Кандидатсвай онлайн

  • en
  • ru
  • Преподаватели

    Доц. д-р    Лиляна Методиева Каракашева- Йончева
    Доц. д-р Лиляна Методиева Каракашева- Йончева

    Факултет: Факултет по математика и информатика

    Катедра: АЛГЕБРА И ГЕОМЕТРИЯ

    Кабинет: Корпус 3, стая 317

    Телефон: 054 830495 вътр. 230 К3

    Email: l.karakasheva@shu.bg

    Приемно време: първа седмица: вторник 8 -16ч., петък 8-16ч.; втора седмица: вторник 8-16ч., сряда 8-16ч.


    2011 Каракашева, Л. Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване ефективността на обучението по Математически анализ
    2021 Л. Каракашева-Йончева, Модел на семинарни упражнения, осигуряващ ефективно обучение по математически анализ, Университетско издателство \"Еп. Константин Преславски\",Ш. 2021, ISBN 978-619-201-503-9
    2021 Каракашева,Л. Образователни технологии за стимулиране на познавателната активност на учащите се в процеса на обучението по математика, Университетско издателство \"Епископ Константин Преславски\", Ш., 2021, ISBN 978-619-201-525-1
    2015 Каракашева, Л. Самостоятелната работа на студентите-теоретични и приложни аспекти, Шумен, Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", Шумен, 2015, 140с. ISBN 978-619-201-039-3
    2021 Karakasheva,L. Strategies for creating a motivatings learning environment in mathematics education, Дистанцiйна Всеукраiнська наукова конференцiя з мiжнародною участю, Тези доповiдей, с.57-59, 15-16.04.2021г., м. Киiв, Украiна
    2021 Каракашева, Л. , Ковачева, А. Образователният потенциал на кръстословиците в обучението по математика, Математика и математическо образование, Доклади на Петдесетата юбилейна пролетна конференция на Съюза на математиците в България, 2021, с.261-267
    2020 Каракашева, Л. Върху метода на проектите за формиране на методическа компетентност у бъдещите учители, Сборник с доклади на юбилейна международна конференция “Синелгетика и рефлексия в обучението по математика“, октомври, 2020, Пампорово, България, стр.71-78, Университетско издателство “Паисий Хилендарски“ ISBN:978-619-202-595-3
    2020 Каракашева, Л. Особености на самостоятелната работа на студентите, разглеждана като форма на обучение във висшето училище, МАТТЕХ 2020, Сборник научни трудове, Том1, Шумен,2020, стр. 133-139, Университетско издателство “Епископ Константин Преславски“
    2019 Каракашева, Л. О квалификации и карьерном росте болгарских педагогических специалистов, Международно списание Science and Education a new Dimension, Pedagogy and Psychology, VII(85), Issue: 208, 2019 Nov., p. 22-24 p-ISSN 2308-5258 e-ISSN 2308-1996 (INDEX COPERNICUS: ICV 2018: 90,25, GOOGLE SCHOLAR , SCRIBD, ACADEMIA.EDU) www.seanewdim.com
    2018 Каракашева, Л. Ковачева, А., Енигматични средства за развитие на математическото мислене у учениците в прогимназиалния етап на образование, МАТТЕХ 2018, Сборник научни трудове, Том 1, Шумен, 2018, стр.257-263, Университетско издателство „ Епископ Константин Преславски“ ISSN 1314-3921
    2018 Каракашева, Л. Върху реализацията на методически идеи при самостоятелната работа на студентите по дисциплината "Математически анализ", Годишник на Шуменски университет "Епископ Константин Преславски", ТомXIX C, Факултет по математика и информатика, Шумен, 2018, Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", стр.117-128, ISSN 1311-834X (Open AIRE.HPC)
    2018 Каракашева, Л. Аспекты командной работы в процессе обучения математике, Conference materials, International Scientific and Practical Conference "Problems and Prospects in Professional Education of the Мath Teacher", Vinnytsia, 2018, Ukraine, p.260-262 УДК 378.016:51(06) ББК 22.1я43+74,489,8я43
    2018 Каракашева, Л., Димитрова, К. Екипната работа и обучението по математика, SocioBrains, Issue 43, March 2018, p.248-251, ISSN 2367-5721 (SJIF for 2018=5.507, ESJI for 2018=2.446)
