2024 |
Рускова, Я. Музикално-изпълнителска дейност. В: Музикална психология. А. Атанасова-Вукова, УИ “Епископ Константин Преславски“, Ш., 2014., с. 207. Цитирано в: Панчева-Георгиева, А. Диригентската компетентност на бъдещите учители по музика. // XII Международна научна конференция „Техника. Технологиил Образованиел Сигурност“. International scientific conference Engineering. technologies. education. Security, 2024, с. 78-80, ISSN 2535-0315 (print) ISSN 2535-0323 (online) |
2024 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, Ш., 2015., с. 134.
Цитирано в: Панчева-Георгиева, А. Диригентската компетентност на бъдещите учители по музика. // XII Международна научна конференция „Техника. Технологиил Образованиел Сигурност“. International scientific conference Engineering. technologies. education. Security, 2024, с. 78-80, ISSN 2535-0315 (print) ISSN 2535-0323 (online)
|
2024 |
Рускова, Я. Професионално-личностно развитие на студентите – бъдещи учители по музика. Професионално самоопределение. УИ „Еп. К. Преславски”, Ш., 2020., с. 28-29.
Цитирано в: Панчева-Георгиева, А. Диригентската компетентност на бъдещите учители по музика. // XII Международна научна конференция „Техника. Технологиил Образованиел Сигурност“. International scientific conference Engineering. technologies. education. Security, 2024, с. 78-80, ISSN 2535-0315 (print) ISSN 2535-0323 (online)
|
2023 |
Рускова, Я. Музикално-изпълнителска дейност. В: Музикална психология. А. Атанасова-Вукова, УИ “Епископ Константин Преславски“, Ш., 2014. , с. 207, 212, 238.
Цитирано в:
Панчева-Георгиева, А. Музикално-изпълнителската компетентност на бъдещите учители по музика. // Technics. Technologies. Education. Safety. 2023, year VII, ISSUE 1 (16), p. 79. ISSN 2535-0315.
|
2023 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, Ш., 2015., с. 132, 133-134. ISBN: 978-954-8665-88-9.
Цитирано в: Панчева-Георгиева, А. Музикално-изпълнителската компетентност на бъдещите учители по музика. // Technics. Technologies. Education. Safety. 2023, year VII, ISSUE 1 (16), p. 79. ISSN 2535-0315.
|
2023 |
Рускова, Я. Професионално-личностно развитие на студентите – бъдещи учители по музика. Професионално
самоопределение. УИ „Еп. К. Преславски”, Ш., 2020., с. 27. ISBN 978-619-201-463-6.
Цитирано в: Панчева-Георгиева, А. Музикално-изпълнителската компетентност на бъдещите учители по музика. // Technics. Technologies. Education. Safety. 2023, year VII, ISSUE 1 (16), p. 80. ISSN 2535-0315.
|
2023 |
Рускова, Я., колектив. Учебник по музика за 7. клас. ИК Анубис, 2018 г., с. 17-19.
Цитирано в: Мангова, Б. Епохата на Барока, представен в учебниците по музика за средния и горния курс на българското общообразователно училище. // Годишник на Софийския университет Св. Климент Охридски“, Факултет по науки за образованието и изкуствата, КНИГА ИЗКУСТВА, Том 115, Година III, 2022, с. 91. ISSN 2738-7062.
|
2023 |
Рускова, Я, колектив. Учебник по музика за 8. клас. ИК Анубис, 2017., с. 28.
Цитирано в: Мангова, Б. Епохата на Барока, представен в учебниците по музика за средния и горния курс на българското общообразователно училище. // Годишник на Софийския университет Св. Климент Охридски“, Факултет по науки за образованието и изкуствата, КНИГА ИЗКУСТВА, Том 115, Година III, 2022, с. 91. ISSN 2738-7062.
|
2023 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за 8. клас. ИК Анубис, 2017. с. 31.
Цитирано в: Мангова, Б. Епохата на Барока, представен в учебниците по музика за средния и горния курс на българското общообразователно училище. // Годишник на Софийския университет Св. Климент Охридски“, Факултет по науки за образованието и изкуствата, КНИГА ИЗКУСТВА, Том 115, Година III, 2022, с. 91. ISSN 2738-7062.
