2024 |
Чешкият майстор на цигулки, който направи от българското момче с „осминката” европейски писател. В: Limes Slavicus 9. Културни концепти на славянството. УИ „Епископ Константин Преславски”, 2024, 93-111, ISSN: 2603-3127 (Print), 2603-3135 (online) |
2023 |
Инициацията на българина с Вазовото „Аз съм българче”. В „Слово и общество”, ШУ, 2023, с. 199-204, ISSN 2738-8581 (Online) |
2023 |
Преподаването на \"Евгений Онегин\" в IX клас на българското средно училище – срещу естетическите определения за първия реалистичен роман на руската литература. В: сб. Limes Slavicus 8 - културни концепти на славянството. УИ \"Епископ Константин Преславски\", 2023, 273-285, ISSN: 2603-3127 (print), 2603-3135 (online) |
2022 |
Литературата на екран (преподавателски стратегии в онлайн обучението). В: Годишник на Шуменския университет. ФХН, Материали от Международната юбилейна научна конференция „Хуманитаристиката – традиции и предизвикателства”, том XXXIII А/1, 2022,с. 336-346, ISSN 1311-7300 print | ISSN 2603-512Х (online) |
2021 |
\"Един сквилион\" отговори – методическият въпрос и неговите решения в обучението (по литература). //В: При словото – на светло и топло. Юбилеен сборник в чест на проф. д-р Радослав Радев. УИ \"Св. св. Кирил и Методий\", ISBN 2534-918X, с. 229-241, |
2020 |
Образователни отгласи с литературни образявания сред „лицата на книгата“ (face/s/book). В: Образование и медии (сборник в чест на проф. д-р Владимир Атанасов), Просвета, 2020, ISBN: 978-954-01-4108-4, 348-365 |
2019 |
За комфорта и ефективността на дигиталната педагогическа комуникация. в сб. Педагогическата комуникация. традиционна и дигитална. Faber. 2019, 306-324, ISBN: 978-619-00-0929-0 |
2019 |
Методика на инициирането – за някои културни ограничения на литературните образователни концепти. В: Limes Slavicus 4. ISSN 2603-3127, 137-148 |
2019 |
Георги Заркин и романът му „Чест“ – любов по време на безчестие. B: Любословие, 2019, ISSN 1314-6033, 295-301 |
2018 |
За питането в урока по литература. Сп. Български език и литература, 2018/5, 571-587, ISSN 1314–8516 (Online), ISSN 0323–9519 (Print), ERIH PLUS, EBSCO, Web of Science |
2018 |
Географските образи в литературата – интегративни и интерактивни (методически) аспекти. В: SocioBrains, INTERNATIONAL SCIENTIFIC REFEREED ONLINE JOURNAL WITH IMPACT FACTOR, ISSUE 41, JANUARY 2018, ISSN: 2367-5721 |
2018 |
Разпознаването на художествената роля на драмата през социалната роля на театъра в литературнообразователния дискурс. В: SocioBrains, INTERNATIONAL SCIENTIFIC REFEREED ONLINE JOURNAL WITH IMPACT FACTOR, ISSUE 43, MARCH 2018, ISSN: 2367-5721 |
2016 |
Гласовете ви чуваме ли? Отговорите на адресата на образователното съобщение. //сп. Език и литература. 2016/1-2, с. 120-134, pISSN: 0324-1270, eISSN: 2535-1036 |
2015 |
Мултимедийната презентация в урока (по литература) – образоваща илюстрация или симулация? В: Паисиеви четения, Научни трудове, т. 53, кн. 1, сб Б, 2015, 320-330 ISSN 0861–0029 |
2013 |
Образоващите отношения на играта на образите (world of wordcrafts) и образите в играта (world of warcraft). // сп. Български език и литература, 2013/4, с. 300 – 308 - 4, ISSN 0323-9519 |
2012 |
