2023 |
Иванова, Цв. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Шумен, 2013. ISBN: 978-954-577-666-3
Цитирано в:
Якимов, Г. Българското образование (1934-1939) Реформи, национализъм, държавно-гражданско възпитание. С., 2023. Университетско издателство „Св. Климент Охридски“ ISBN 978-954-07-5743-8; ISBN 978-954-07-5744-5 (PDF), с. 438.
|
2022 |
Иванова, Ц. Космополитният свят на Античността в иновативните подходи в учебния дискурс. В: Любословие, 2017, 17, с. 96.
Цитирано в:
Якимов, Г. Държавата и политиката в обучението по История и цивилизаци в V клас. ГОДИШНИК НА СОФИЙСКИЯ УНИВЕРСИТЕТ „СВ. КЛИМЕНТ ОХРИДСКИ“ ИСТОРИЧЕСКИ ФАКУЛТЕТ, ТОМ 106, 2021 – 2022, С., 2022.
|
2022 |
Иванова, Ц. Космополитният свят на Античността в иновативните подходи в учебния дискурс. В: Любословие, 2017, 17, с. 96.
Цитирано в:
Кръстев, К. Урокът по история чрез методите на активното учене. Пловдив, 2022.
|
2022 |
Иванова, Цв. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Шумен, 2013. ISBN: 978-954-577-666-3
Цитирано в:
Кръстев, К. Урокът по история чрез методите на активното учене. Пловдив, 2022.
|
2021 |
Иванова, Ц. Космополитният свят на Античността в иновативните подходи на учебния дискурс. Любословие, бр. 17/2017, с. 89-99 /индексирано РИНЦ/
Цитирано в:
Якимов, Г. Формиране на икономическа грамотност и на представи за стопанското развитие у учениците в V клас чрез новата програма и учебниците по история и цивилизации. История, 2021, кн. 2, с. 188-195. База данни: Web of Science, НАЦИД
|
2021 |
Иванова, Ц. В търсене на нова парадигма или за изкуството да преподаваш история днес. В: Понятия, ценности, промени. Историята: време и реалности. т. 13. Варна, 2018, Издателство Фабер, с. 190-197. ISBN 978-619-00-0752-4.
Цитирано в:
Якимов, Г. Формиране на икономическа грамотност и на представи за стопанското развитие у учениците в V клас чрез новата програма и учебниците по история и цивилизации. История, 2021, кн. 2, с. 188-195. База данни: Web of Science, НАЦИД
|
2021 |
Иванова, Цв. Проекцията национално-европейско в новите учебници по история и цивилизации. – В: Технологии за повишаване качеството на образователната услуга. Университетско издателство \"Епископ Константин Преславски\", Шумен, 2019, с. 73–104.
Цитирано в:
Якимов, Г. Формиране на икономическата грамотност на учениците чрез изучаване на средновековното икономичрско развитие в новите учебници по История и цивилизации за VІ клас. Исторически преглед , кн.3, 2021, с.169 – 182. ISSN 0323-9748 База данни: Web of Science, EBSCO, CEEOL, eLIBRARY.ru, НАЦИД
|
2020 |
Иванова, Цв. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Ш., 2013.
Цитирано в:
Георгиева, П. Иновационна технология за работа с карикатури в обучението по История и цивилизации в 9. клас. // Продължаващо образование. т. 15, 2020. /електронно списание, издание на ДИИУ – СУ ”Св. Климент Охридски”
https://diuu.bg/emag/12764/ ; ISSN 1312-899X
|
2020 |
Иванова, Ц. Изкуството да преподаваш и възможностите на иновативните подходи. В: Иновативни практики в урока като основна форма на съвременния педагогически дискурс. Ш., 2017, с. 45-77.
Цитирано в:
Симеонова, Ю. Българският преход в съвременните учебници по история и цивилизации. Епохи, ВТ, 2020, том XXVIII, книжка 2, с. 338. ISSN: 2534-8418 (Online)
ISSN: 1310-2141 (Print)
|
2020 |
Иванова, Ц. Корелацията учебен дискурс - познавателна активност на учениците в обучението по история и цивилизация. В: Сб. ”Историята, която усмихва”. С., Парадигма, 2014, с. 235-258.
