финансиран от ОП „Наука и образование за интелигентен растеж“ 2014-2020
Период на изпълнение: 2018 -2022
Участници:
- проф. д-р Дарина Георгиева Василева
- проф. д.п.н. Николай Колишев
- проф. д-р Севдалина Димитрова
- доц. д-р Дориета Чакърова
- доц. д-р Виолета Кюркчийска
- гл. ас. д-р Мариана Минчева
- гл. ас. д-р Илиян Ризов
- ас. Севдалина Георгиева
- преп. д-р Иванка Павлова
Целева група
В целевата група влизат педагогическите специалисти (учители, директори и др. съгласно Закона за предучилищното и училищно образование, Глава 11, Раздел I, чл. 211), които през периода на проекта работят в системата на образованието. Всички участници в проекта ще имат възможност да заявят желание за обучение по определени програми, които съответстват на нуждите им от допълнителна квалификация.
Чрез участие в дейности 1 и 2 педагогическите специалисти ще бъдат подпомогнати да придобият по-висока професионално-квалификационна степен, съответстваща на професионалното им израстване. За целите на проекта са планирани разходи за провеждане на квалификационни курсове на целевата група и разходи за придобиване на професионално-квалификационна степен, вкл. провеждане на подготвителен курс за придобиване на пета или четвърта професионално-квалификационна степен.
Допустими дейности
Дейност 1 – Подкрепа за професионално израстване и развитие на професионалните умения на педагогически специалисти чрез обучения, които завършват с присъждане на от 1 до 3 квалификационни кредита съгласно Наредба № 12 от 01.09.2016 г. за статута и професионалното развитие на учителите, директорите и другите педагогически специалисти, и които спомагат:
- за усвояване на знания и формиране на умения и компетентности, свързани с използване на иновативни методи в преподаването, съвременни методи в оценяването на учебните резултати, диагностика на личностното развитие и консултирането на учениците с оглед постигане на качествено образование и личностно развитие.
- за прилагането на модели за създаване и развитие на позитивна училищна среда, вкл. за подобряване на взаимодействието между семейството и училището, привличане на родителите за по-активно участие в училищната общност и за ефективно управление на класа.
- за повишаване на подготовката на педагогическите специалисти с управленски функции за прилагане на съвременни модели за управление на образователните институции, лидерство за ефективна организация на училищните дейности и координация на педагогическите екипи.
Дейност 2 – Подкрепа на педагогическите специалисти за участие в процедури за придобиване на професионално-квалификационни степени, включително провеждане на подготвителни курсове за придобиване на пета и четвърта професионално-квалификационна степен.
Дейност 3 – Разработване на информационна система на педагогическите специалисти с основни функционалности за регистрация на нуждите от обучение; избор на теми за обучение на педагогическите специалисти; форми за планиране на обучения; избор на обучения и обучителни програми; възможности за on-line обучение и тестове; изготвяне на справки и други.
Дейност 4 – Оценка на качеството на извършените квалификационни дейности по операцията.
Изпълнението на дейност 1 и 2 се организира на регионален принцип. Обученията са краткосрочни с продължителност, според вида на присъдените квалификационни кредити. Възложители на обученията по дейност 1 са – РУО и по-големите училища и детски градини в региона. Училищата и детските градини в малките или в отдалечените общини са организирани от съответното РУО. Изборът на ДИКПО и Център за продължаващо образование към Шуменския университет „Епископ Константин Преславски“ като обучителни организации за изпълнител на дейността за обучения е с директно възлагане – за услуги по Приложение № 2 към ЗОП. Възложителите на обучения по дейност 1 са подпомагани от екипа на проекта в МОН, по-конкретно чрез експерт „Организатор на обучения“ и експерт „Логистика на обученията“.
По дейност 2 са предвидени разходи за участие на педагогическите специалисти в процедури за присъждане на професионално-квалификационни степени – от 5 до 1 степен. Проектът ще покрива и разходи за подготвителни курсове за придобиване на 5 и 4 степен.