Елисавета Багряна - единственото женско присъствие в матуритетната програма по литература.// Български език и литература, 2012/2, с. 132 – 140, ISSN 1314–8516 (Online), ISSN 0323–9519 (Print) |
2012 |
„НА РАБОТАТА ЛЕКОТО…” или ЗА ОБРАЗОВАТЕЛНИТЕ ЗАТРУДНЕНИЯ ОТ ИНФОРМАЦИОННИТЕ ОБЛЕКЧЕНИЯ, http://litermedia.com/index.php?ind=downloads&op=entry_view&iden=49, ISSN: 2534-8906 |
2011 |
"Homo Faber и/или Homo Ludens - разпознаването на учителя (по литература) в процеса на образователното му ставане". В: Електронно списаниеLiterNet, май 2011 - http://liternet.bg/publish8/tteneva/homo-faber.htm, ISSN: 1312-2282 |
2010 |
Традиция и модерност в поезията на П. П. Славейков. Годишник на ШУ “Епископ Константин Преславски”, ХVІІ, 2010, ISSN 2367-4598 |
2009 |
WOW – или за виртуалните стратегии на целта в/извън себе си (играта като методика на ставането - живеенето). В: Отклонението като норма, Ш. 2009, 129-137, ISBN, 9789545775833 |
2008 |
За четенето и разчитането на поетическия текст в етапа на началното му разпознаване като жанр (III клас). В: Начално образование, 2008/5, 11-21, ISSN 0204-4951 |
2008 |
За основанията и методиката на оценяване на зрелостния изпит по български език и литратура”, сп. Български език и литература, 2008/2, 44-60, ISSN 0323-9519 |
2008 |
Заклинанията-проклятията на вълчата кръв в сборника “Трънски разкази” на Петър Делчев, Liternet, 03. 2008, ISSN:1312-2282 , https://liternet.bg/publish8/tteneva/trynski_razkazi.htm |
2008 |
Оставащото присъствие в "Планина за сбогом" на Димитър Гачев. Словеса/ Рефлексии, 25.06.2008 (http://www.slovesa.net/index.php?id=1663) |
2008 |
Литература и образование, или за отдадеността на живеенето (Проф. д.п.н. Румяна Йовева на 70 години). В: Български език и литература, 2008/6, 16-22, ISSN 0323–9519 |
2007 |
Многоречието на поетическия текст в повторителността на казването му (разпознаване и смисъл на някои поетически техники). // сп. Български език и литература, 2007/2,59-68, ISSN 0323-9519
https://liternet.bg/publish8/tteneva/mnogorechieto.htm
|
2007 |
“Прощално” – различното Вапцарово стихотворение? // сп. Български език и литература, 2007, кн. 4, ISSN 0323-9519 |
2004 |
Формиране на знания и умения заразпознаване на художествената природа на лирическата творба в образователната спепен 5. – 8. клас. ІІ Български език и литература. 2004, кн.3-4, ISSN 0323-9519 |
2003 |
Формиране на начални читателски умения чрез урока по литература в 1. – 4. клас. // Български език и литература. 2003, кн. 5, ISSN 0323-9519 |
2002 |
Урокът по литература – предвидимото приключение. // Български език и литература. 2002, кн. 2 – 3, с. 31 – 36, ISSN 0323-9519 |
2002 |
Интерпретацията – технология на литературния прочит в образователния дискурс. // Български език и литература. 2002, кн. 4 – 5 , с. 83 – 93, ISSN 0323-9519 |
1998 |
Прочитът на Ботевата „Борба” в образователния дискурс по литература // Български език и литература. 1998, кн. 1, с. 35 - 39, ISSN 0323-9519 |
1991 |
Принципът проблемност в литературното образование и критериите за естетическия избор на учителя по литература. // Български език и литература. 1991, кн. 5,с. 20 – 28, ISSN 0323-9519 |
1990 |
Проблеми на художествената рецепция в обучението по литература. // Български език и литература. София, 1990, с. 21 – 31, ISSN 0323-9519 |