2024 |
Витанова, Н. (2020). Аспекти на образование 4.0. Шумен, Университетско издателство “Епископ К. Преславски”, ISBN:978-619-201-446-9.
Цитирано в: Иванова, Н. Изкуствен интелект в образованието. Сб. 40 години педагогически факултет. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2024, ISBN:978-619-201-760-6, с.153-154.
|
2024 |
Vitanova, N. 2023. Education of the future – theoretical projections. Annual of Sofia University St. Kliment Ohridski, vol. 116, p.p. 58 – 90. Available from: https://fnoi.uni-sofia.bg/wp-content/uploads/2023/07/GSU-FNOI-t_116-comp.pdf. [Viewed 2023-9-11]. ISSN 2683-1074.
Цитирано в: Dimitrova, Zl. (2024). Digital (Non) Reality: Pedagogical approaches to involving “Alpha” children in the digital world. Pedagogy, Volume 96, Number 1s, 2024, с.7. (Web of Science)
|
2024 |
Витанова, Н. 2023. Революция 5.0 (Индустрия 5.0) и някои дименсии на образование 5.0. Списание Педагогика. Год. 95, бр. 6, София, 2023, с.723-739
Цитирано в: Христов, Й. (2024). Първо служителите, после клиентите – по-важен ли е служителят от клиента? Сп. Известия по хуманитарни и социални науки на МГУ “Иван Рилски”, т. 4 (XXIV), 2024, с.30.
|
2023 |
Vitanova, N. Gamification – one of the fufure education technologies. SocioBrains, Issue 63, November 2019, , international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015.
Цитирано в: Димитрова, З. (2023). Дигитална трансформация – компетентност и креативност в детската градина и в училище. Габрово. ISBN 978-954-490-767-9, с. 204, 205, 208.
|
2023 |
Витанова, Н. 2020. Професии на бъдещето в сферата на образованието. Годишник на ШУ „Епископ Константин Преславски“, Vol. XXIV D, Шумен.
Цитирано в: Димитрова, З. (2023). Дигитална трансформация – компетентност и креативност в детската градина и в училище. Габрово. ISBN 978-954-490-767-9, с. 16, 142.
|
2023 |
Витанова, Н. (2018). Дидактическата анимация в процеса на обучение. https://obuch.info/didakticheskata-animaciya-v-procesa-na-obu chenie-nataliya-ivan.html,
Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с. 29, 30, 33.
|
2023 |
Витанова, Н. Основи на училищното обучение. Шумен, 2009.
Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с. 26, 27, 32, 33 46, 47, 48.
|
2023 |
Витанова, Н. Дидактическа анимация, Шумен, 2008.
Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с.22.
|
2023 |
Попова, Н., Н. Витанова, Н. Бояджиева. Дидактическата анимация в началното училищно обучение. Шумен, 2013.
Цитирано в: Димитрова, Д. (2023). Педагогическа анимация в обучението. Пловдив, 2023 г. УИ „Паисий Хилендарски“, ISBN 978-619-202-880-0, с.19, 20, 22, 23, 60, 62
|
2023 |
Витанова, Н. (2022). Модел на образованието на бъдещето. Педагогика, 94(5), 571-588.
Цитирано в: Йотовска, К., Д. Иванова. (2023). Развитие на дигиталната компетентност у учениците в обучението по биология и здравно образование чрез използвонето на приложението SPACE BY WIX. Science & Technologies, Volume XIII, 2023, Number 4: EDUCATION.
|
2022 |
Витанова, Н. (2020): Аспекти на образование 4.0. Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“
Цитирано в: Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 114 .
|
2022 |
Витанова, Н. 2015. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Шумен.
Цитирано в: Атанасова, В. Оценката на повадението на учениците в българското училище през периода от1878 до 1944 година. Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“, Т. ХXVI D, 2022, с. 165.
|
2022 |
Витанова, Н. Образование на бъдещето, Сп. „Педагогика“, книжка 8/2019, година, XCI, Годишно съдържание на сп. „Педагогика“, 2019 г., с.1057 – 1090.
Цитирано в: Неделчева, П. Комуникативност в институциите и организациите. Годишник на Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“, Т. ХXVI D, 2022, с. 651.
|
2022 |
Витанова, Н. (2019): Образование на бъдещето. – Педагогика, Volume 91, № 8, с. 1057 – 1090.