|
2023 |
Рускова, Я., колектив. Музика за 8. клас. ИК Анубис, 2017. с. 31. Цитирано в: Мангова, Б. Епохата на Барока, представен в учебниците по музика за средния и горния курс на българското общообразователно училище. // Годишник на Софийския университет Св. Климент Охридски“, Факултет по науки за образованието и изкуствата, КНИГА ИЗКУСТВА, Том 115, Година III, 2022, с. 95. ISSN 2738-7062. |
2023 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, Ш., 2015., с. 86-93. Цитирано в: Панчева-Георгиева, А. Музикално-педагогическата компетентност на бъдещите учители по музика. // Годишник на Шуменския университет „Еп. К. Преславски“, Педагогически факултет, том XXVII, с. 40. ISSN 1314-6769. |
2023 |
Рускова, Я. Професионално-личностно развитие на студентите – бъдещи учители по музика. Професионално самоопределение. УИ „Еп. К. Преславски”, Ш., 2020., с. 23-25. Цитирано в: Панчева-Георгиева, А. Музикално-педагогическата компетентност на бъдещите учители по музика. // Годишник на Шуменския университет „Еп. К. Преславски“, Педагогически факултет, том XXVII, с. 40-41. ISSN 1314-6769. |
2022 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещият учител по музика. Шумен, Антос, 2015., с. 6. Цитирано в: Михайлов, А. Методи за изграждане на устойчива мотивация при обучението по музикален инструмент. Дисертация, ЮЗУ \"Неофит Рилски\", 2022, с. 79.
|
2022 |
Рускова, Я. Успешна стратегия за обучението по музика в училище. //SocioBrains// Issue 34, С. 349 [онлайн] http://sociobrains.com/website/w1465/file/repository/348_352. Цитирано в: Михайлов, А. Методи за изграждане на устойчива мотивация при обучението по музикален инструмент. Дисертация, ЮЗУ \"Неофит Рилски\", 2022, с. 79. |
2022 |
Рускова, Я. За художествено-творческото саморазвитие на музикалния педагог. В: Годишник на ШУ „Епископ К. Преславски“, T.XVII D, 2013. Цитирано в: Спасова, Н. Съвременни процеси и технологии в музикалното и танцово образование в българското общообразователно училище. Дисертация, ШУ \"Еп. К. Преславски\", 2022, с. 194. |
2022 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, Шумен, 2015, с. 6. Цитирано в: В: Спасова, Н. Съвременни процеси и технологии в музикалното и танцово образование в българското общообразователно училище. Дисертация, ШУ \"Еп. К. Преславски\", 2022, с. 194. |
2022 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за втори клас. София, Анубис, 2017, с. 6. Цитирано в: Попова, Цв. Методически подход за усвояване на нотно-символни модели от ученици в начален етап на средното училище. Дисертация, Благоевград, 2022, с. 33, 38, 39, 41. |
2022 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за първи клас. Анубис, 2016, с. 22. Попова, Цв. Методически подход за усвояване на нотно-символни модели от ученици в начален етап на средното училище. Дисертация, Благоевград, 2022, с. 33, 104. |
2022 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за четвърти клас. София, Анубис, Клет България, 2019, с. 22-23. Цитирано в: Попова, Цв. Методически подход за усвояване на нотно-символни модели от ученици в начален етап на средното училище. Дисертация, Благоевград, 2022, с. 58. |
2022 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за трети клас. Анубис, 2018. Цитирано в: Попова, Цв. Методически подход за усвояване на нотно-символни модели от ученици в начален етап на средното училище. Дисертация, Благоевград, 2022, с. 178. |
2022 |
Рускова, Я., С. Русков, колектив. Книга за учителя по музика за седми клас. Анубис, 2019.
Цитирано в: Байчев, А. Музикално-педагогическа технология за създаване на алгоритмична композиция. Дисертация, с. 50. Шумен, 2022.
|
2022 |
Рускова, Я., С. Русков, колектив. Книга за учителя по музика за пети клас. София, Анубис, 2016.
Цитирано в: Потеров, Р., В. Василев. Методически насоки за разработване на акордеонен съпровод към фолклорно песенния репертоар в училище. (Равноделни метруми). Учебник. УИ „Н. Рилски“, Благоевград., 2022, с. 74.
|
2022 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за четвърти клас. София, Анубис, Клет България, 2019.
Цитирано в: Потеров, Р., В. Василев. Методически насоки за разработване на акордеонен съпровод към фолклорно песенния репертоар в училище. (Равноделни метруми). Учебник. УИ „Н. Рилски“, Благоевград., 2022, с. 74.
|
2022 |
Рускова, Я., С. Русков. Оценяването във висшето образование. // SCIENTIFIC PROCEEDINGS XXI INTERNATIONAL SCIENTIFIC-TECHNICAL CONFERENCE \"trans &MOTAUTO ’13\" YEAR XXI, Vol. 3. 2013. с. 73, 74, 75, 76. ISSN 1310-3946.
Цитирано в: Бонев, Ц. Методи за оценяване на студентите по екранни изкуства. // Образование и изкуства: традиции и перспективи. 2022, с. 771, 772, 773, 774. ISSN 2738-8999.
|
2022 |
Ruskova, Ya. Urokat po muzika. // Inovatsii v obrazovanieto. Sbornik nauchni trudove. Faber, 2018, p. 463 - 472. ISBN: 978-619-00-0783-8.