Цитирано в:
Симеонова, Ю. Българският преход в съвременните учебници по история и цивилизации. Епохи, ВТ, 2020, том XXVIII, книжка 2, с. 338. ISSN: 2534-8418 (Online)
ISSN: 1310-2141 (Print)
|
2020 |
Иванова, Ц. Проекцията национално – европейско в новите учебници по История и цивилизации. В: Технологии за повишаване качеството на образователната услуга. Университетско издателство ”Епископ Константин Преславски”, Шумен, 2019, с. 73-104. ISBN 978-619-201-299-1
Цитирано в:
Симеонова, Ю. Българският преход в съвременните учебници по история и цивилизации. Епохи, ВТ, 2020, том XXVIII, книжка 2, с. 338. ISSN: 2534-8418 (Online) ISSN: 1310-2141 (Print)
|
2020 |
Иванова, Ц. Изкуството да преподаваш и възможностите на иновативните подходи. - В: Иновативни практики в урока като основна форма на съвременния педагогически дискурс. Университетско издателство ”Епископ Константин Преславски”, Шумен, 2017, 45–76.
Цитирано в:
Йорданова, М. За дигиталната компетентност в обучението. Прагматичен модел на урок по История и цивилизации. В: България и българите: бит, душевност, национална идентичност. УИ „Епископ Константин Преславски”, Шумен, 2020. ISBN 978-619-201-378-3, стр. 431.
|
2019 |
Иванова, Цв. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Ш., 2013.
Цитирано в:
Георгиева, Ц. Духовната култура отразена в учебниците по история и цивилизации в V клас. В: Годишник на Фскултета по хуманитарни науки. ШУ „Епископ Константин Преславски”, т. 30 А, Шумен, 2019, с. 282. ISSN 1311 – 7300 (печатно издание) ISSN 2603 – 512 Х (за онлайн издание)
|
2019 |
Иванова, Ц. Космополитният свят на Античността в иновативните подходи на учебния дискурс. Любословие, бр. 17/2017, с. 89-99 /индексирано РИНЦ/
Цитирано в:
Георгиева, Ц. Духовната култура отразена в учебниците по история и цивилизации в V клас. В: Годишник на Фскултета по хуманитарни науки. ШУ „Епископ Константин Преславски”, т. 30 А, Шумен, 2019, с. 282. ISSN 1311 – 7300 (печатно издание) ISSN 2603 – 512 Х (за онлайн издание)
|
2019 |
Иванова, Ц. Изкуството да преподаваш и възможностите на иновативните подходи. В: Иновативни практики в урока като основна форма на съвременния педагогически дискурс. Ш., 2017, с. 45-77.
Цитирано в:
Георгиева, Ц. Духовната култура отразена в учебниците по история и цивилизации в V клас. В: Годишник на Факултета по хуманитарни науки. ШУ „Епископ Константин Преславски”, т. 30 А, Шумен, 2019, с. 282. ISSN 1311 – 7300 (печатно издание) ISSN 2603 – 512 Х (за онлайн издание)
|
2019 |
Иванова, Ц. Интеркултурният диалог и съвременното обучение по „История и цивилизации”. В: Педагогическата комуникация: Настояще и бъдеще. С., 2018, с. 214-224.
Цитирано в:
Георгиева, Ц. Духовната култура отразена в учебниците по история и цивилизации в V клас. В: Годишник на Фскултета по хуманитарни науки. ШУ „Епископ Константин Преславски”, т. 30 А, Шумен, 2019, с. 282. ISSN 1311 – 7300 (печатно издание) ISSN 2603 – 512 Х (за онлайн издание)
|
2018 |
Иванова, Ц. Интерактивността в обучението по история и цивилизация. В: Интерактивни технологии в обучението. Български език. Литература. История. Руски език. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2012, с. 92-108.
Цитирано в:
Георгиева, С. Методът на проектите в контекста на обучението по български език и литература – реалности и перспективи. //Образование и технологии, ISSN 1314-1791, кн. 9/2018, 162-168. / с.168/.
|
2018 |
Иванова Ц. Интеркултурният диалог и съвременното обучение по „История и цивилизации”. В: Педагогическата комуникация: Настояще и бъдеще. С., 2018, с. 214-224.
Цитирано в:
Иванова, Ц/ветанка/. Подходи за анализ на глобализационните процеси в обучението по История и цивилизация. В: Изкуството в урока. Шумен., 2018, с. 157.
|
2018 |
Иванова Ц. Числата – в търсене на историческото време. Любословие. Бр. 16/2016, с. 131-137.
Цитирано в:
Борисова, Н. Древните цивилизации във времето и пространството. (Методическа разработка на урок-упражнение по ИЦ за 5. клас) В: Понятия, ценности, промени. Историята: време и реалности. т. 13. Варна, 2018, с. 208-213, /с. 211/.
|
2018 |
Иванова, Ц. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Ш., 2013.