Цитирано в: Добрева, С. Управление на качеството на образование в контекста на компетентностния подход. Шумен, 2022, ISBN 978-619-201-556-5, с. 117.
|
2022 |
Vitanova, N. & Miteva, N. 2017. Coaching. Educational. Coaching. Strategies for Policy in Science and Education-Strategii na Obrazovatelnata i Nauchnata Politika. 25(4), pp. 430. ISSN 1310-0270.
Цитирано в: Irina Ivanova, Penka Kozhuharova, Rumyana Todorova. (2022). Sustainable professional development through Coaching: Benefits for teachers and learners. Strategies for Policy in Science and Education, Volume 30, Number 5, 2022, с. 428 (WoS)
|
2021 |
Витанова, Н., Г. Герова. (2020). Поколенията „Z“ и „Aлфа“ и мултитаскингът (многозадачността) в сферата на образованието. Педагогика, 2020, 92(9), стр. 1207-1224 .
Цитирано в: Николаева, С. За перспективите и предизвикателствата пред „приобщаването“ на неформалното образование в лоното на образователните системи. В: сп. Педагогика, 2021, 93(9) , pp. 1171 -1186, ISSN 1314–8540 (Web of Science) |
2021 |
Витанова, Н. Мултитаскингът (многозадачността) в сферата на образованието. В: Образование и изкуства: традиции и иновации (Научно-практическа конференция, посветена на 80-годишнината от рождението на проф. д-р Георги Бижков). София, университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2020, с. 205-214, ISBN 978-954-07-5061-3.
Цитирано в: Георгиева, А. (2021). Дехуманизация на образованието чрез дистанционно обучение в електронна среда. Сб. Актуални политики и практики в образованието. Дигитална образователна среда. Плевен. ISBN 978-619-91255-5-7, с.57.
|
2021 |
Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. https://obuch.info/didakticheskata - animaciya - v – procesa – na obuchenie – nataliya – ivan.html.
Цитирано в: Димитрова, Д. (2021). Дидактическата анимация при овладяването на английския език в първи клас на началното училище.Сп. Педагогика, бр.2, София. (с. 238-250) с.239, ISSN 0861 – 3982 (Print) ISSN 1314 – 8540 (Online) с. 1110), Web of Science
|
2021 |
Витанова, Н. Основи на училищното обучение. Шумен, 2009.
Цитирано в: Добрева, С. (2021). Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен, 2021. ISBN 978-619-201-460-5 с.277
|
2021 |
Витанова, Н. (2018): Education in the „flat World” and beyond probability theory. – SocioBrains, Issue 51, November, 2018.
Цитирано в: Добрева, С. Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен, 2021. ISBN 978-619-201-460-5 с. 108.
|
2021 |
Витанова, Н., Н. Митева. (2017): Дидактически компетентности. Сп. Педагогика, Volume 89, Number 7, 867 – 880.
Цитирано в: Добрева, С. Текстът – стратегически ресурс при университетската подготовка на учители по български език и литература. Шумен, 2021. ISBN 978-619-201-460-5 с. 59.
|
2021 |
Витанова, Н., (2018). Дидактическата анимация в процеса на обучение.https://obuch.info/didakticheskata-animaciya-v-procesa-na-obuchenienataliya-ivan.html
Цитирано в: Димитрова, Д. (2021). Педагогическата анимация при овладяването на английски език в първи клас на началното училище. Сп. Педагогика, Volume 93, Number 2, 2021, с. 238-250. Цитирано с. 239
|
2021 |
70. Витанова, Н. (2018). Дидактическата анимация в процеса на обучение.https://obuch.info/didakticheskata-animaciya-v-procesa-na-obuchenienataliya-ivan.html
Цитирано в: Димитрова, Д. (2021). Педагогическата анимация в класната стая на началното училище. В сб. Развитие на ключови компетентности. Пловдивско университетско издателство, Пловдив ,2021, ISBN 978-619-7663-02-0. Цитирано с.240
|
2020 |
Витанова, Н. Основи на училищното обучение. Шумен: Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2009, 188 с.
Цитирано в:
Andonova, V. (2020). Contemporary teaching methods as a means of over coming. Сп. Sociobrains, Issue 68, April 2020, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com, ISSN 2367-5721 (SJIF = 5,536), рр. 135.
|
2020 |
2. Витанова, Н. (2007). Дидактическата анимация в процеса на обучение. В. сб.: Приемственост и перспективи в педагогическата теория и практика. 125 години предучилищно образование в България. Сборник с доклади от V есенна научна конференция 05-09.септември, Китен.