    2018 Karakasheva, L., Borislavova, D. Activating cognitive activity in the process of math education in secondary school, SocioBrains, Issue 48, August 2018, p.40-43, ISSN 2367-5721 (SJIF for 2018=5.507, ESJI for 2018=2.446)
    2018 Karakasheva, L. Some Ideas for Applying the Synergetic Approach in Training Future Teachers of Mathematics, Science and Education a new Dimension, Humanities and Social Sciences, VI(30), Issue 184, 2018 Des. p. 51-53, p-ISSN 2308-5258, e-ISSN 2308-1996 (INDEX COPERNCUS ICV 2016:73,35, ULRICHS WEB, SCRIBD)
    2017 Karakasheva,L. Creating a learning environment which triggers positive emotion in the process of teaching mathematics at school, abstract, Proceedings of University of Ruse -2017, Volume 56, book 6.4, Ruse, 2017, p. 19-23, ISSN 2603-4123 (on-line) ( ROAD)
    2017 Каракашева, Л. Петрова,Ир. Формиране на икономическа култура у учениците чрез обучението по математика в пети клас, SocioBrains, Issue 40 December, 2017, стр.93-98, ISSN 2367-5721 (SJIF for 2017=5,536, ESJI for 2017-1,357)
    2017 Каракашева, Л. Мотивaция и эффективность практической профессиональной подготовки будущих учителей, Международная научно-практическая конференция "Актуальные проблемы теории и методики обучения математике", г.Киев, Украина, 2017, с.171-173
    2017 Karakasheva, L. Individualisation and Differentiation through Individual Work in Teaching Mathematical Disciplinеs in Higher Education, Science and Education a New Dimension, Pedagogy and Psychology , V (51), Issue: 112, 2017, p. 22-23 p-ISSN 2308-5258, e-ISSN2308-1996 (INDEX COPERNCUS ICV 2015:80,87, GIF 2015:0.787, GOOGLE SCHOLAR, ULRICHS WEB, SCRIBD)
    2016 Каракашева, Л. За положителните емоции в обучението по математика, Годишник на ШУ "Епископ Константин Преславски", Том XX D, Педагогически факултет, Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", Шумен, 2016, стр.522-526, ISSN 1314-6769
    2016 Каракашева, Л. Един подход за класификация на самостоятелната работа на студентите, Годишник на ШУ "Епископ Константин Преславски", Том XVII C, Факултет по математика и информатика, Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", Шумен, 2016, стр.167-172, ISSN 1311-834X (Open AIRE.HPC)
    2016 Каракашева, Л. Дидактически аспекти на академичното преподаване, Сборник с научни доклади от юбилейна международна научна конференция, Благоевград, 2016, стр.170-180, ISBN 978-954-00-0116-6
    2015 Karakasheva, L. An Approach for Optimizing the Process of Instruction in Seminars in Mathematics, KSI Journal of KNOWLEDGE SOCIETY, Special issues, Number 2, June 2015, p.16 -17, ISSN 2367-7198
    2015 Каракашева, Л. Стимулиране активността на студентите в процеса на обучение чрез използване на интерактивни методи, списание «Математика и информатика», бр.1, 2015, стр.58-68 ISSN 1310-2230 (Print), ISSN 1314-8532 (Online) ( Web of Science)
    2015 Каракашева, Л. Приложение на образователната технология "студентско портфолио" в семинарните упражнения по Математика, Science and Education a New Dimension, Pedagogy and Psychology, III( 19), Issue: 38, 2015, p. 32-34, p-ISSN 2308-5258, e-ISSN 2308-1996 (GOOGLE SCHOLAR, SCRIBD)
    2015 Каракашева, Л. Организационни аспекти на самостоятелната работа на студентите в обучението по математически дисциплини, Научни трудове на Русенския университет-2015, том 54, серия 6.4, Русе, стр.66-70, ISSN 1311-3321
    2015 Каракашева, Л. Самостоятелната работа на студентите в процеса на обучение във висшето училище, Сборник с доклади от международна научно-практическа конференция "Математиката като фундаментална и приложна наука",Издателство «Наука и икономика»Варна, 2015, стр.375-390, ISSN 978-954-21-0860-3
    2015 Каракашева, Л. Възможности за развитие на някои качества на мисленето чрез обучението по математика в началното училище, Годишник на ШУ "Епископ Константин Преславски", Том XIX D, Педагогически факултет, Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", Шумен, 2015, стр.590-596, ISSN 1314-6769
