн 5, сс. 450-455 /451-452, http://www.itlearning-bg.com/magazines/Spisanie2014/resources/spisanie_e_book_2014.pdf
    2013 Ilieva, Zh. Vocabulary development through Stories and Children’s Books. // BETA annual conference, May 2008, Sofia, http://www.beta-iatefl.org/1773/blog-publications/vocabulary-development-through-stories-children-books/ .Quoted in Dimitrova L.. Interactive Digital Storytelling in the Primary Classroom. In E-Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Selected Papers from the 22nd Annual International BETA-IATEFL conference, pp.86-92, Issue 7, year II, 2013. http://www.beta-iatefl.org/4832/blog-publications/openness-and-connectedness-exploring-the-landscape-of-english-language-teaching-in-the-modern-world-selected-papers/
    2013 Ilieva, Zh. Interdisciplinary Relations in the Primary Classroom. TESOL France Colloquium 2009, http://www.tesol-france.org/Colloquium09/Ilieva_Handouts.pdf Jan.2010. Quoted in Dimitrova L.. Interactive Digital Storytelling in the Primary Classroom. In E-Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Selected Papers from the 22nd Annual International BETA-IATEFL conference, pp.86-92, Issue 7, year II, 2013. http://www.beta-iatefl.org/4832/blog-publications/openness-and-connectedness-exploring-the-landscape-of-english-language-teaching-in-the-modern-world-selected-papers/
    2013 Ilieva Zh. Developing Sociocultural Communicative Competence Through Childrens Literature. Crosscurrents: Studies in English Linguistics 3/28. Kielce: Holy Cross University Publications, 2010, pp.107-113.Quoted in Dimitrova L.. Interactive Digital Storytelling in the Primary Classroom. In E-Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Selected Papers from the 22nd Annual International BETA-IATEFL conference, pp.86-92, Issue 7, year II,
    2013 Ilieva Zh. Teddy’s picnic – preparing for outings in the primary classroom. // BETA annual conference, 2012, Ruse, http://www.beta-iatefl.org/3904/blog-publications/teddy-s-picnic-preparing-for-outings-in-the-primary-classroom/. http://www.beta-iatefl.org/4832/blog-publications/openness-and-connectedness-exploring-the-landscape-of-english-language-teaching-in-the-modern-world-selected-papers/ Quoted in Dimitrova L.. Interactive Digital Storytelling in the Primary Classroom. In E-Newsletter Bulgarian English Teachers Association, Selected Papers from the 22nd Annual International BETA-IATEFL conference, pp.86-92, Issue 7, year II, 2013. http://www.beta-iatefl.org/4832/blog-publications/openness-and-connectedness-exploring-the-landscape-of-english-language-teaching-in-the-modern-world-selected-papers/
    2020 Stories for young and very young learners. Ilieva, Zh. (Ed.), Konstantin Preslavsky Publishing House, Shumen, 2020. (електронен сборник с приказки за деца на английски език) ISBN 978-619-201-452-0 https://dikpo.shu.bg/dox/pk/STORIES_FOR_YOUNG_AND_VERY_YOUNG_LEARNERS.pdf
    2014 Илиева Ж. Играта и ранното чуждоезиково обучение. В ред. Енчев М., Иванова И., Чешмеджиева-Стойчева Д., Игрите в спомените от детството, ШУ "Епископ Константин Преславски", 2014, сс. 62-63.
    2020 Ilieva, Zh. Dani’s clothes. In Ilieva, Zh. (Ed.), Stories for young and very young learners, Konstantin Preslavsky Publishing House, Shumen, 2020, pp. 42-46. ISBN 978-619-201-452-0 https://dikpo.shu.bg/dox/pk/STORIES_FOR_YOUNG_AND_VERY_YOUNG_LEARNERS.pdf