Цитирано в:
Andonova, V. (2020). Contemporary teaching methods as a means of over coming. Сп. Sociobrains, Issue 68, April 2020, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com, ISSN 2367-5721 (SJIF = 5,536), рр. 135.
|
2020 |
Vitanova, N. (2018). Education in the „flat World“ and beyond – probability theory. Socio Brains, Issue 51, November, 2018.
Цитирано в: Георгиева, С., Н. Колева. Текстоцентричността като проблем на компетентностното университетско образование на педагози в дигиталната епоха. Сб. Икономическа наука, образование и реална икономика: развитие и взаимодействия в дигиталната епоха. Варна, 2020, с. 416.
|
2019 |
Витанова, Н. (2018). Образованието в „плоския свят“ и отвъд него – теория на вероятностите. Сп. Sociobrains, Issue 51, November, 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536)
Цитирано в: Дянкова, Г. (2019) Детската градина в контекста на социалните последици от глобализационния процес. Сп. Педагогика, Година XCI, Книжка 5, с. 711-724 (с. 718). (Web of Science Core Collection)
|
2019 |
Витанова, Н. (2015). Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Шумен: Епископ Константин Преславски. ) ISBN: 978-619-201-034-8.
Цитирано в: Атанасова, В. Възгледи за дисциплината в списание „Свободно възпитание“. Сп. Педагогика, бр.8, София, 2019, (Web of Science Core Collection), ISSN 0861 – 3982 (Print) ISSN 1314 – 8540 (Online) с. 1110). (Web of Science Core Collection)
|
2019 |
Витанова, Н., Н. Митева.. Team teaching и/или co-teaching в контекста на приобщаващото и интеркултурното образование. Сп. Стратегии на образователната и научна политика, 2017, № 2.
Цитирано в: Dermendzieva, S. (2019). Studing the welfare of children at an early age in the system of institutional care. International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 7 (1), 95-119, p. 116 - 15 точки ( Scopus)
|
2019 |
Витанова, Н. (2018). Образованието в „плоския свят“ и отвъд него – теория на вероятностите. Сп. Sociobrains, Issue 51, November, 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536)
Цитирано в: Колева, Н. Цифровите компетентности на българските учители. Шумен, 2019 (монография), ISBN:978-619-201-335-6, с.81
|
2019 |
Витанова, Н. Образованието на XXI век. Сп. Sociobrains, Issue 45, May 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) – (български език)
Цитирано в: Колева, Н. Цифровите компетентности на българските учители. Шумен,2019 (монография), ISBN:978-619-201-335-6, с.81,83.
|
2019 |
Витанова, Н. (2017). Права и задължения на учителите според ЗПУО, Наредба 12, за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти и Наредбата за приобщаващо образование. В: Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски, с.454-471, ISSN:1314-6769.
Цитирано в: Колева, Н. Цифровите компетентности на българските учители. Шумен,2019 (монография), ISBN:978-619-201-335-6, с.127, 129.
|
2019 |
Витанова, Н. Дидактическа анимация. Шумен, 2008.
Цитирано в: Дянкова, Г. (2019). Словесната дейност на учителя и просоциалното поведение на детето. София, 2019, с.67, ISBN 978-954-9469-15-8, 2019.(монография)
|
2019 |
Витанова, Н. Отношение на академичната общност към дидактическата анимация и нейното практическо приложение. Студия в колективна монография: Педагогическа ентелехия – съставител Н. Бояджиева, София, 2011.
Цитирано в: Дянкова, Г. (2019). Словесната дейност на учителя и просоциалното поведение на детето. София, 2019, с.67, ISBN 978-954-9469-15-8, 2019. (монография)
|
2019 |
Витанова, Н. Възгледите на Сократ в границите на образователната парадигма. Сп. Философия, Volume 24, Number 1,София, 2015.
Цитирано в: Колева, Н. Смесеното обучение в университетското образование. Шумен, 2019, с.32, ISBN 978-619-201-289-2 (монография)
|
2019 |
Витанова, Н. "Дидактическа анимация", Ш., 2008.
Цитирано в: Пенкова, Р. (2019). Педагогическата анимация и професионалната роля на педагогическия специалист като организатор на свободното време. В сб. Актуални политики и практики в образованието. Плевен. ISBN 978-619-91255-1-9. с.77
|
2019 |
Витанова, Н. "Дидактическа анимация в процеса на обучение", http://www.kim-kozloduy.com/docs/irz6.pdf
Цитирано в: Пенкова, Р. (2019). Педагогическата анимация и професионалната роля на педагогическия специалист като организатор на свободното време. В сб. Актуални политики и практики в образованието. Плевен. ISBN 978-619-91255-1-9. с.77
|
2019 |
45. Витанова, Н. (2008). Дидактическа анимация. Шумен.
