Семестриални такси ОКС „Бакалавър“ за учебната 2024/2025 година:
- Държавна поръчка
- Платено обучение
- Срещу заплащане за приетите по реда на чл. 95, ал. 8 от ЗВО (Граждани на държави извън ЕС и ЕИП)
Семестриални такси ОКС „Магистър“ за учебната 2024/2025 година
Всеки студент е длъжен да се запише за всяка учебна година/предстоящ семестър.
Записването се осъществява преди началото на семестъра и не по-късно от посочените по-долу срокове. При записването студентът заплаща и такса за обучение за съответния семестър и специалност (с изключение на студентите по чл. 9, ал 2 от Правилника за структурата и организацията на процеса на обучение) и подава необходимата за това документация Студентска канцелария.
Срокове за записване и заплащане на семестриалните такси за учебната 2024/2025 г.
ОКС Бакалавър, Професионален бакалавър и Магистър (след средно образование) |
|
За първи семестър на учебната 2024/2025 година |
Задочна форма на обучение
до 22 август 2024 г. вкл. Редовна форма на обучение до 20 септември 2024 г. вкл. |
За втори семестър на учебната 2024/2025 година |
Задочна форма на обучение
до 10 януари 2025 г. вкл. Редовна форма на обучение до 14 февруари 2025 г. вкл. |
ОКС Магистър (след висше образование), редовна и задочна форма на обучение |
|
За първи семестър на учебната 2024/2025 година |
Задочна форма на обучение
до 19 септември 2024 г. вкл. Редовна форма на обучение до 27 септември 2024 г. вкл. |
За втори семестър на учебната 2024/2025 година |
Задочна форма на обучение
до 13 февруари 2025 г. вкл. Редовна форма на обучение до 20 февруари 2025 г. вкл. |
Съгласно Правилника за структурата и организацията на процеса на обучение в Шуменския университет:
чл. 33 (3) В случай, че студентите по чл. 33, ал. 2, т.1 и т. 2 пропуснат да се запишат в срока по предходната алинея, те могат да направят това по изключение, до 5 (пет) работни дни от изтичането на срока по предходната алинея, като заплатят санкция за това в размер, определен от АС, съгласно чл. 64, ал. 3 от правилника.
чл. 64 (3) Когато семестриалната такса не бъде заплатена в срока по чл. 33, ал. 2 от този правилник, но ако бъде заплатена в срока по чл. 33, ал. 3 от настоящия правилник, студентът се санкционира за това със сумата от 30 (тридесет) лева, която е длъжен да заплати допълнително при заплащането на таксата при условията на чл. 33, ал. 3 от правилника.
чл. 33 (4) Ако студентът не подаде документи за записване и/или не заплати семестриалната такса за обучението си в сроковете по предходните ал. 2, т. 3 и ал. 3, обучението му се прекъсва за срок от два семестъра, за което ректорът на ШУ или упълномощено от него лице (зам.-ректор по учебната дейност или ръководител на основното обучаващо звено – декан/директор), издава изрична заповед.
Необходими документи за ЗАПИСВАНЕ В ГОРЕН КУРС
за студенти от II, III, IV и V курс
- Именник за студенти от II, III, IV и V курс
- Декларация за здравно осигуряване – за студенти на възраст до 26 г. обучаващи се в редовна форма на обучение
- Декларация за освободените от заплащане на семестриални такси
- Студентска книжка
- Печат от библиотеката на ШУ (Корпус-1 или Корпус-2) в студентска книжка
- Документ за платена такса (от каса на ШУ или бележка от банков превод)
- Заявление (общо) за освобождаване от такса при настъпили обстоятелства придружено от документ (напр. ТЕЛК)
Необходими документи за ЗАПИСВАНЕ В СЛЕДВАЩ СЕМЕСТЪР
за студенти от II, III, IV и V курс и за втори семестър за студенти от I курс
- Именник за студенти от II, III, IV и V курс
- Декларация за освободените от заплащане на семестриални такси
- Студентска книжка
- Документ за платена такса /от каса на ШУ или бележка от банков превод/
- Заявление (общо) за освобождаване от такса при настъпили обстоятелства придружено от документ /напр. ТЕЛК/
Необходими документи за ПРЕЗАПИСВАНЕ НА КУРС
- Заявление (общо)
- Именник за студенти от II, III, IV и V курс
- Документ за платена такса/от каса на ШУ или бележка от банков превод/
- Печат от библиотека в студентска книжка
- Студентска книжка
Необходими документи за ПРЕКЪСВАНЕ НА ОБУЧЕНИЕТО
- Заявление за прекъсване
- Документи удостоверяващи причината за прекъсване, където е необходимо.
Необходими документи за ОТПИСВАНЕ
Заявления за разсрочено плащане на семестриалните такси се подават в рамките на горепосочените срокове
Университетът предоставя възможност за извършване на картови плащания чрез ПОС терминални устройства, които се намират в касите на Университета в гр. Шумен, гр. Варна и гр. Добрич.
Плащане по банков път за всички студенти – ОКС Магистър, Бакалавър и Професионален бакалавър
ВАЖНО!!! При попълване на вносната бележка за „задължено лице“ се изписва името на студента – собствено, бащино и фамилно и ЕГН. За „основание на плащане“ се изписва „семестриална такса, специалност ……… (посочва се конкретната специалност, в която се обучава студентът) и формата на обучение (редовно обучение или задочно обучение)„.
За студенти обучаващи се в гр. Шумен
От 02.10.2023 г. нова банкова сметка
Обединена Българска Банка АД
IBAN: BG55UBBS81553120050509
BIC на банката: UBBSBGSF
____________________________
За обучаващи се в гр. Варна
Банка ДСК
IBAN: BG53 STSA 9300 3106 8747 01
BIC на банката: STSABGSF
___________________________
За обучаващи се в гр. Добрич
Обединена българска банка
IBAN: BG29UBBS80023106028200
BIC на банката: UBBSBGSF
___________________________
Студентите могат да кандидатстват за отпускане на кредити по Закона за кредитиране на студенти и докторанти към следните банки:
- Кей Би Си Банк България ЕАД
- Банка ДСК
- Алианц Банк АД
- Юробанк АД
- Първа инвестиционна банка АД
- Българо-американска кредитна банка АД