Цитирано в:
Иванова, Ц/ветанка/. Подходи за анализ на глобализационните процеси в обучението по История и цивилизация. В: Изкуството в урока. Шумен., 2018, с. 157.
|
2018 |
Иванова, Ц. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Ш., 2013.
Цитирано в:
Йорданова, М. Развиване на умения за интерпретация на изображения – печатите и монетите на средновековна България. В: Изкуството в урока. Шумен, 2018, с. 124.
|
2018 |
Иванова, Ц. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Ш., 2013.
Цитирано в:
Йорданова, М. Обучението по „История и цивилизации” в социалната мрежа „Facebook” – възможности и предизвикателства. В: Педагогическата комуникация: Настояще и бъдеще. С., 2018, с. 164-173.
|
2017 |
Иванова, Ц. Интерактивността в обучението по история и цивилизация. В: Интерактивни технологии в обучението. Български език. Литература. История. Руски език. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2012
Цитирано в:
Баланска, Н., С. Георгиева. Развиване на умения за продуциране на текст (разказите по въображение и по зададени опори). – В: Образователни технологии. Шумен. Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2017, ISBN 978-619-201-200-7, с. 151 – 184.
|
2017 |
Иванова, Ц. История, иновации, педагогическа комуникация. В: Образователни практики за оптимизиране на педагогическата комуникация. УИ „Епископ Константин Преславски”, Ш., 2016, с. 36-55.
Цитирано в:
Тодорова, С. Развиване на гражданските компетенциина учениците в урок упражнение „Тоталитарните режими в Европа в периода между двете световни войни”. В: Иновативни практики в урока като основна форма на съвременния педагогически дискурс. Ш., 2017, с. 192-204.
|
2017 |
Иванова, Ц. Проблемът за педагогическата комуникация в обучението по История и цивилизация. В: Понятия, ценности, промени. Историята: време и реалности. т. 11. Варна, 2016, с. 152-159.
Цитирано в:
Тодорова, С. Развиване на гражданските компетенциина учениците в урок упражнение „Тоталитарните режими в Европа в периода между двете световни войни”. В: Иновативни практики в урока като основна форма на съвременния педагогически дискурс. Ш., 2017, с. 192-204.
|
2017 |
Иванова, Цв. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Ш., 2013.
Цитирано в:
Тодорова, С. развиване на гражданските компетенциина учениците в урок упражнение „Тоталитарните режими в Европа в периода между двете световни войни”. В: Иновативни практики в урока като основна форма на съвременния педагогически дискурс. Ш., 2017, с. 192-204.
|
2017 |
Иванова, Цв. Преподаването на история в българското училище – традиции и съвременни проблеми. Ш., 2013.
Цитирано в:
Йорданова, М. Интердисциплинарните връзки в обучението по история – отправна точка за формиране на компетентности. (Проект на бинарен урок по История и цивилизации и литература). В: Иновативни практики в урока като основна форма на съвременния педагогически дискурс. Ш., 2017, с. 177-192.
|
2016 |
Иванова, Ц. Езикът на учебния дискурс в парадигмата на съвременното историческо образование. В: Езици на учебния дискурс. УИ, „Епископ Константин Преславски“, 2014, с. 41-56.
Цитирано в:
Симеонова, Ю. Дискурсът на новите учебници по История и цивилизации за 5 клас. В: Историческото образование и предизвикателствата през XXI век. Фондация „Професор Румяна Кушева“, С., 2016, ISBN 978-619-90758-0-7, с. 38-39
|
2016 |
Иванова, Ц. Ценностните послания на историята в учебния дискурс.В: Послания на историята. С., 2016, с. 57-72.
Цитирано в:
Добрев, П. Учебни измерения на тематичния цикъл „Средновековната българска култура” в обучението по история. В: Понятия, ценности, промени. Историята: време и реалности. т. 12, Варна, 2017, с. 130-134.
|
2016 |
Иванова, Ц. Езикът на учебния дискурс и съвременния учебник по история и цивилизация. В: Понятия, ценности, промени. Историята: време и реалности. т. 11, Варна, 2016, с. 174-181.
Цитирано в:
Добрев, П. Учебни измерения на тематичния цикъл „Средновековната българска култура” в обучението по история. В: Понятия, ценности, промени. Историята: време и реалности. т. 12, Варна, 2017, с. 130-134.
|
2016 |
Иванова, Цв. За някои манипулативни текстове в дипломатическата кореспонденция на Григор Начович. // Текстът като манипулация. Ш., 2002, с. 226-238.