Цитирано в: Райс, П., Ю. Дончева. (2019). Приобщаване на децата мигранти в австрийската образователна среда. Сб. С научни трудове „Предизвикателствата на съвремието и качеството на образование. Шумен, ISBN 978-619-201-329-5, https://www.researchgate.net/publication/338079071, с.8
|
2019 |
Vitanova,N. (2008). Didactic Animation. Shumen.
Цитирано в: Ivanova, E., J. Doncheva (2019). Modeling of educational and creative environment for children with special educational needs. Barcelona, Spain, pp. 5, www.worldte.org
|
2018 |
Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015.
Цитирано в:
Атанасова, В. Възгледите за дисциплината в списание „Учител” през периода 1893 – 1902. Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски”, том XXII D, Педагогически факултет, 2018.
|
2018 |
Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. В сб.: Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика, София, 2007.
Цитирано в:
Стефанова, Т., Б. Тодорова, М. Нинова, С. Димитрова. Книга за учителя. Човекът и природата за 3 клас. Изд. Бит и техника, Варна, 2018.
|
2018 |
Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015.
Цитирано в:
Атанасова, В. Възгледите за дисциплината в списание „Учител” през периода 1893 – 1902. Сп. Sociobrains, Issue 51, November, 2018, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536) – (български език)
|
2017 |
Димитрова, З. Анимативният подход в образователния процес по физическо възпитание и спорт в детската градина и началното училище. Бургас, 2017, на с. 39 са цитирани "Дидактическата анимация в началното училищно обучение", Ш., 2013 и "Дидактическа анимация", Ш., 2008; на с. 40 и 43 е цитирана "Дидактическа анимация", Ш., 2008. Същите са посочени в списъка с литература на с. 211. |
2017 |
22. Doncheva J. EARLY IDENTIFICATION OF CHILDREN WITH SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS.// SEA - Conf., 3 International Conference, Naval Academy, Constanta, 2017, No 3, pp. 73, ISSN 2457-144X, е цитирана статията Rights and duties of teachers Bulgarian schools Scientific University of Ruse, 2015, Volume 54, Series 6.2, същата е посочена и в списъка с литература.
|
2017 |
Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. // Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика. 125 години предучилищно образование в България. Сборник доклади от V есенна научна конференция, 05-09 септ. 2007. Китен, 2007.
Цитирано в:
Стефанова, Тодорка. Книга за учителя : околен свят за 2 клас. Варна, Бит и техника, 2017. 78 с.
|
2017 |
Витанова, Н. Антични мислители за образованието. Шумен, Унив. изд. "Еп. Константин Преславски", 2015. 142 с.
Цитирано в:
Косев, Найден Стоянов. Модел за управление на образователните услуги на общинско ниво в предучилищното образование. Дис. Шумен, 2017.
|
2017 |
Витанова, Н. Дидактическата анимация в процеса на обучение. // Приемственост и перспективи в развитието на педагогическата теория и практика. 125 години предучилищно образование в България. Сборник доклади от V есенна научна конференция, 05-09 септ. 2007. Китен, 2007.
Цитирано в:Стефанова, Тодорка. Книга за учителя : околен свят за 2 клас. Варна, Бит и техника, 2017. 78 с.
|
2017 |
Витанова, Н. Антични мислители за образованието. Шумен, Унив. изд. "Еп. Константин Преславски", 2015. 142 с.
Цитирано в: Косев, Найден Стоянов. Модел за управление на образователните услуги на общинско ниво в предучилищното образование. Дис. Шумен, 2017.
|
2017 |
Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015.
Цитирано в: Атанасова, В. Оценяване на поведението на учениците в българското училище през периода 1878-1944. Сп. Sociobrains, Issue 34, June 2017, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536)
|
2017 |
Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015.
Цитирано в: Атанасова, В. Нормативната уредба на класното ръководство в българското училище през периода 1878 – 1994. Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски”, том XXI D, Педагогически факултет, 2017.
|
2017 |
Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1944 година до наши дни. Ш., 2015.