    2015 Каракашева, Л. О некоторых особенностях обучения младших школьников решению текстовых математических задач, Матерiали мiжнародноii науково-методичноi конференцii «Проблеми математичноi освiти ПМО – 2015», Черкаси, Украiна, 2015, стр. 311-313, УДК 514(075), ББК 22.151.0
    2015 Каракашева, Л. Някои акценти от реализацията на диференцирано обучение във висшето училище, Сборник от Юбилейна научна конференция "25години Факултет по Математика и информатика", Велико Търново, 2015, стр.137-142, ISSN: 978-619-00-0419-6
    2013 Каракашева, Л. Диференциацията в университетското обучение по Математика като фактор за повишаване на математическата компетентност на студентите-бъдещи начални учители, Научни трудове на Русенски университет „Ангел Кънчев“, Том 52, серия 6.1 Математика, информатика и физика, Русе, 2013, стр.11-15, ISSN 1311-3321
    2013 Каракашева, Л. Петрова ,Р. За математическата и методическа готовност за професионална реализация на студентите - бъдещи начални учители, Научни трудове на Русенски университет „Ангел Кънчев“, Том 52, серия 6.2 Педагогика и психология, Русе, 2013, стр.11-15, ISSN 1311-3321
    2012 Каракашева,Л. Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване ефективността на обучението по Математически анализ, Сборник «Математика и математическо образование», София, 2012, стр.351-358, ISSN 1313-3330
    2012 Каракашева, Л. Портфолиото-средство за самоусъвършенсване на педагогическата квалификация на университетския преподавател, Научни трудове на Русенски университет „Ангел Кънчев“,Том 51, серия 6,2 Педагогика и психология, Русе, 2012, стр. 165-168, ISSN 1311-33
    2012 Каракашева,Л. Организационная модель первого семинарского занятия в высшей школе Мiжнародна науково- практична конференцiя "Проблеми та перспективи фаховоi пiдготовки вчителя математики" Вiнниця, Украiна, 2012, с.137-139, УДК 378.016:51(06)
    2012 Каракашева ,Л. Концептуален модел за обучение по Математика на студенти , подготвящи се за учители в началната степен на средното училище, Сборник научни трудове от национална конференция с международно участие «МАТТЕХ 2012», Шумен ,2012, стр.373-377, ISSN 1314-3921
    2012 Каракашева,Л. О попытках уменьшить недостатки традиционной системы обучения в болгарской высшей школе, Збiрник наукових праць, Випуск VII, Теорiя та методика навчання фундаментальних дисциплiн у вищiй школi, Кривий Рiг, Украiна,2012, с.97-102, УДК 371
    2011 Каракашева, Л. Психологический профиль личности студента, Материали IX Мiжнародноi науково- технiчноi конференцii NOCOTE 2011, Киiв-Севастополь , 2011, с.174-175, УДК 378.147:3728004
    2011 Каракашева, Л. Организация самостоятельной работы студентов по математическому анализу, Збiрник наукових праць, Випуск IX, «Теорiя та методики навчання математики, фiзики,iнформатики» , Кривий Рiг,Украiна, 2011, с. 67-70, УДК 371
    2011 Каракашева ,Л. Метод диалогического изложения на семинарских занятиях по Математическому анализу , Proceedings of the Sixth International Conference « New Information Technologies in Education for All: Leаrning Environment ITEA-2011», Kiev, Ukraine, 2011, c. 328-335, ISSN 978-966-02-6202-7
    2011 Каракашева, Л. О возможности использования информационных и коммуникационных технологии в практике университетского обучения с целью повышения еффективности семинарских занятий по Математическому анализу, Матерiали VI Мiжнародноi науково-практичноi конферинцii " Сучаснi iнформацiйнi технологii в управлiннi та професiйнiй пiдготовцi операторiв складних систем“ , Кiровоград, Украiна, 2011, с. 25-27
    2011 Каракашева ,Л. Контролът и оценката в семинарните упражнения, Сборник научни трудове от национална конференция с международно участие "40 години Шуменски университет 1971-2011", Шумен, 2011, с.241-245, ISBN 978-954-577-603-8
    2011 Каракашева ,Л. Относно планирането на учебното съдържание по Математически анализ за семинарните упражнения, Научни трудове на Русенски университет «Ангел Кънчев» ,Том 50, серия 6.1 Математика ,информатика и физика , Русе, 2011, с.35-38, ISSN 1311-3321