Цитирано в: Paskaleva, R. Opportunities for Application of Kahoot digital technology in Music education 1.-4. Class. // SocioBrains, ISSUE 96, AUGUST 2022, p. 42. ISSN 2367-5721 (online).
|
2022 |
Ruskov, S., Y. Ruskova. Reflection of emotions in music - psychological and pedagogical aspects. // Technics. Technologies. Education. Safety. 2022, year VI, ISSUE 1 (14), p. 47 - 50. ISSN 2535-0315.
Цитирано в: Paskaleva, R. Opportunities for Application of Kahoot digital technology in Music education 1.-4. Class. // SocioBrains, ISSUE 96, AUGUST 2022, p. 42. ISSN 2367-5721 (online).
|
2021 |
Рускова, Я. Музикално-изпълнителска дейност. // Музикална психология, ШУ, 2014. ISBN:978-954-577-999-2. Цитирано в: Панова, Ю. Функциите на диригента в музикално-изпълнителския процес. Годишник на Педагогическия факултет на ШУ „Еп. К. Преславски“, том XXV D, с. 912. ISSN 1314 – 6769. |
2021 |
Рускова, Я. Успешна стратегия за обучението по музика в училище. SocioBrains, ISSN 2367-5721, ISSUE 34, JUNE 2017, p. 348-352. Цитирано в: Паскалева, Р. For Envision in elementary school music lessons. SocioBrains, ISSN 2367-5721, ISSUE 84, AUGUST 2021, p. 63. |
2021 |
Рускова, Я. Музикална психология. УИ \"Епископ Константин Преславски. Шумен. 2014. ISBN: 978-954-577-999-2. с. 180. В: Панова, Ю. Моделиране и управление на музикално-изпълнителския процес. УИ \"Епископ Константин Преславски. Шумен. 2021. ISBN: 978-619-201-510-7. с. 13. |
2021 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика.. УИ \"Епископ Константин Преславски. Шумен. 2015. ISBN: 978-954-866588-9. с. 159. В: Панова, Ю. Моделиране и управление на музикално-изпълнителския процес. УИ \"Епископ Константин Преславски. Шумен. 2021. ISBN:978-619-201-510-7.
|
2021 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 103. ISBN: 978-954-8665-88-9. Цитирано в: Пелтеков, Д. Формиране на дигитални компетентности в обучението по музика на учениците от VI клас чрез кампанията „Деца рисуват за деца“ с участието на музикална училищна телевизия. // Седма докторантска научна сесия, ВТУ „Св. св. Кирил и Методий“, 2021, с. 142. ISSN: 2603–0367. |
2021 |
Рускова, Я., Ст. Русков, М. Лобутова, Р. Паскалева. Книга за учителя по музика за 4. клас. Клет България ООД, 2019, с. 5. ISBN: 978-619-215-404-2. Цитирано в: Байчев, А. Приложение на генератора Woframtones обучението по музика в общообразователното училище. // Сборник научни трудове на студенти и докторанти от Педагогически факултет. Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, Шумен, 2021, с. 9. ISSN: 2367-5764.
|
2020 |
Рускова, Я. За музикално-педагогическите дейности на бъдещите учители по музика. Иновации в образованието. Сборник научни трудове от пътуващ семинар. 2014, с. 442-448. ISBN: 978-619-00-0092-1
Цитирано в: Военкинова, Ж., Д. Желязков. Социализация на личността чрез музика. Изд. Антос, Шумен, 2020. ISBN 978-619-7364-16-3, с. 149.
|
2020 |
Рускова, Я. За компетентностите на съвременния педагог-музикант. Годишник на ШУ „Еп. К. Преславски“, Том ХIХ D, Шумен, 2015, с.1038-1045. ISSN 1314-6769.
Цитирано в: Военкинова, Ж., Д. Желязков, Социализация на личността чрез музика, Изд. Антос, Шумен, 2020, ISBN 978-619-7364-16-3, с. 152.
|
2020 |
Рускова, Я. Структурата на музикално-изпълнителската компетентност на бъдещия учител по музика. В: Годишник на ШУ „Еп. К. Преславски“, Том ХVI D, Шумен, 2012, с. 643-647. ISSN 1314-6769.
Цитирано в: Военкинова, Ж., Д. Желязков. Социализация на личността чрез музика. Изд. Антос, Шумен, 2020. ISBN 978-619-7364-16-3, с. 155.
|
2020 |
Рускова, Я. За художествено-творческото развитие на музикалния педагог. Годишник на ШУ „Еп. К. Преславски, Том ХVII D, Шумен, 2013, с. с.659-665. ISSN1314-6769.
Цитирано в: Военкинова, Ж., Д. Желязков, Социализация на личността чрез музика, Изд. Антос, Шумен, 2020, ISBN 978-619-7364-16-3, с. 175.
|
2020 |
Рускова, Я. Структуроопределящи понятия и категории за професионалното самоопределение на музикалните педагози. Годишник на ШУ „Еп. К. Преславски, Том ХVII D, Шумен, 2013, с. 666-675. ISSN1314-6769.