Цитирано в: Атанасова, В. Оценяване на поведението на учениците в българското училище през периода 1878-1944. Сп. Sociobrains, Issue 34, June 2017, international scientific online journal publisher: www.sociobrains.com , ISSN 2367-5721, 2015, (SJIF = 5,536)
|
2016 |
Милков, Л. Нравствено-етичното и религиозната в съвременната педагогическа наука. Сп. Педагогика, бр. №4 София, 2016, на с. 450 е цитиран учебникът „Основи на училищното обучение”, същият е посочен и в списъка на използваната литература на с.462. |
2016 |
Лозанова, Л. Формы введения медиаобразования образования в Болгарии.Медиаобразование.Media Education.2016, №2, на с. 10 е цитиран учебникът „Основи на училищното обучение”, същият е посочен и в списъка на използваната литература на с.19. |
2016 |
Витанова, Наталия Иванова. Възгледите на Сократ в границите на образователната парадигма. // Философия, 24, 2015, № 1, с. 93-105.
Цитирано в:
Колева, Наташа Любомирова. Екипната работа в среда на смесено обучение. Дис. Шумен, 2016.
|
2016 |
Витанова, Наталия Иванова. Възгледите на Сократ в границите на образователната парадигма. // Философия, 24, 2015, № 1, с. 93-105.
Цитирано в:Колева, Наташа Любомирова. Екипната работа в среда на смесено обучение. Дис. Шумен, 2016.
|
2016 |
Витанова, Н. Дисциплината в българското училище от 1989 до 2009 година. Ш., 2010.
Цитирано в:
Атанасова, В. Дисциплината в българскотоо училище през Средновековието и Новото време, Шумен, 2016.
|
2016 |
Витанова, Н., Митева, Н., Николов, Н. Разграничаване на Бърнаут-синдрома от близки до него конструкти. // Научни трудове на Русенския университет, 2014, Т. 53, с. 30.
Цитирано в: Милен Динков, Burnout – Синдром на професионално изчeрпване или синдром на съвременния служител. Годишник на СА “ДА Ценов”, Свищов, 2016, с. 284, 290
|
2015 |
Сотиров, Ч., Е. Люцканова. Системата „двигателна активност” – фактор за социализацията на децата в предучилищна възраст. Ш., 2014, на с.57-58 е цитирана статията Свобода или принуда – един от вечните въпроси на педагогическата наука. Педагогика, кн.4, 2013, същата е посочена и в списъка с литература на с.121. |
2015 |
Дончева, Ю. Подготовка на педагогическите кадри – мисия, стратегия и отговорност за бъдещето. В сб.: Водим бъдещето за ръка към света на мечтите. Плевен, 2015, на с. 121 и 122 е цитирана статията Дидактическата анимация в процеса на обучение, http://www.google.bg/, същата е посочена и в списъка с литература на с.123.
|
2015 |
Атанасова, В. Петко Славейков за образованието, Шумен, 2015, на с. 160, 163 е цитиран учебникът Основи на училищното обучение, същият е посочен и в списъка с използвана литература на с. 203. |
2014 |
В. Атанасова, В. Възгледите на Жан-Жак Русо и Любен Каравелов за възпитанието", Педагогика, 2014, № 5, на с.649 е цитирана статията "Свобода или принуда един от вечните въпроси на педагогическата наука", Педагогика, 2013, № 4, с.493, същата е поосочена и в списъка с използваната литература на с. |
2014 |
Въчева., С. Предучилищна педагогика. Част 1. Учебно помагало (Електронен модул за дистанционно обучение). Шумен, Ун. изд-во "Еп. К. Преславски", 2014, ISBN 978-954-577-900-8.Цитиран е учебникът Основи на училищното обучение, Шумен, 2009. В литературата към три теми от модула е включен същият източник.