    2011 Каракашева, Л. Интерактивният метод “мозъчна атака” в подготовката на бъдещите учители по математика и информатика, Сборник научни трудове, посветен на 130-годишнината от рождението на академик Кирил Попов МАТТЕХ 2010, Шумен, 2011, Том 1, с.343-348, ISSN: 1314-3921
    2010 Kаракашева, Л. За целите на обучение в семинарните упражнения, Синергетика и рефлексия в обучението по математика, Доклади на юбилейна международнаконференция, Бачиново, 2010, стр.160-167, ISBN 978-954-423-621-2
    2010 Kаракашева, Л. О роли портфолио в практике университетского обучения, Hoвiтнi комп’ютернi технологii, Матерiали VIII Miжнародноi науково – технiчноiконференцii, Киiв – Севастополь, 2010,с.104-106
    2010 Каракашева, Л. Студенческое учебное портфолио – инновационная технология на семинарских занятиях, Сучаснi iнформацiйнi технологii в управлiннi тапрофесiйнiй пiдготовцi операторiв складних систем, Матерiали V Мiжнародноi науково-практичноi конференцii, Кiровоград 2010,с.158-161
    2009 Каракашева, Л. Об использовании некотoрых учебных методов на семинарских занятиях по Математическому анализу, Information Technologies in Education for All,Proccedings of the Fourth International Conference, Kyiv, 2009, с.68-75, ISBN 978-966-02-5426-8
    2009 Karakasheva, L. An attempt at optimizing the organization and methodology in the seminars on mathematical analysis, Proceedings of the 6th Mediterranean Conference onMathematics Education, Plovdiv, 2009, p. 323-331, ISBN 978-9963-9277-9-1
    2009 Karakasheva, L., Ganchev, Gyndzhenov, Matrix Approach in Solving Problems in Connection with the Teaching Content in Higher Schools, Proceedings of the 6th Mediterranean Conference on Mathematics Education, Plovdiv, Bulgaria, 2009, p.149-158, ISBN 948-9963-9277-9-1
    2009 Каракашева, Л. Върху изучаването на един клас функции при студенти първокурсници, Сборник «Математика и математическо образование», София, 2009, с.296-300, ISSN 1313-3330
    2008 Каракашева, Л. Приложение взглядов Выготского об обучении и когнитивном развитии в организации семинарских занятий по Математическому анализу, Теорiя таметодика навчання математики, фiзики, iнформатики, Том 1, VІІ Мiжнародна науково-практична конференцiя, Кривий Рiг, 2008, с.177-180, ISBN 966-8413-20-1
    2008 Каракашева, Л. Относно изучаването на темата “Определен интеграл” при студентите първокурсници, Научни трудове на Русенски университет „Ангел Кънчев“, Том 47, серия 5.1 Математика, информатика и физика, Русе, 2008, с.28-30, ISSN 1311-3321
    2008 Karakasheva, L. Challendes to the national higher education, Матерiали VI Мiжнародноi науково-технiчноi конференцii “КОМТЕХБУД 2008”, Киiv-Севастополь, Украiна, 2008, р.50-52, ISSN 966-8413-20-5
    2007 Каракашева, Л. Един подход при изучаване на темата “Производна на функция на една променлива” I част, //Сборник доклади от международна научна конференция “Предизвикателствата пред науката във връзка с членството на България в ЕС”,т.ІV, 2007, Стара Загора, с. 192-198
    2007 Каракашева, Л. Един подход при изучаване на темата “Производна на функция на една променлива” II част //Сборник доклади от международна научнаконференция “Предизвикателствата пред науката във връзка с членството на България в ЕС”,т.ІV, Стара Загора, 2007,с. 199-206
    2007 Каракашева, Л. Андрагогически модел за обучение на студенти , Научни трудове на Русенски университет “Ангел Кънчев“, Том 46, серия 6, Математика, Информатика, Физика, Педагогика и Психология, Русе, 2007, с. 137-141, ISSN 1311-3321
    2007 Каракашева, Л. За необходимостта от развитие на методиката на обучение по математика във висшето училище, Сборник научни доклади от научна конференция с международно участие «Техника, технологии и образование», Ямбол, 2007, с.236-242, ISBN 978-954-9999-54-9