Цитирано в: Военкинова, Ж., Д. Желязков. Социализация на личността чрез музика. Изд. Антос, Шумен, 2020, ISBN 978-619-7364-16-3, с. 181.
|
2020 |
Рускова, Я. За професионалната подготовка на бъдещите учители по музика и отношението им към музикално-педагогическата дейност. Годишник на ШУ „Еп. К. Преславски, Том ХVIII D, Шумен, 2014, с. 795-803. ISSN 1314-6769.
Цитирано в: Военкинова, Ж., Д. Желязков. Социализация на личността чрез музика. Изд. Антос, Шумен, 2020, ISBN 978-619-7364-16-3, с. 187.
|
2020 |
Рускова, Я. За самооценката на личностно значими качества на студентите бъдещи музикални педагози. Годишник на ШУ „Еп. К. Преславски, Том ХVIII D, Шумен, 2014, с. 804-810. ISSN 1314-6769.
Цитирано в: Военкинова, Ж., Д. Желязков. Социализация на личността чрез музика. Изд. Антос, Шумен, 2020, ISBN 978-619-7364-16-3, с. 187.
|
2020 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за 1. клас. Издателство „Клет България“ ООД, 2020. ISBN 9786192154868. Цитирано в: Будакова, С. Българският музикален фолклор в обучението по музика в начален етап на образование. Годишник на Шуменския университет “Епископ Константин Преславски”, том XXIII D, Шумен. УИ „Епископ Константин Преславски“, 2020, с. 960. ISSN 1314-6769. |
2020 |
Рускова, Я., колектив. Учебник по музика за 8. клас. ИК Анубис, 2016. В: Панчева, А. За същността на музикалното изкуство – исторически поглед и съвременна концепция. Годишник на Шуменския университет “Епископ Константин Преславски”, том XXIII D, Шумен. УИ „Епископ Константин Преславски“, 2020, с. 94. ISSN 1314-6769. |
2020 |
Рускова, Я., колектив. Учебник по музика за 9. клас. ИК Анубис, 2017. В: Панчева, А. За същността на музикалното изкуство – исторически поглед и съвременна концепция. Годишник на Шуменския университет “Епископ Константин Преславски”, том XXIII D, Шумен. УИ „Епископ Константин Преславски“, 2020, с. 96. ISSN 1314-6769. |
2020 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 5. Цитирано в: Спасова, Н. Музика и движение. Ефекти на въздействие на музика и танц. Годишник на Шуменския университет “Епископ Константин Преславски”, том XXIII D, Шумен. УИ „Епископ Константин Преславски“, 2020, с. 743. ISSN 1314-6769. |
2020 |
Рускова, Я. Успешна стратегия за обучението по музика в училище. В: SocioBrains, ISSUE 34, june 2017, ISSN 2367-5721, с. 348-352. Цитирано в: Спасова, В. Интерактивните методи в урока по музика – реалност и перспектива. В: Knowledge International Journal, Vol.42(2), 2020, p. 452. ISSN: 2545-4439. |
2020 |
Рускова, колектив. Учебник по музика за 5. клас. ИК Анубис, 2015. Цитирано в: Панова, Ю. Основни аспекти при формиране и развитие на комуникативните умения на бъдещите учители по музика. Годишник на Шуменския университет “Епископ Константин Преславски”, том XXIII D, Шумен. УИ „Епископ Константин Преславски“, 2020, с. 1057. ISSN 1314-6769. |
2020 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за 1. клас. ИК Анубис, 2016. Цитирано в: Зипова, М. Ролята на неравноделните метруми в развитието на метроритмичния усет в началния етап на основната образователна степен. // Пролетни научни четения, АМТИИ, 2020, с. 43, 46. ISSN 1314-7005. |
2019 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015. В: Панчева-Георгиева, А. Образователният потенциал на музикалното изкуство за формиране на музикално-теоретична компетентност у бъдещите учители по музика. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 176. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я. За професионалната компетентност на учителя по музика. Четвърта национална конференция с международно участие „Музикално-образователни стратегии и практика в предучилищна, училищна и извънучилищна среда“, СУ „Св. Климент Охридски“. София, 2013, с. 171. В: Панчева-Георгиева, А. Образователният потенциал на музикалното изкуство за формиране на музикално-теоретична компетентност у бъдещите учители по музика. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 176. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Рускова, колектив. Книга за учителя по музика за 1. клас. ИК „Анубис“, 2016. В: Панчева-Георгиева, А. Образователният потенциал на музикалното изкуство за формиране на музикално-теоретична компетентност у бъдещите учители по музика. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 178. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков, колектив. Учебник по музика за 9. клас. ИК Анубис, 2018. В: Панчева-Георгиева, А. Образователният потенциал на музикалното изкуство за формиране на музикално-теоретична компетентност у бъдещите учители по музика. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 176. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков, колектив. Учебник по музика за 8. клас. ИК Анубис, 2017. В: Панчева-Георгиева, А. Образователният потенциал на музикалното изкуство за формиране на музикално-теоретична компетентност у бъдещите учители по музика. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 176. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков, колектив. Учебник по музика за 5. клас. ИК Анубис, 2016. В: Будакова, С. Предмодерният фолклор в Дивдядово. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 170. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков, колектив. Учебник по музика за 6. клас. ИК Анубис, 2017. В: Будакова, С. Предмодерният фолклор в Дивдядово. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 170. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков, колектив. Учебник по музика за 10. клас. ИК Анубис, 2019. В: Будакова, С. Предмодерният фолклор в Дивдядово. International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 170. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков и колектив. Книга за учителя по музика за 6. клас. ИК „Анубис“, 2017. В: Василев, Д. Китарен съпровод - особености и възможности. В: International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 168. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков и колектив. Учебник по музика за 6. клас. ИК „Анубис“, 2017, с. 14. В: Василев, Д. Китарен съпровод - особености и възможности. В: International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 167. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков и колектив. Книга за учителя по музика за 6. клас. ИК „Анубис“, 2017, с. 33. В: Знания, умения и компетентности, необходими за създаване на дигитален аранжимент с инструментариума на Caustic. В: International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 151. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков и колектив. Учебник по музика за 4. клас. ИК „Анубис“, 2019, с. 15; 28. В: Русков, С. Знания, умения и компетентности, необходими за създаване на дигитален аранжимент с инструментариума на Caustic. В: International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 151. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков и др. Учебник по музика за 7. клас. ИК Анубис, 2018, с. 13. В: Синтезиране на тестова система за оценяване на дигитален аранжимент, реализиран с инструментариума на Caustic 3. В: International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s.156. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я., С. Русков и др. Учебник по музика за 4. клас. ИК Анубис, 2019, с. 15; 28. В: Русков, С. Синтезиране на тестова система за оценяване на дигитален аранжимент, реализиран с инструментариума на Caustic 3. В: International Scientific ConferenceTechnics.Technologies. Education. Year III, Yssue 2 (8), Volume 2 Educational Public Sciences. 2019, s. 156. ISSN 2535-0323. |
2019 |
Рускова, Я. Рускова, Я. Психологически основи на музикално-изпълнителската дейност. В: Годишник на Шуменски университет “Епископ Константин Преславски”, Том XXI D, Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2017, с. 831 - 841, ISSN 1314-6769. Цитирано в: Djambazova, V. Piano training of students of specialty "Pedagogy of music education" (psychological, pedagogical and aesthetic aspects). International Scientific refereed online Journal SocioBrains, ISSUE 57, mai 2019, ISSN 2367-5721, s. 53-55. |
2019 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 6. Цитирано в: Djambazova, V. Piano training of students of specialty "Pedagogy of music education" (psychological, pedagogical and aesthetic aspects). International Scientific refereed online Journal SocioBrains, ISSUE 57, mai 2019, ISSN 2367-5721, s. 53-55. |
2019 |
Рускова, Я. За художествено-творческото саморазвитие на музикалния педагог. Годишник на ШУ „Епископ Константин Преславски“, том XVII, 2013, с.661. Цитирано в: Djambazova, V. Piano training of students of specialty "Pedagogy of music education" (psychological, pedagogical and aesthetic aspects). International Scientific refereed online Journal SocioBrains, ISSUE 57, mai 2019, ISSN 2367-5721, s. 53-55. |
2019 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за 7. клас. ИК "Анубис", 2018.
Цитирано в:
Русков, С. Определяне на ниво на проявени знания, умения и компетентности като резултат от обективизацията на оценяването на Caustic-проект. В: Иновации в образованието. Сборник научни трудове от пътуващ семинар. Шуменски университет "Еп. К. Преславски", Педагогически факултет. 2019, с. 403. ISBN: 978-619-00-0996-2. |
2019 |
Ruskova, Y. The lesson of music - contemporary theoretical aspects. В: SocioBrains, ISSUE 45, MAY 2018, s. 313. ISSN: 2367-5721.