Цитирано в:
Георгиев, Б. Миражът за \"Велика България\". Животът и дейността на д-р В. Радославов : (1854-1929). В. Търново : Ивис, 2016. ISBN 978-619-205-026-9, с. 322, 571
|
2016 |
. Иванова, Цв. Григор Начович за войната и националното обединение на българския народ. В: История, общество, религия. Ш., 2003, с. 223-240.
Цитирано в:
Георгиев, Б. Миражът за \"Велика България\". Животът и дейността на д-р В. Радославов : (1854-1929). В. Търново : Ивис, 2016. ISBN 978-619-205-026-9, с. 277, 571
|
2016 |
2016 г. Иванова, Цв. Григор Начович като български дипломатически агент в Цариград 1903-1906 година. В: Сборник в чест на 65-годишнината на проф. д.и.н. Димитър Игнатовски. Шумен, 2005. с. 189-200
Цитирано в:
Георгиев, Б. Миражът за \"Велика България\". Животът и дейността на д-р В. Радославов : (1854-1929). В. Търново : Ивис, 2016. ISBN 978-619-205-026-9, с. 277, 571
|
2013 |
Иванова, Ц. За началото на политическата кариера на Григор Начович. // История, 2000, № 1, с. 27-37.
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
Иванова, Ц. За някои моменти от външнополитическата дейност на Григор Начович. // Епископ-Константинови четения, 2001, № 4-5, с. 167-178.
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
Иванова, Ц. Penetration pacifique или за възгледите на Григор Начович по националния въпрос (1879-1885 г.). // Епископ-Константинови четения, Ш., 2002, № 6-7, с. 55-73
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
Иванова, Ц. Монархизмът в обществено-политическите възгледи на Григор Начович. // Християнската традиция и царската институция в българската култура, Шумен, 2003, с. 161-171
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
Иванова, Ц. Княз Фердинанд в спомените на Григор Начович. // Трудове на катедрите по история и богословие. Шумен, 2001, т.4, с. 125-136.
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
Иванова, Ц. Реформите и националното обединение на българския народ във възгледите на Григор Начович. // Исторически преглед, 2003, № 3-4, с. 68-90
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
Иванова, Ц. Григор Начович за държавата и нейното управление. // Любословие, т. 4, Ш., 2003, с. 125-130;
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
Иванова, Ц. Българската екзархия и националното обединение във възгледите на Григор Начович. // Трудове на катедрите по история и богословие. Т. 6, С., 2004, с. 85-97;
Цитирано в:
Гешева, Й. Консерваторите, партията, личностите и изграждането на българската държава 1879 – 1886 г. С., 2013.
|
2012 |
Иванова, Ц. История славянобългарска. 1771 г. Самоковски препис. Фототипно издание. Предговор и подготовка за печат (в съавт. с доц. А. Кръстев). б.м., 2004. /предговор на бълг., англ., и руски език/.
Цитирано в:
Димитрова, М. Из късното ръкописно наследство на Самоковско. Годишник на Асоциация за антропология, етнология и фолклористика „Онгъл”, N 10, 2012, с. 296-317; с. 303, с. 316.
|
2012 |
Иванова, Ц. История славянобългарска. 1771 г. Самоковски препис. Фототипно издание. Предговор и подготовка за печат (в съавт. с доц. А. Кръстев). б.м., 2004. /предговор на бълг., англ., и руски език/.
Цитирано в:
Мирчева, М. Паисий и Самоков. Електронно списание „Онгъл” – 2012. www.spisanie.ongal.net/broi4/biblio-O.Paisii-Mira.pdf
|
2011 |
История славянобългарска. 1771 г. Самоковски препис. Фототипно издание. Предговор и подготовка за печат (в съавт. с доц. А. Кръстев). б.м., 2004. /предговор на бълг., англ., и руски език/.
Цитирано в:
Денчев, Ст., А. Куманова, М. Куманов, Н. Василев. Онтологична, лексикална, морфологична и синтактична информационна характеристика на езика на св. отец Паисий Хилендарски в „История славяноболгарская”. В: Свети отец Паисий Хилендарски. Информационен код на българската книжовност и литература. С., 2011. 208 с.; с. 17. (бел. 11)
|
2004 |
Иванова, Ц. Реформите и националното обединение на българския народ във възгледите на Григор Начович. // Исторически преглед, 2003, № 3-4, с. 68-91.
Цитирано в:
Китанов, В. Принос към дипломатическата история на България. Григор Начович и Българо-турското споразумение от 1904 г. С., 2004. 540с.; с. 15. (бел. 45);
|