    2006 Каракашева, Л. Върху една специфична организация на семинарните упражнения по Математически анализ, Математика и математическо образование, Доклади на35-та пролетна конференция на СМБ, София, 2006, стр.407-410, ISBN 13978-954-8880-23-7
    2004 Каракашева, Л. Система от задачи за активиране на самостоятелната работа на студентите // Сборник научни доклади от научно - приложна конференция смеждународно участие “Наука, техника, технологии и образование”, т.1 Ямбол,2004, с. 172-176
    2004 Каракашева, Л. Специфични задачи по математически анализ за активиране на самостоятелната работа на студентите, Сборник научни трудове, посветен на 100- годишнината от рождението на Джон Атанасов, том I, Университетско издателство «Епископ Константин Преславски», Шумен, 2004, с.204 – 207 ISBN 954-577-257-3
    2002 Каракашева, Л. Друг подход за въвеждане на някои елементарни функции , Годишник на ШУ”Епископ Константин Преславски”, том XV С, Факултет по математика и информатика, Университетско издателство «Епископ Константин Преславски», Шумен, 2002, с.92-102 ISSN 1311-834X
    1998 Каракашева, Л. Върху един метод за доказване на неравенства , Доклади от юбилейна научна конференция “25 години ШУ “Епископ Константин Преславски””, Част II, Университетско издателство «Епископ Константин Преславски», Шумен, 1998, с.143-148, ISBN 954-577-062-7
    1990 Каракашева, Л. Върху някои специфични възможности за преподаване на Математически анализ.//Научно - методическа конференция XVIII, Пловдив, 1990, с.129-134 (в съавт. със Ст. Йончев)
    1984 Каракашева, Л. Върху системата учебни задачи по математика за специалността Начална училищна педагогика и някои подходи при реализирането й. //Науч.-метод. конф., XIII, Пловдив, 1984, с. 78 (резюме в съавт. със С. Славова, С. Първулов)
    1984 Каракашева, Л. Върху съдържанието на курса по математика за специалността Начална училищна педагогика. //Научно - методическа конференция XIII, Пловдив,1984, с. 79 (резюме в съавт. с С. Славова, С. Първулов)
    2021 Каракашева, Л. Ковачева,А. Образователният потенциал на кръстословиците в обучението по математика, Математика и математическо образовение, Доклади на Петдесетата юбилейна пролетна конференция на Съюза на математиците в България, 2021, с.261-267, ISSN 1330-3330
    1998 Каракашева, Л. Върху изучаване на темата “изпъкнали и вдлъбнати функции” в средното училище, Доклади от юбилейна научна конференция “25 години ШУ “Епископ Константин Преславски””, Част II, Университетско издателство «Епископ Константин Преславски», Шумен, 1998,с.136-142, ISBN 954-577-062-7
    2002 Каракашева, Л. Математика. Част I. Методическо ръководство за решаване на задачи, Университетско издателство "Епископ Константин Преславски", Шумен, 2002, 264с. (в съавторство с Славова, Сл., Първулов, С.) ISBN 954-577-123-1
    2019 Каракашева, Л. За положителните емоции в обучението по математика, Годишншк на ШУ „Еп. К. Преславски“, Том XX D, ПФ, Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2016, стр. 522-526 цитирано в: Ковачева, А. Някои акценти в развитието на емоционалната интелигентност в процеса на обучение по математика, Годишник на ШУ „Еп. К. Преславски“, Том XXIII D, ПФ, Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2019, стр. 106-115
    2018 Каракашева, Л., За положителните емоции в обучението по математика, Годишник на ШУ „ Еп. Константин Преславски“, Том ХХ D, Ш.,2016, стр.522-526 цитирано в: Начева, В. Възможности за формиране на естетическа култура у учениците чрез обучението по математика, SocioBrains, Issue 43, March 2018, p.303-311. ISSN 2367-5721
    2018 Karakasheva,L. Creating a learning environments whict triggers positiveemotions in the process of teching mathematics at school, Booklet of the 56-th Science Conference of Ruse University, abstract, p. 236 цитирано в: Начева, В. Възможности за формиране на естетическа култура у учениците чрез обучението по математика, SocioBrains, Issue 43, March 2018, p.303-311