Цитирано в:
Русков, С. Определяне на ниво на проявени знания, умения и компетентности като резултат от обективизацията на оценяването на Caustic-проект. В: Иновации в образованието. Сборник научни трудове от пътуващ семинар. Шуменски университет "Еп. К. Преславски", Педагогически факултет. 2019, с. 403. ISBN: 978-619-00-0996-2. |
2019 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 5, 13, 141, 142. ISBN: 978-954-8665-88-9. В: Спасова, Н. Възприятие, музика, движение. Имеон, 2019, с. 58-59-60 . ISBN: 978-619-7416-60-2. |
2019 |
Я. Рускова, С. Русков. Музикалният педагог в съвременното информационно общество. НВУ „В. Левски“, В. Търново, Сборник доклади, Педагогически и хуманитарни науки, том 1, 2013, с. 78-84. ISNN: 1314-1937. В: Спасова, Н. Възприятие, музика, движение. Имеон, 2019, с. 59. ISBN: 978-619-7416-60-2. |
2019 |
Рускова, Я., колектив. Книга за учителя по музика за 7. клас. ИК „Анубис“, 2018. В: Русков, С. Определяне на ниво на проявени знания, умения и компетентности като резултат от обективизацията на оценяването на Caustic-проект. Иновации в образованието. Сборник научни трудове от пътуващ семинар. Шуменски университет "Еп. К. Преславски", Педагогически факултет. 2019, с. 403. ISBN: 978-619-00-0996-2. |
2019 |
Рускова, Я. Урокът по музика – съвременни теоретични аспекти. International Journal SocioBrains, Issue 45, Mai 2018, p. 309-315. ISSN: 2367-5721. В: Русков, С. Определяне на ниво на проявени знания, умения и компетентности като резултат от обективизацията на оценяването на Caustic-проект. Иновации в образованието. Сборник научни трудове от пътуващ семинар. Шуменски университет "Еп. К. Преславски", Педагогически факултет. 2019, с. 403. ISBN: 978-619-00-0996-2. |
2019 |
Рускова, Я. Психологически основи на музикално-изпълнителската дейност. В: Годишник на Шуменски университет “Епископ Константин Преславски”, Том XXI D, Шумен: УИ „Епископ Константин Преславски“, 2017, с. 831 - 841, ISSN 1314-6769. В: Vasileva, D. Live of artistic work. Sociological and socio-psychological aspects. International Scientific refereed online Journal SocioBrains, ISSUE 60, avgust 2019, ISSN 2367-5721, p. 1-5. |
2019 |
Рускова, Я., колектив. Учебник по музика за 8. клас. ИК "Анубис", 2016. В: Панчева-Георгиева, А. За същността на музикалното изкуство - исторически поглед и съвременна концепция. Годишник на ШУ "Еп. К. Преславски", т. XXIII, с. 91, 94. ISSN 1314 – 6769. |
2019 |
Рускова, Я., колектив. Учебник по музика за 9. клас. ИК "Анубис", 2017. В: Панчева-Георгиева, А. За същността на музикалното изкуство - исторически поглед и съвременна концепция. Годишник на ШУ "Еп. К. Преславски", т. XXIII, с. 96. ISSN 1314 – 6769. |
2019 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Шумен, 2015, с. 5. В: Спасова, Н. Музика и движение. Ефекти на въздействие на музика и танц. Годишник на ШУ "Еп. К. Преславски", т. XXIII, с. 743. |
2019 |
Рускова, Я., колектив. Учебник по музика за 5 клас. „Анубис“, ISBN:978-619-215-063-1. В: Панова, Ю. Годишник на ШУ "Еп. К. Преславски", т. XXIII, с. 1057, ISSN 1314 – 6769. |
2019 |
Рускова, Я. и колектив: Учебник по музика за 5. клас, ИК „Анубис“, 2016. В: Будакова, С. Български народни песни, нотирани от Добри Войников. В: Музикалната дейност на енциклопедиста Добри Войников (1833–1878). Сборник с доклади от научна конференция. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2019, с. 238–257. ISBN 978-619-201-344-8. |
2019 |
Рускова, Я. и колектив: Учебник по музика за 8. клас, ИК „Анубис“, 2017. В: Будакова, С. Български народни песни, нотирани от Добри Войников. В: Музикалната дейност на енциклопедиста Добри Войников (1833–1878). Сборник с доклади от научна конференция. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2019, с. 238–257. ISBN 978-619-201-344-8. |
2019 |
Рускова, Я. и колектив. Учебник по музика за 6. клас. ИК „Анубис“, 2017. Цитирано в: Будакова, С. Народната песен „Мар’ Димитро льо“ в творчеството на Панчо Владигеров. В: Творческото наследство на Панчо Владигеров: минало, настояще, бъдеще. Сборник с доклади от кръгла маса, проведена на 13 и 14 март 2019 г. в Шумен. Шумен, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2019, с. 83–98. ISBN 978-619-201-298-4. |
2019 |
Рускова, Я. Успешна стратегия за обучението по музика в училище. В: SocioBrains, ISSUE 34, june 2017, ISSN 2367-5721, с.348-352. В: Смилкова, С. Връзка между образователните ядра възприемане и елементи на музикалната изразност в началното обучение по музика. В: Multidisciplinary Journal of Science, Education and Art, 2019, с. 622. ISSN 1313 – 5236. |
2019 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 5. ISBN: 978-954-8665-88-9. Цитирано в: Спасова, Н. Образователни методики, свързани с музикално-танцови, двигателни обучителни практики. // Международна научна конференция „Наука, образование и иновации в областта на изкуството“, 2019, с. 182. ISBN: 978-954-2963-56-1. |
2018 |
Рускова, Я., С. Русков. Сборник училищни песни със съпровод на акордеон. УИ „Еп. К. Преславски, 1996. ISBN 954-577-058-9. Цитирано в: Байчев, Ц. Иновационни технологии в обучението по музикален инструмент. УИ „Еп. К. Преславски, 2018, с. 61. ISBN 978-619-201-230-4.