|
2014 |
Дончева, Ю. Консолидиращите функции на българските детски фолклорни игри в предучилищна възраст. Русе, 2014, на с. 22 и с.48 са цитирани статиите Дидактическа анимация в процеса на обучение, Образователната парадигма на Платон, същите са посочена и в списъка с използвана литература на с.231 (1,2 - Web - базирани източници). |
2014 |
Попова. Н. Възпитанието чрез изкуство в началната училищна степен. С., 2014, на с. 29 и 30 е цитирана книгата Дидактическа анимация, Ш., 2008, същата е посочена и в списъка с литературата на с. 110. |
2014 |
Атанасова, В. Поощренията и наказанията на учениците в нормативната уредба на българското училище през периода 1878 – 1885 година. В сб.: Научни трудове, том 53, серия 6.2, Русе, 2014, на с. 57 е цитирана статията Поощренията и наказанията на учениците преез периода на социализма. Иновации в образованието, Ш., 2014, същата е посочена и в списъка с използвана литература на с. 60. |
2014 |
Атанасова, В. Права и задължения на българските учители през периода 1891 – 1909 година. В сб. История на просветното дело – нови изследвания, уникални културни ценности и музейни колекции, иновативни форми на представяне. Габрово, 2015, на с. 218 е цитирана статията Права и задължения на учителите през периода на социализма. В сб. Иновации в образованието, Ш., 2014, същата е посочена и в списъка с използваната литература на с. 228. |
2012 |
Калоянова, Н. Преподаването като фасилитиране. София, 2012, на с. 19 е цитиран учебникът „Основи на училищното обучение”, същият е посочен и в списъка на използваната литература на с.216. |
2012 |
Дянкова, Г. Операционализация на образователния театър в началния етап на основното образование. В сб. „Годишник на Шуменския университет „Епископ Констанатин Преславски”. Шумен, 2012, на с. 85 е цитирана статията „Синдромът „неприемане на другия” в контекста на интеркултурното образование”, същата е посочена и в списъка с използваната литература на с.88. |
2011 |
Попова, Н. Възпитанието чрез изкуство и съвременният урок в началната образователна степен. Педагогическа ентелехия. С., 2011. На с. 117 е цитирано от книгата „Дидактическа анимация”, същата е посочена и в списъка на използваната литература на с.124. |
2011 |
Калоянова, Н. Училищната агресия и статусно-ролеви профил на учителя – модел на учениции от гимназиален етап. В сб.: 40 години Шуменски университет 1971 – 2011. Ш., 2011. на с. 400 е цитирано от книгата „Дисциплината в българското училлище от 1989 до 2009 година”, същата е посочена и в списъка на използваната литература на с.405. |
2011 |
Русева, П. Проектният метод в контекста на обучението по география и икономика в прогимназиалния етап – VІ клас. В сб. 40 години Шуменски университет 1971 – 2011. Ш., 2011, на с.469 е цитиран учебникът „Основи на училищното обучение”, същият е посочен и в списъка на използваната литература на с.474. |
2011 |
Калоянова, Н., Т. Иванова, Х. Михалева, М. Каприева, З. Димитрова. Управление на професионалния стрес, Бургас, 2011, на с. 62 е цитирана монографията "Дидактическа анимация", Ш., 2008. Същата е посочена в списъкът с литература на с.64. |
2010 |
Генова, Д. Аспекти на ценностното развитие на личността. В сп. Предучилищно образование от 2010 г. бр.4 в списъка на използваната литература на с. 49 е посочен съвместният учебник с Йордан Колев и Виолета Атанасова „История на педагогиката и българското образование”, Ш., 2005. |
2010 |
Петров, Ф. Анимация и обучение чрез забавление. На адрес www=cphpvb.net/metodos/6383, в текста е цитирана статията – “Дидактическата анимация в процеса на обучение”, същата е посочена и в списъка на използваната литература (статията е публикувана в Интернет на 30.08.2010 г.) . |
2009 |
Бояджиева, Н. Съвременни измерения на принципите в интеркултурното възпитание и образование. В сб.: Хуманизация и демократизация на университетското образование. – сборник с научни статии (4 книга), 2009. На с. 134 е цитирана съвместната статията с Янка Тоцева „Българското училище пред предизвикателствата на новата образователна парадигма”, публикувана в сп. „Педагогика”, №8 |
2008 |
Бояджиева, Н. Съвременни измерения на педагогическите принципи в интеркултурното възпитание и образование. В сб.: Образователна и културна интеграция на ромските деца. Дупница, 2008. На с. 32 е цитирана съвместната статията с Янка Тоцева „Българското училище пред предизвикателствата на новата образователна парадигма”, публикувана в кн.8 на сп. „Педагогика”, 2005. Тя е посочена и в списъка на използваната литература на с.37. |
2004 |
Ризов, И., М. Ризова, С. Христова и др. Мониторинг и оценка на учебниците по български език и литература за първи клас. Варна, 2004. В списъка на използваната литература на с. 65 е посочена съвместната статия с Калина Йочева „Новите български буквари”. |
2002 |
Колев, Й. Рецензия на „Занимателна история на педагогиката”. „Аксиос”, Ш., 2002. – Педагогика, 2002, №5. |