    2018 Каракашева, Л. За положителните емоции в обучението по математика, годишник на ШУ \"Еп. К. Преславски\", Том XX D, Ш., 2016, стр.522-526 цитирано в: Иванова-Неделчева, А. Логико-репродуктивен модел в обучението на математически таланти, автореферат на дисертация за присъждане на ОНС \"доктор\", 2018
    2017 За положителните емоции в обучението по математика, цитирано в: Иванова, А., Павлова,Н.Реализация логико-репродуктивной модели при формровании вычислительных умений в обучении математике, сп.Pedagogy and Psychology, V (54), Issue 126, 2017, p.17-20
    2017 Стимулиране активността на студентите в процеса на обучение чрез използване на интерактивни методи, цитирано в: Бойчева, М, Радославова,М., Изследване на интереса, мотивацията и отношението на студентите-бъдещи учители по биология и на студенти-еколози към приложената компютърна програма "Виртуална физиология " в лабораторните упражнения по "Физиология на животните и човека", сп. Образование, бр.3, 2017, стр.64-87
    2016 Каракашева,Л. Съвременен модел на семинарни упражнения..... в "Математика и математическо образование" цитирана в списание "Управление и образование" в статиите:1.Практически аспекти на използване на MS Excel Solver за решаване на оптимизационни задачи, Димитрова,Р. и др.Том XI (3),2015, стр.142-148 2.Предизвикателства пред обучението по математика на студенти от икономически специалности, Димитрова, Ж., Том X(3), 2014 ,забелязани през 2016г.
    2016 Каракашева,Л.1.Възможности за развитие на някои качества на мисленето чрез ......... и 2.О некоторых особенностях обучения младших школьников решению .......цитирани в Маринова, Д. Самостоятельная работа как способ создавать и поддерживать у учащихся интерес к математике "Международная конференция", г. Сумы,Украина
    2016 В дисертацията на Кр. Харизанов, защитена през 2016г. са цитирани 5 публикации:1.Самостоятелната работа на студентите-теоретични и приложни аспекти, монография;2. Приложение на образователната технология "студентско портфолио"в сем. упр.....3. Приложение взглядов Выготского об обучении......4.Портфолиото-средство за самоусъваршенстване на педаг.........5.Студенческое учебное портфолио-инновационая техн.......
    2016 Каракашева,Л. За положителните емоции в обучението по математика цитирано в Христова,М. Сугестопедия и обучението по математика, 2016г.
    2016 1.Каракашева, Л. Самостоятелната работа на студентите – теоретични и приложни аспекти, монография, Университеско издателство „Еп. Константин Преславски“, Ш., 2015 2. Каракашева, Л. Приложение взглядов Выготского об обучении и когнитивном развитии в организации семинарских занятий по Математическому авализу, VII Мiжнародна науково-практична конференцiя, Кривий Рiг, том 1, 2008, с.177-180 3. Каракашева, Л. Приложение на образователната технология „студентско портфолио“ в семинарните упражнения по математика, Международен научен журнал „Science and Education a New Dimension“, Pedagogy and Psychology, III (19), Issue:38, 2015, p.32-34 4. Каракашева, Л. Портфолиото-средство за самоусъвършенстване на педагогическата квалификация на университетския преподавател, Научни трудове на РУ „Ангел Кънчев“, Том 51, Серия 6.2, Русе, 2012, стр.165-168 5. Каракашева, Л. Студенческое учебное портфолио-инновационая технология на семинарских занятиях, Матерiали V Мiжнародноi науково- практичноi конференциi, Кiровоград, 2010, с.158-161 1., 2., 3., 4. и 5. са цитирани в: Харизанов, Кр. Конструктивитски подходи в организацията и провеждането на електронно обучение, Дисертация за придобиване на образователната и научна степен „доктор“ , Шумен., 2016
    2016 Каракашева, Л. За положителните емоции в обучението по математика, Годишник на ШУ „Еп. Константин Преславски“, Том XX D, ПФ, Шумен, 2016, стр. 522-526 цитирано в: Христова, М. Образователен процес и сугестопедия в математиката, Сборник научни трудове от научна конференция с международно участие МАТТЕХ 2016, Том1, Шумен. 2016, стр.262-270