|
2018 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 132-133. ISBN 978-954-8665-88-9. Цитирано в: Байчев, Ц. Иновационни технологии в обучението по музикален инструмент. УИ „Еп. К. Преславски, 2018, с. 109. ISBN 978-619-201-230-4.
|
2018 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015. ISBN 978-954-8665-88-9.
Цитирано в: Русков, С. Създаване на дигитален аранжимент със смартфон и таблет. УИ „Еп. К. Преславски“, 2018, с. 163. ISBN 978-619-201-248-9.
|
2018 |
Рускова, Я. Обучението по електронни музикални инструменти и професионалните компетентности на бъдещия учител по музика. Сборник научни трудове, част ІІ, НВУ “В. Левски”, Шумен, 2012, с. 493-496. ISSN: 1313-7433. Цитирано в: Русков, С. Създаване на дигитален аранжимент със смартфон и таблет. УИ „Еп. К. Преславски“, 2018, с. 162. ISBN 978-619-201-248-9.
|
2018 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015. Цитирано в: Ruskov, S.The possibilities of the mobile application Caustic 3 for the implementation of the digital arrangement. International Journal SocioBrains, Issue 45, Mai 2018, p. 218-220. ISSN: 2367-5721 218-220. |
2018 |
Рускова, Я., Русков, Ст., Лобутова, М., Паскалева, Р. Книга за учителя по музика за трети клас. 2018, София, ИК Анубис. ISBN: 978-619-215-238-3. Цитирано в: Попова, Ц., Н. Кротева. Новата образователна парадигма и държавните стандарти за обучение по музика в начален етап. В: KNOWLEDGE – International Journal, Vol. 28.3, December, 2018, с. 1043-1050. ISSN: 2545-4439.
Попова, Ц., Н. Кротева
|
2018 |
Рускова, Я., Русков, Ст., Лобутова, М., Паскалева, Р. Учебник по музика за трети клас. София, 2018, ИК Анубис. ISBN: 978-619-215-193-5. Цитирано в: Попова, Ц., Н. Кротева. Новата образователна парадигма и държавните стандарти за обучение по музика в начален етап. В: KNOWLEDGE – International Journal, Vol. 28.3, December, 2018, с. 1047. ISSN: 2545-4439. |
2018 |
Рускова, Я., колектив. Учебник по музика за 7. клас. ИК Анубис, 2018. ISBN: 978-619-215-208-6. Цитирано в: Попова, Д. Учителят по музика и дигиталните технологии – работа с програмата Karafun studio. В: Образование и технологии, vol. 9/2018, с. 308. ISSN 1314-1791. |
2017 |
Рускова, Я. Музикално-изпълнителска дейност. В: Музикална психология, ШУ, 2014, с. 238. ISBN:978-954-577-999-2. Цитирано в: Панчева, А. За изпълнителската култура на бъдещия учител по музика. SocioBrainst, Issue 39, 2017, с.4. ISSN: 2367-5721.
|
2017 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2017, с. 133. ISBN 978-954-8665-88-9.
Цитирано в: Панчева, А. За изпълнителската култура на бъдещия учител по музика. SocioBrainst, Issue 39, 2017, 1-5. ISSN: 2367-5721.
|
2017 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 5-6. ISBN 978-954-8665-88-9. Цитирано в: Маджарян, Е. Теоретични и методически аспекти на използването на инструмента пиано за музикално-слуховото развитие на студентите в обучението по солфеж. В: Годишник на Шуменския университет „Еп. К. Преславски“, том XXI D, 2017, с. 248. ISSN 1314 – 6769. |
2016 |
Рускова Я. Психология на музикално-изпълнителската дейност. В: Музикална психология. Шумен, Университетско издателство “Еп. Константин Преславски", 2014. Цитирано в: Панова, Ю. Управленската компетентност на студентите, бъдещи учители по музика - решаващ фактор за организирането и провеждането на музикално-изпълнителски дейности. Лидерство и организационно развитие, СУ “Климент Охридски”, Китен, 16-19 юни 2016, с. 526. ISBN 978-954-07-4129-1.
|
2016 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 5-6. ISBN 978-954-8665-88-9.
