Наименование на проекта | Ключ към природата – интерактивни електронни инструменти за учене и преподаване на биологичното разнообразие |
Наименование на проекта английски език | The KeyToNature – networ |
Идентификационен номер | ECP-2006-EDU-410019 |
Финансираща организация
|
Европейската комисия |
Финансираща програма
|
Програма „Електронно съдържание Плюс“ |
Консорциум
|
Университет в Триест, Катедра по природни науки, Италия – Партньор
ЕТИ-Биоинформатикс, Холандия – Партньор Юлиус Кюн Институт, Федерален изследователски център за култивирани растения, Германия – Партньор Център „Реал Хардин Ботанико” към Испанския съвет за научни изследвания, Испания – Партньор Университет в Тарту, Институт по екология и науки за земята, Естония – Партньор Словенски природонаучен музей, Словения – артньор Асоциация на Центъра за творческо обучение – Асоцииран член T&B e Associati S.r.l., Италия – Партньор Бикам ЕООД, България – Партньор Департамент за информация и усъвършенстване на учители (ДИУУ), СУ „Св. Кл. Охридски“ – Асоцииран член Биологически факултет на Софийски университет „Св. Кл. Охридски“ – Асоцииран член Фармацевтичен факултет на Медицински Университет – София – Асоцииран член Британски природонаучен музей, Лондон, Великобритания – Партньор Фридрих Александър Унив. FIM New Learning, Германия – Партньор Giunti Labs S.r.l., Италия – Партньор Evolaris Next Level GmbH, Германия – Партньор Католически университет в Льовен, Център за изследване на ползваемостта, Белгия – Партньор Технически университет в Клуж-Напока, Румъния – Партньор
|
Период на изпълнение | 03.09.2007 – 02.09.2010 |
Цели на проекта | Проектът е насочен към прилагането на интерактивни образователни инструменти за идентифициране на организмите с цел да се увеличат знанията за биологичното разнообразие на всички образователни равнища в Европа. Основните цели на проекта са:
1. Увеличаване на достъпа и опростяване на използването на инструменти за електронно обучение за идентифициране на организми. 2. Разглеждане на въпроса за оперативната съвместимост между многото образователни инструменти, посветени на биологичното разнообразие в Европа. 3. Оптимизиране на образователната им ефективност и повишаване на качеството им за образователни цели. 4. Добавяне на стойност към тях чрез предоставяне на многоезичен достъп. 5. Предлагане на най-добри практики срещу бариерите, които възпрепятстват използването, производството, експонирането, откриването и придобиването на образователни инструменти в областта на биологичното разнообразие. Проектът работи в две главни направления: софтуерно-технологично и образователно. Софтуерно-технологичното направление е насочено към съвместяването на съществуващите седем партньорски електронни бази от данни за биоразнообразие и осигуряване на унифициран достъп до тях. Образователното направление е свързано с разработване на добри практики и пилотно тестване за смислено и пълноценно използване на потенциала на базите данни в учебната дейност на основните и средни училища и университетите. https://www.keytonature.eu/wiki/Асоциирани_членове_в_България https://www.keytonature.eu/wiki/Associate_Members https://www.keytonature.eu/wiki/Main_Page
|
Основни дейности | електронно обучение, платформа за електронно обучение, интерактивни образователни инструменти, инструменти за идентификация, биологично разнообразие |
Резултати | Една от първите стъпки в откриването и разбирането на биологичното разнообразие е да се идентифицират организмите около нас. Традиционно това е направено с помощта на хартиени ключове, които ни позволяват правилно да разпознаем организма. Повечето от тях, обаче, са „трудни“ и едва ли са приложими за образователни цели. KeyToNature разработва редица нови, много по-лесни електронни инструменти за идентификация, които да се използват в училища и университети в Европа. Те се предлагат на различни платформи, включително лаптопи и мобилни телефони, и могат да бъдат съобразени с индивидуалните изисквания.
|
Ръководител за ШУ | доц. д-р Димчо Захариев Иванов |
Сайт на проекта | https://www.keytonature.eu/ |
НАЦИД | https://cris.nacid.bg/public/project-preview/7440 |