    2015 Каракашева, Л. Възможности за развитие на някои качества на мисленето чрез обучението по математика в началното училище, Годишник на ШУ "Еп. К. Преславски", Том XIX D, Ш.,2015, с.590-596 цитирано в Маринова, Д. Самостоятельная работа как способ создавать и поддерживать у учащихся интерес к математике, Международная научно-методическая конференция "Развитие интеллектуальных умений и творческих способностей учащихся и студентов в процесе обучения дисциплинам естественно-математическго цикла",Сумы, Украина, 2015
    2015 Каракашева, Л. О некоторых особенностях обучения младших школьников решению текстовых математических задач, Материалы международной научно-методической конференции ПМО-2015, Черкассы, Украина, 2015, с. 311-312 цитирано в Маринова, Д. Самостоятельная работа как способ создавать и поддерживать у учащихся интерес к математике
    2015 Каракашева, Л. Портфолиото-средство за самоусъвършенстване на педагогическата квалификация на университетския преподавател, Научни трудове на РУ \"Ангел Кънчев\", Том51, Серия 6.2, Русе, 2012,стр.165-168 цитирано в: Павлова, Н. Методико-технологични реализациина дидактическо проектиране в обучението по математика, дисертация за придобиване на научната степен \"д.н.\", Ш., 2015
    2014 Лиляна Каракашева-Йончева ,"Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване ефективността на обучението по Математически анализ", дисертация,Бл.,2011 в автореферат на В. Гоговска "Задачите за 10-ти клас в учебника по математика в съвременното македонско училище",Бл. 2013
    2014 Каракашева-Йончева,Л."Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване ефективността на обучението по Математически анализ", дисертация,Бл.,2011, цитирана в дисертация на Гоговска,В."Задачите за 10-ти клас в учебника по математика в съвременното македонско училище",Бл.,2013,защитена през м.01.2014г.
    2014 Каракашева, Л. Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване ефективността на обучението по Математически анализ, автореферат на дисертация за присъждане на ОНС "доктор", Бл.,2011 цитирано в Петров, Ф. Организационен модел за приложение на интерактивни методи в обучението по линейна алгебра, дисертация за присъждане на ОНС "доктор" ,Бл. 2014
    2014 Каракашева, Л. Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване ефективността на обучението по Математически анализ, автореферат на дисертация за присъждане на ОНС "доктор", Бл., 2011 цитирано в Петров, Ф. Организационен модел за приложение на интерактивни методи в обучението по линейна алгебра, автореферат на дисертация за присъждане на ОНС "доктор", Бл., 2014
    2014 Каракашева, Л. Съвременен модел на семинарни упражнения,осигуряващ повишаване ефективността на обучението по математически анализ, Сборник "Математика и математическо образование ", С.,2012, с.351-358 цитирано в Петров, Ф. Организационен модел за приложение на интерактивни методи в обучението по линейна алгебра, дисертация за присъждане на ОНС "доктор", Бл., 2014
    2014 Каракашева, Л. Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване ефективността на обучението по математически анализ, Сборник "Математика и математическо образование", С.,2012, с.351-358 цитирано в Петров, Ф. Организационен модел за приложение на интерактивни методи в обучението по линейна алгебра, автореферат на дисертация за присъждане на ОНС "доктор", Бл.,2014
    2013 Относно изучаването на темата " Определен интеграл" при студентите първокурсници цитирано в: Михова, А. Използване на компютърната система Mathematika при изучаване на определен интеграл Научни трудове на Русенския университет-2013
    2013 Относно планирането на учебното съдържание по Математически анализ за семинарните упражнения цитирано в: Михова ,А. Използване на компютърната система Mathematika при изучаване на определен интеграл, Научни трудове на Русенския университет-2013
    2011 Каракашева-Йончева, Лиляна Методиева Съвременен модел на семинарни упражнения, осигуряващ повишаване на ефективността на обучението по Математически анализ , автореферат, Бл. 2011,стр.40