Цитирано в: Маджарян, Е. Аспекти на музикално-теоретичната подготовка на студентите при обучението по солфеж. професионални компетентности у музикалния педагог чрез музикално-теоретични и музикално-изпълнителски дисциплини. Сборник научни трудове „Иновации в образованието“ от пътуващ семинар. Педагогически факултет, ШУ „Еп. К. Преславски“, 2016, с. 91. ISBN: 978-619-00-0477-6.
|
2016 |
Рускова, Я. За професионалната компетентност на учителя по музика. Четвърта национална конференция с международно участие „Музикално-образователни стратегии и практика в предучилищна, училищна и извънучилищна среда“, СУ „Св. Климент Охридски“, София, 2013, с. 171. Цитирано в: Джамбазова, В. Формиране на професионални компетентности у музикалния педагог чрез музикално-теоретични и музикално-изпълнителски дисциплини. Сборник научни трудове „Иновации в образованието“ от пътуващ семинар. Педагогически факултет, ШУ „Еп. К. Преславски“, 2016, с. 24. ISBN: 978-619-00-0477-6.
|
2015 |
Рускова, Я. Психология на музикално-изпълнителската дейност. В: Атанасова-Вукова, А. Музикална психология, Университетско издателство „Епископ Константин Преславски“, 2014, с. 215.
В: Василева, Д. Музикалното изкуство и неговата публика. Проблеми на взаимодействието. Шумен, 2015, с. 78
|
2015 |
Рускова, Я. Музикално-изпълнителска дейност и електронни музикални инструменти. Иновации в образованието. Сборник научни трудове от пътуващ семинар. Шумен, Педагогически факултет, 2015. В: Русков, С. Аудио и MIDI-технологии за създаване на дигитален аранжимент. Антос, 2015, с. 15. |
2015 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 4-6. В: Русков, С. Аудио и MIDI-технологии за създаване на дигитален аранжимент. Антос, 2015, с. 6. |
2015 |
Рускова, Я. Музикално-изпълнителска дейност и електронни музикални инструменти. Иновации в образованието, Пътуващ семинар, Шумен, 2015. В:
Русков, С. Придобиване и формиране на знания, умения и компетентности за реализиране на дигитален аранжимент чрез интерактивно мултимедийно обучение. В: International Scientific Refereed Online Journal Socio Brains, Issue 16, 2015. ISSN: 2367-5721
|
2015 |
Рускова, Я. Обучението по електронни музикални инструменти и професионалната компетентност на музикалния педагог. Сборник научни трудове, НВУ, Шумен, 2011. В: Русков, С. Музикалният педагог в съвременното информационно общество. Изкуство и образование, Пловдив, 2015, с. 222. ISBN: 978-954-2963-12-7 |
2015 |
Рускова, Я. Обучението по електронни музикални инструменти и професионалните компетентности на бъдещия учител по музика. Сборник научни трудове, ВНУ „В. Левски”, 2012, с. 493-498. В: Русков, С. Аудио и MIDI-технологии за създаване на дигитален аранжимент. Антос, 2015, с. 15, 175. |
2015 |
Рускова, Я. Професионализмът на бъдещия учител по музика. Антос, 2015, с. 6-7. ISBN 978-954-8665-88-9.
Цитирано в: Байчева, Б., Ц. Байчев. Подготовката на студентите за музикално-образователния процес в началното училище. Научни трудове на Русенския университет. 2015, т. 54, серия 6-2, с. 106-110. ISSN:1311-3321.
|
2015 |
Рускова Я. За професионалната компетентност на учителя по музика. Четвърта национална конференция с международно участие Музикално-образователни стратегии и практика в предучилищна, училищна и извънучилищна среда. 17-18 май 2013, София. Цитирано в: Василева-Иванова, Р. Интерактивни методи на обучение за формиране на преподавателски компетентности у бъдещите учители по математика. Дисертация. РУ „Ангел Кънчев“, Русе, 2015. |
2013 |
Русков, С. Теоретични основи на дигиталния аранжимент като основна творческа дейност в обучението на студентите от специалност ПОМ. НВУ В. Левски, Сборник научни трудове, 2013, с. 174 |
2013 |
Русков, С. Дигиталният аранжимент и информационната култура на музикалния педагог. Сборник научни трудове "Иновации в образованието". ШУ „Епископ Константин Преславски“, Педагогически факултет, Пътуващ семинар, май 2013, с. 295 |
2013 |
Русков, С. Теоретични основи на проблема за реализирането на дигитален аранжимент. Годишник на ШУ „Епископ Константин Преславски“, том XVII D, 2013, с. 579 |
2013 |
Русков, С. Оценяване на MIDI-проект на студентите от специалност "Педагогика на обучението по музика". Дисертация, с. 16 |
2012 |
Златева, П. Читалището - стожер на българския дух. Фабер, В. Търново, 2012 |